Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

23.1.2008 22:27

Sattuuko kukaan tietämään mistä näitä shimmejä vois löytää? Joku verkkokauppa ois tosi jees.
Tuntuu sen verran spesiaaleilta jutuilta että en usko hikisen paikallisen rautakaupan hyllyltä löytyvän... :)

24.1.2008 23:47

Ite ainakin tein ihan normi prikasta poraamalla siihen sopivan kokosen reijän.

25.1.2008 22:04

lareee kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään mistä näitä shimmejä vois löytää? Joku verkkokauppa ois tosi jees.
Tuntuu sen verran spesiaaleilta jutuilta että en usko hikisen paikallisen rautakaupan hyllyltä löytyvän... :)


Laakeriliikkeet myy näitä erikoisempiakin kokoja olevia shimmiprikkoja. Itse aikanaan kun ostin tuon oman räsän kone levällään niin entinen omistaja oli tietysti pari shimmiprikkaa onnistunut hukkaamaan. Normaali prikat tuntuu melko paksuilta ainakin osaan paikoista ja en tiedä niiden soveltuvuudesta koneeseen. Itse ainakin sen pari euroa enemmän uhraisin siihen että siellä koneessa sitten kanssa on oikean kokoiset ja oikeasta materiaalista olevat kalut sisällä.

27.1.2008 19:21

mikähän mahtais olla rotax 123 koneessa kun vaihteisto jää jumiin ku kiristää lohkot kiinni? toinen lohko on tosiaan uusittu eli on eripari, vaikuttaisko se siihen? mikään ratas ei ole päälekkäin ja kaikki prikat ym on paikoillaan. ku akseleihin vähä napauttelee ni löytyy jokunen vaihde..

27.1.2008 19:44

JGGA kirjoitti:mikähän mahtais olla rotax 123 koneessa kun vaihteisto jää jumiin ku kiristää lohkot kiinni? toinen lohko on tosiaan uusittu eli on eripari, vaikuttaisko se siihen? mikään ratas ei ole päälekkäin ja kaikki prikat ym on paikoillaan. ku akseleihin vähä napauttelee ni löytyy jokunen vaihde..

Jos uuden lohkon myötä laatikossa liian tiukka välys, niin siitähän se johtuu.

Lue muutama edellinen viesti niin selviää vähän miten saat asian korjattua.

27.1.2008 21:44

lareee kirjoitti:
JGGA kirjoitti:mikähän mahtais olla rotax 123 koneessa kun vaihteisto jää jumiin ku kiristää lohkot kiinni? toinen lohko on tosiaan uusittu eli on eripari, vaikuttaisko se siihen? mikään ratas ei ole päälekkäin ja kaikki prikat ym on paikoillaan. ku akseleihin vähä napauttelee ni löytyy jokunen vaihde..

Jos uuden lohkon myötä laatikossa liian tiukka välys, niin siitähän se johtuu.

Lue muutama edellinen viesti niin selviää vähän miten saat asian korjattua.


lueskelin vähä takaperin mut eihän sitä vaihteistoa voi mitenkään simmailla...?! ainoo mikä lohkonvaihdossa vaihtuu ni on se tiivisteen tasopinta..??

27.1.2008 22:07

JGGA kirjoitti:
lareee kirjoitti:
JGGA kirjoitti:mikähän mahtais olla rotax 123 koneessa kun vaihteisto jää jumiin ku kiristää lohkot kiinni? toinen lohko on tosiaan uusittu eli on eripari, vaikuttaisko se siihen? mikään ratas ei ole päälekkäin ja kaikki prikat ym on paikoillaan. ku akseleihin vähä napauttelee ni löytyy jokunen vaihde..

Jos uuden lohkon myötä laatikossa liian tiukka välys, niin siitähän se johtuu.

Lue muutama edellinen viesti niin selviää vähän miten saat asian korjattua.


lueskelin vähä takaperin mut eihän sitä vaihteistoa voi mitenkään simmailla...?! ainoo mikä lohkonvaihdossa vaihtuu ni on se tiivisteen tasopinta..??


Jos vaihtaa eripari lohkon, niin on kuulema ihan normaalia että joutuu shimmaamaan. Kyse on siis todella pienistä lukemista, eli ei tarvitse paljon isompi/pienempi uuden lohkon olla alkuperäiseen verrattuna.

12.3.2008 21:45

aikaa sitten on jo ollut kone kasassa eikä tarvinnut mitään simmailla.. kaks tiivistettä väliin ja alko pyörimään (ilmeisesti tiiviste pintoja hiottu liian monesti) ja vaikka ne välykset muuttuisivat isommiksi eli tarttis jotain simmata ei se konetta löisi jumiin.

mielestäni ei tarvitse pareittain ostaa lohkoja..

16.3.2008 21:33

Hei, löytyykö yleensä laakeriliikkeistä juuri sopivat laakerit, kun eikös niissäkin oo aika tarkkaa toi mitotus?
Pitäis pari neulalaakeria saada vaihdelootaan.

Vähän typerä kysymys, mut normaalisti oon tilannu netistä alkuperäisiä, mut nyt ei löytyny, sen takia kyselen.

Kiitos.

17.3.2008 18:40

otat sen laakerin mukaan sinne liikkeeseen ja sit sen näkee että löytyykö. itelle ainaki tuli just sopivat sieltä ku vein ne sinne ja ne anto samanlaiset tilalle =) mutta voi olla myös ettei siellä ole jos se on ns. välikoko

17.3.2008 22:11

Kellään tietoa mistä voisin ostaa stefan kokoa 20 x 35 x 10 (Suzukin vetoakselin stefa, vuotaa perkele)

17.3.2008 22:39

Katkoin kmx:än kannenpultin perkele :D. Väänsin 26 Nm momenttiin mut oli ilmeisest liikaa tai sit avain kusee. Mutta kuinkas helposti tommosen kannen saa kieroks? kun muut 4 pulttia oli 24 Nm kiristetty ja sit viides napsahti poikki, tekeekö hallaa?

18.3.2008 15:59

Keppis- kirjoitti:Kellään tietoa mistä voisin ostaa stefan kokoa 20 x 35 x 10 (Suzukin vetoakselin stefa, vuotaa perkele)


niitä saa vaikka allrightilta tai stormilta

18.3.2008 21:05

eikä se 2-t kansi oo niin justiinsa :) kuhan nyt kaikki on suurinpirtein samoissa ni hyvä o :)

21.3.2008 14:00

Tein räsään hiihtolomalla konerempan ja tein siitä diaesityksen,toivottavasti jollein on siitä apua :P

http://kuvablogi.com/diaesitys/11488/2/