Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.7.2014 16:30
Ok. Hyvä tietää.
31.7.2014 11:13
Nyt alkais olmaan kaasari säädöissä lukuun ottamatta sitä että kuumalla koneella on korkeempi tyhjäkäynti ku kylmällä... Mahtaiskoha johtua liian pienestä tyhjäkäynti suuttimesta?
31.7.2014 11:22
Jos sulla on kaasarissa seosruuvi, sitä säätämällä saa kohdilleen. Tuolla sivulla 132 on mun kirjottamat ohjeet siihen.
1.8.2014 15:18
Terve kaikille!
Tein tänne tänään profiilin koska tarvitsen apua.
Ostin jokinaika sitten yamaha dt 2002 125r mutta siitä loppuu vedot kesken. Rupesin sitten miettimään viritystä ja mieleeni tuli että vaihdan siihen yamaha yz koneen. Onko sellaisia tehty paljon onko se kuinka helppoa ja kestääkö dt:n runko. Lisäksi millaisia asioita tulee ottaa huomioon projetia toteuttaessa ja kannattaako hommata koko kone vai koko pyörä!
2.8.2014 12:28
Et ole ensimmäinen, joka YZ motin DT:n runkoon laittaa. Niitä on jo pilvin pimein. Alusta ei ole mikään hyvä, joten suosittelisin päivittämään myös sen sekä jarrut jos suinkin mahdollista.
4.8.2014 0:54
Elikkäs koko yzetan ostaminen on parasvaihto ehto niin saa hyödyntää muutkin osat
4.8.2014 1:26
Kannatan. Tuolla nykymopoakin huonommalla alustalla ei varmasti mukava ole ajaa jos noin tehokkaan motin iskee kiinni
Jarruista puhumattakaan!
E: Voiskohan joihinkin noista YPVS piuhoista laittaa katkasijan, josta kääntämällä sitten voisi lukita auki, tai tarvittaessa vaikka posliinien kiinnostuessa kiinni(katkaista virrat servolta)? Olisi ihan mukava välillä luukuttaa ypvs lukittuna auki, mutta ei sitä jaksa räpeltää piuhoja, eikä se alaväännön puute/kulutus ole mukava päivittäisessä ajossa.
Toinen kysymys. Mites saisi väliaikaisesti tiivistettyä öljypropun kun entinen omistaja nussinut kierteet lohkosta??? Lumien tuloon asti pitäisi pystyä ajamaan ilman, että tarvitsee kokoajan kantaa laatikkoöljyä repussa..
4.8.2014 14:52
Noniin tuli taas lisää ongelmia tuohon detsiin ja tällä kertaa kytkimen kanssa. Eli eilen illalla kun olin lähössä liikkeelle niin onnistuin sammuttamaan pyörän ja luulin että johtui huolimattomasta lähdöstä vain. Mutta kun olin lähdössä uudelleen liikkeelle huomasin että kytkinkahva on ihan veltto puoleenväliin asti ja sitten alkoi vasta ottamaan ja samalla huomasin että sieltä alhaalta ne säädöt oli pompannnut ihan ihmeelliseksi. Siinä sitten pyörittelin ne mutterit samalla tavalla miten ne olikin ollut mutta sen jälkeen kahva oli kokonaan veltto eikä ota ollenkaan kiinni. Kun sen vaijerin säätää ihan sinne tappiin niin kahva on siihen puoleenväliin veltto ja sittten ottaa. Toimi se silleenkin ihan normaalisti mutta mistä tämä johtuu että teki tollee. Kytkin luisti aiemmin aika pajon piikillä ja kun vaihoi nopeasti vaihdetta että johtuuko tämä vain todella kuluneista levyistä?
4.8.2014 20:45
No niin eli detsi pääsi leikkaamaan kiinni eilen. Löi koko konee n aivan jumiin. Tänään sitte avasin yläkerraan ja pytyssä ei mitään jälkiä, sormella tunnustelin eikä naarmun naarmua mutta männästä oli lähtenyt palanen ja se oli mennyt kiertokangen väliin joten kone meni aivan jumiin. Onneksi selvittiin uudella männällä tällä kertaa. Tekniikkaahaan omassa detsissäni on 34mm dellortto, v-forcet, splitstream ja tyhjätty vakioputki. Joo tiedän tuo vakioputki on aivan järkyttävä noille vireille ja käy aivan hemmetin rikkaalla. Pienempi pääsuutin pitäisi ainakin saada ja pienempi tyhjäkäyntisuutin. Jos jotain kiinnostais vaihtaa toi vakiopytki johonki toiseen niin yv!
