Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.8.2014 23:03

en tiedä sun matikasta mut se kyllä tulee 20 milliä leveemmäks :D 160-140=20

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.8.2014 23:09

Niin, mutta siilloin se rengas tulee 10mm ulommas molemmilla puolilla.

Piirsin havainnoillistavan kuvan: Kuva

Ja matikantaidoistani sen verran, että luotan niihin sen verran että olisi tässä piakkoin lähtö ihan yliopistoon asti niitä parantelemaan :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.8.2014 23:16

ainii ei vittu :lol: tässä näkee taas amiksen matikantaidot :D piti oikee piirtää havainnollistava kuva :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.8.2014 23:17

Mutta näin aiheeseen liittyen ni tosi tiukkaa toi 160 nakki tekee ketjujen kanssa ku mulla toi 150 on jo ihan hilkulla

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2014 8:14

Itsellä 150 ja mahtuu ainakin 160 vielä mutta 170 ottaisi kyllä jo ketjuihin selvästi kiinni.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2014 18:54

Mikäköhän on kun 100kmh vauhdista alko pätkiä. Tuntui siltä kun tukehtuis. Vaihtelin vaihteita ja pienemmillä kierroksilla toimi tasasesti ja korkeilla, mutta välissä pätki. Kierrokset alas päästäessä ei sammunutkaan. Tulppa karstainen(En oo ehtinyt vaihtaa.) vai ilmanputsarissa vettä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2014 20:22

Kellään kokemusta 2005 yz tankin istuttamisesta detsiin? Ei sillä että kädetön olisin :D Ajattelin vaan kysyä miten muut on tehnyt tuon. Kyseessä siis 450f tankki, joka tulee rungon alta kiinni.

Muuten menisi heittämällä, mutta kun detsin rungossa on ne "tapit" joittenka päällä on kumit. Pitää vissiin silpoa ne metallitapit pois siitä rungosta, jollonka vakiotankkia ei saa enään kiinni.

E: Siis nuita kuvassa olevia tappeja tarkoitin: http://s1355.photobucket.com/user/Risup ... sort=3&o=0

Tuo koko homma mistä tapit lähtee on neljällä hitsillä rungossa kiinni, mutta taitaa olla helpompi vetää tapit pois.
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 18.8.2014 21:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2014 20:47

.miGGis kirjoitti:Mikäköhän on kun 100kmh vauhdista alko pätkiä. Tuntui siltä kun tukehtuis. Vaihtelin vaihteita ja pienemmillä kierroksilla toimi tasasesti ja korkeilla, mutta välissä pätki. Kierrokset alas päästäessä ei sammunutkaan. Tulppa karstainen(En oo ehtinyt vaihtaa.) vai ilmanputsarissa vettä?
Lisään vielä että pysähdyin ja kierrätin vähän. Kierrokset ei päässyt korkealle kun tuntui tukehtuvan. Kävin äsken ottamassa tulpan pihalle ja totesin ettei siinä vika. Pistin kiinni ja käynnistin niin kiertää taas normaalisti. Mistä johtuu? :|

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.8.2014 8:01

.miGGis kirjoitti:
.miGGis kirjoitti:Mikäköhän on kun 100kmh vauhdista alko pätkiä. Tuntui siltä kun tukehtuis. Vaihtelin vaihteita ja pienemmillä kierroksilla toimi tasasesti ja korkeilla, mutta välissä pätki. Kierrokset alas päästäessä ei sammunutkaan. Tulppa karstainen(En oo ehtinyt vaihtaa.) vai ilmanputsarissa vettä?
Lisään vielä että pysähdyin ja kierrätin vähän. Kierrokset ei päässyt korkealle kun tuntui tukehtuvan. Kävin äsken ottamassa tulpan pihalle ja totesin ettei siinä vika. Pistin kiinni ja käynnistin niin kiertää taas normaalisti. Mistä johtuu? :|


Vaikuttaisi kaasuttimen vialta:
-suuttimessa roskaa?
-suodattimessa roskaa?
-koho jumissa?

Kannattaa aloittaa vianetsintä bensansaannista ja jos ei sitä kautta ratkea, niin kysele sitten lisää. Me tapeltiin koko kesä kaasarin ja muidenkin murheiden kanssa, jotka aiheutti aika moninaisia käyntiongelmia - nyt nuo kaikki on ratkottu :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.8.2014 16:09

Tapit lähtikin vasaralla irti. Sen jälkeen tankki ja penkki istui hyvin. Pari ongelmaa tuli eteen. Vakio takakatteitten ja penkin väliin jää aukko sekä detsi on nyt niin korkea, että varpaat vaan ylettää maahan vaikka olen n. 180 cm :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2014 15:56

Pääsin aamulla kouluun ilman ongelmia. Puolesta päivin alkoi satamaan taas, ja kotiin ajaessa tapahtui taas. keskikierroksilla siis junnaa. ei tahdo päästä korkeille ollenkaan. Korkeille kun pääsee toimii taas normaalisti ja samoin alakierroksilla. Ilmeni kun keli muuttu sateiseksi :itku:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2014 17:25

Mulla rupeaa kanssa pätkimään sateella. Lyö jostain läpi joten ei kierrä. Epäilen että tulpanhatussa, johdossa tai puolassa vika, mutta en ole kerennyt/jaksanut perehtyä kun sillä voi kuitenkin ajaa. Pitää tutkailla paremmin sitten kun detsi menee talvisäilöön

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2014 21:41

Sori tuplapostaus, mutta pitäis äkkiä saada tietää sopiiko tämä vaijeri tuohon mun detsiin?http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/dt125r/2007/kytkinvaijeri-3bn-26335-00/

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2014 12:14

riksu26 kirjoitti:Sori tuplapostaus, mutta pitäis äkkiä saada tietää sopiiko tämä vaijeri tuohon mun detsiin?http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/dt125r/2007/kytkinvaijeri-3bn-26335-00/


menee

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2014 23:16

Juu kiitoksia! Meinasin tilata tuon, mutta tarkemmin kun katsoin niin lähetyskulut 6-10€, postikulut lähemmäs 10€ ja postiennakko 6€. Sehän tekee +40€ yhdestä kytkinvaijerista :eek:

Eikö niitä muka mistään saa halvemmalla.. UK-Koskimies pyytää n. 50€ alkuperäisestä varaosasta ja sitä pitäisi odottaa n. vikko. Stormilta tilaisin muuten, mutta kulut aika suolaiset. Toisesta maastakin saisi varmasti pienemmillä kuluilla jos vaan löytyisi..