Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.11.2006 14:05
on se kuitenkin ihan erilainen pinta, kun hienolla vesispaperilla pyörietty. hiekkapuhallettuun tarraa maali kiinni kun tauti, tarpeeks kiiltävään ei.. -> sama asia se on karstankin kanssa. Plus ettei sattunu olee hiekkavehkeet kotosalla levällään, niin en jaksanu alkaa sotkeen, kun noitte venttiilien putsaamisessa meni aika pieni aika kuitenkin (reilusti alle tunti kaikkineen)
Esim kanteen on saanu pistää aikaa joku viikonverran (jokailta kaivellu..)
21.11.2006 21:24
tiätääks kukaa mitää paikkaa lahden lähellä, mikä tekis turbotuksen ja siihen liittyvät hommat? Ei ite jaksais perehtyy/ eikä muutenkaa välttämättä osais tehä kaikkea mitä turbotukseen tarvitaa. jotakin hinta-arviota.
21.11.2006 22:03
Proboost hoitaa ainaki noitten isompien vehkeiden turbotusta.
http://www.proboost.fi/
Hinta arvio varmaan sellanen +-5000 euroa.
21.11.2006 23:42
Auttaako mitään jos kiillottaa venttiilit vaan siitä päältä eikä koske muihin pintoihin (etten sohlaa niitä paskaksi), karsta tarttuu huonommin vaan kiinni?
22.11.2006 0:23
Eipä tuosta oikestaan mitään hyötyä ole. Ainut tosiaan että karsta tarttuu huonommin kiinni.. Mut. Vakiokoneessa aika turhaa hommaa.
22.11.2006 15:35
Njoo ajan kuluksi hinkkasin palotilan ja venttiilit puhtaaksi rautavillalla, vaikka ne ei kauaa tossa kunnossa pysy
22.11.2006 18:27
VooDoo kirjoitti:jepjep, mulla kesti n.5min per venttiili.
Ovat rosteriventiileitä, niin alkavat kiiltämään helpommin ku normi teräs venttiilit.
Ei tuo tosiaan kauaa kestä jos tietää mitä on tekemässä. Ja hiekkapuhaltaminen jättää karkean pinnan, johon karsta tarttuu.
Mutta kukin tehkööt niinkun haluaa.
Lasikuulapuhaltaminen ehkä kävis, mutta silläkin saa seetipintaa varoa aika paljon.
Lisää kuvia aiheesta on
http://voodoon.dyndns.org/rojektit/riesa ..muummuassa vähän pakosarjan mallailua ja kunnon kansipahvista vähän kuvaa (kuparia, vedellä leikattu)
aika ärmäkän näkönen tuo pakosarja. Miten paksu seinämävahvuus tuossa putkessa on?
22.11.2006 18:46
no kun näistä turboista puhutaan, ni ketkä vaan on motot.net hubilla niin lataatte seuraavan nimisen tiedoston:
499hp Suzuki Hayabusa (Ghostrider - over 250mph!!)
Siinä on meinaa busassa melekoset pörinät.
22.11.2006 19:16
Viljo|| kirjoitti:no kun näistä turboista puhutaan, ni ketkä vaan on motot.net hubilla niin lataatte seuraavan nimisen tiedoston:
499hp Suzuki Hayabusa (Ghostrider - over 250mph!!)
Siinä on meinaa busassa melekoset pörinät.
Sama kaveri
tässäkin.
22.11.2006 19:22
Willeeeh kirjoitti:Viljo|| kirjoitti:no kun näistä turboista puhutaan, ni ketkä vaan on motot.net hubilla niin lataatte seuraavan nimisen tiedoston:
499hp Suzuki Hayabusa (Ghostrider - over 250mph!!)
Siinä on meinaa busassa melekoset pörinät.
Sama kaveri
tässäkin.
Totta.
22.11.2006 19:50
Kyösti on äijä. Uudes traileris ajellaan bussilla myös lujaa, Kattokaas nopeusmittaria.
:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7080974906
Singlenä kewlimisen maailmanennätys 345km/h. On muuten myynnissäkin, tais olla joku 27000¤
Viimeksi muokannut Poona päivämäärä 22.11.2006 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
22.11.2006 20:13
Ihan tajutonta homma keulia +300 vauhdissa, ei hemmetti mitä äijjiä....!
22.11.2006 23:55
pakosarja on 48mm vesijohtotavaraa, seinämävahvuus on vähä alta 3mm. (tiedetään, liian isoa putkea.. muttaku sattu moista olemaan) Ja ennen ahdinta tulee kartiot millä pienennetään putkikokoa -> virtausnopeus kasvaa ennen ahdinta.
3.12.2006 6:09
Kun täälä näistä nelari piikkisten turbottamisesta puhutaan niin laitan oman projektini tänne kans.
Honda Varadero johon tulee 2x pienkoneen turboa ja ne löytyy hyllystä. (vielä kun jaksaa vain ottaa koneen irti ja asentaa) Mitään kaasaria ei tule, vaan siihen on tulossa ruisku niin ei tarvitse kaasarin kanssa pelleillä kun on omasta mielestä helpompi säätä ruisku kuin joku kaasari. kansia on sen verran avarrettu että ei tarvitse käyttää enää missän pajalla ja ne on myös käytetty mahdollisten tehojen lisäyksien toivossa virtauspenkissä... Laitan kuvia projektista heti kun alkaa honda olemaan siinä kunnossa että sitä kehtaa näyttääkkin. Ja lisäyksenä vielä että hondassani on 170cc pytyt et luulis potkivan tarpeeksi turboille asti. Ajettavuudesta en tiedä projektin jälkeen mut sama se kun tehoo löytyy tarpeeksi, kun on tuo vara vähän laiska nykin...
3.12.2006 11:32
Likvidi kirjoitti:Kun täälä näistä nelari piikkisten turbottamisesta puhutaan niin laitan oman projektini tänne kans.
Honda Varadero johon tulee 2x pienkoneen turboa ja ne löytyy hyllystä. (vielä kun jaksaa vain ottaa koneen irti ja asentaa) Mitään kaasaria ei tule, vaan siihen on tulossa ruisku niin ei tarvitse kaasarin kanssa pelleillä kun on omasta mielestä helpompi säätä ruisku kuin joku kaasari. kansia on sen verran avarrettu että ei tarvitse käyttää enää missän pajalla ja ne on myös käytetty mahdollisten tehojen lisäyksien toivossa virtauspenkissä... Laitan kuvia projektista heti kun alkaa honda olemaan siinä kunnossa että sitä kehtaa näyttääkkin. Ja lisäyksenä vielä että hondassani on 170cc pytyt et luulis potkivan tarpeeksi turboille asti. Ajettavuudesta en tiedä projektin jälkeen mut sama se kun tehoo löytyy tarpeeksi, kun on tuo vara vähän laiska nykin...
onnea vaan projektille.
kerrohan sit aina väliaika tietoja kun projekti etenee. riittääköhän muuten paineet sitten pyörittämään turboja,aika supsuttajiakun ovat nuo koneet (itsellä ollut shadow)...