4.8.2014 20:54
Ootko ihan varma nyt, että kampiakseli ja kiertokanki on kunnossa?
Mun kokemusten mukaan kuriton vakioputki on kaiken paras putki tähän mopoon. Siinä on sentään jonkinnäkösiä alavääntöjä ja miellyttävä tehoalue, toisin kuin esm. vanhan mallisessa giannellissä, jonka pitäisi olla vielä melko kompromissiputki..
Kuriton vakio-DT menee vakiovälityksillä jo mittariin reilu 130. Huvittaa suuresti lukea näitten "viritettyjen" nopeuksia. Löytyy 32...36mm kaasaria, teharia ym. viriä ja kuitenkin nopeudet pyörii 120...130 km/h kieppeillä usein??!
5.8.2014 1:52
Joonazz04 kirjoitti:Mutta kun olin lähdössä uudelleen liikkeelle huomasin että kytkinkahva on ihan veltto puoleenväliin asti ja sitten alkoi vasta ottamaan
Jotain sieltä on varmasti mennyt. Vaikea sanoa mitä kun ei asiasta kokemusta ole, mutta ei kulahtaneilta levyiltä kuulosta jos ei irroita. Jos ne levyt olisi mennyt niin sehän ei ottaisi ollenkaan. Kyllä nyt on varmasti jossain muualla vika. Oletko muuten kattonut onko kytkimen säädöt mennyt myös sieltä kahvan luonta keturalleen ja ei sen takia toimi??
Mulla vakiokaasarilla, vm-gianellilla, powerfiltterillä(joo tiedän) ja ypvs käytössä ennätys 125 sigmaan. Olishan se kiihtynyt jos olisi antanut kiihytyä, mutta kun rupes olemaan muuta liikennettä. Kyllä se sen n. 130 menisi.
5.8.2014 2:01
Joonaz: Kytkimen työntötangon päästä lukitusmutteri löystynyt. Kytkinkoppa irti ja kiristys. Haynesin manuaalista löytyy ohjeet sen tangon säätöön.
Itellä vakio-setup paitsi 120/90 takarengas + DEPin putki huiput 140 jos löytää tarpeeks pitkän suoran eikä oo vastatuulta. 135 menee jo kohtuullisuuden rajoissa. Saapi nähdä miten vaikuttaa kun tulee kohta alle uus 120/80 takarengas. Oma fiilis on ettei pitäis hirveästi vaikuttaa, kun tuntuu että ihan ylhäällä loppuu hönkä noilla nykysillä hieman pitemmillä välityksillä.
5.8.2014 2:15
Maekine kirjoitti:Kuriton vakio-DT menee vakiovälityksillä jo mittariin reilu 130. Huvittaa suuresti lukea näitten "viritettyjen" nopeuksia. Löytyy 32...36mm kaasaria, teharia ym. viriä ja kuitenkin nopeudet pyörii 120...130 km/h kieppeillä usein??!
Vaikuttaa ne muuhunkin. Muunmuassa bensansyöntiin.
5.8.2014 11:31
HateCrew kirjoitti:Joonaz: Kytkimen työntötangon päästä lukitusmutteri löystynyt. Kytkinkoppa irti ja kiristys. Haynesin manuaalista löytyy ohjeet sen tangon säätöön.
Löytyykö tota ohjetta muualta kuin siitä manuaalista kun tuota kirjaa en omista tällä hetkellä eli jos mahdollista niin laittaa sen tänne?
Kytkinlevytkin menevät siinä samalla sitten vaihtoon kun kopan avaa ja ovat jo kumminkin 35tkm ajetut sekä luistaa piikillä niin onko niitten levyjen vaihto kuinka vaikea ja monimutkainen projekti?
5.8.2014 11:36
Ei oo vaikee homma, varsinkaan jos on ohjeet. Jahka pääsen kotiin töistä, voin skannata sulle tuon kytkinosion.