Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 8:24

Perkele kum vieläkin husse pätkii... Ei varmaan oo jännitteensäätimessä vikaa kun suoraan akulta tulee sen yli 14v silloinkin kun pätkii. Ja tuo nykiminen/pätkiminen alkaa siis aika yhtäkkiä yleensä ehkä kilometrin ajon jälken, eli kun kone lämpenee niin pätkii niin saatanasti :| osaisko kukaan auttaa?

Pätkiminen on siis semmoista että kun kierrättää, kiertää kyllä ulos asti mutta ikäänkuin sammuu, käynnistYy, sammuu nopeaan tahtiin melkein kun joku kierrostenrajoitin nelareissa :|

Ja sitte semmonen vielä kun käynnistää ryypyllä tai ilman niin kierrokset nousee tappiin ja siitä sitten laskee mistäpäs tämä vois johtua? Kokeiltu sitä seosruuvia säädellä ja axea suihkutttwlin imukaulan/imutorven alueelle mutta en mitään vaikutusta huomannut ainakaan

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 11:16

Kun isomman kaasarin kanssa laitetaan wr imukurkku ja torvi niin käykö tuo 09-12 wr torvi 35mm kaasarin kanssa vm12 Sm

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 13:28

Mistä löytyis wössnerin c koon mäntiä? (:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 16:22

Moro, nyt ois itelläki kysyttävää.. Eli joku ketä on ton koropalan tonne pytyn alle laittanu nii tell me. Laitoin sinne 1.5mm paksun teräslevyn, ja kun otin pytyn pois, siellä oli yks musta tiiviste liimaantuneena lohkoihin, rahnutin sen pois, ja laitoin ensiksi yhden athenan tiivisteen, sitten korotuslevyn, ja vielä toisen tiivisteen, eli eikös silloin pytty nouse ylimääräistä sen toiseen tiivisteen verran? Ku kannesta lähtee huomenna 1.5mm pois, niin kannattaisiko ottaa sen toisen ns.ylimääräisen tiivisteen verran enemmän pois?

ps. vilaskaa mun ilmotus ;)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 19:14

No tiivistehän on tyylii 0.5mm ja koko setti menee kasaan vähän kun kiristät pytyn. joten se 1.5mm kannesta on ihan jees.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 20:19

eitiedä kirjoitti:Mistä löytyis wössnerin c koon mäntiä? (:

tuossa kait nuita kokoja on: http://www.motocross-shop.de/motocross- ... ts_id=5272

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 20:22

-témee- kirjoitti:Nyt tarttis apua ton hussen kanssa! Elikkäs ostin käytetyn mikuni 38 kaasarin ja uudet v-forcet. Nyt ku sain ne kasaan ja koitin käymään ni kierrokset jää johonkin 4000-5000 enkä saa millään tyhjäkäyntiä alas... suuttimia on kokeiltu kaiken kokoisia ja tällä hetkellä on tk.55 ps.450 neula toisiks rikkaimmalla eli sokka toisiks alimassa lovessa. Ja tosiaan tyhjäkäyntisuuttimia on kokeiltu 35, 45 ja toi 55 ja millään suuttimella en huomaa mitään eroa! samalla tavalla kaikilla jää kierrokset korkeelle ja välillä yhtäkkiä tukehtuu ja sammuu. Kierrätettäessä toimii hyvin paitsi käy aika rikkaalla. Tyhjäkäyntiruuvi käännetty täysin auki ja luisti on aivan pohjassa. Seos ruuvi melkein kiinni, ja jos avaa enemmän ni kierrokset vaan nousee entisestään. Tarkistin myös ettei ole imuvuotoa jos olisi joku jäänyt löysälle tai kiristämättä läppien vaihdossa jne. mutta kaikki oli kunolla kiinni joten imuvuotoa ei pitäisi olla! Mut mites on kuuluisko ton läppärungon ja lohkon väliin tulla joku irto tiiviste? Ku Wr imukaulassa on se kiinteä tiiviste? Että jos sinne tulee joku irto tiiviste ja nyt sitä ei siellä oo ni jos kuitenki hörppis sieltä ilmaa?... Mut jotenkin outoa koska kierrättäessä kuulostaa hyvin tukkoselta rikkaan seoksen takia eikä ole tietoakaaan mistään imuvuodosta...

Noniin elikkäs tänään kävin hakemassa tiivisteeen lohkon ja läppien väliin ja nyt on imupuoli varmasti tiivis! Ja kokeilin 65 tk suutinta mutta edelleen tekee saman että tyhjäkäyntiä en saa alas! Kierrrättäessä toimii hyvin ja kierrokset laskee nopeasti siihen noin 4000-5000 kierrokseen.. Kaasarin ostin käytettynä ni mitä siellä vois olla sellasta josta tämä vois johtua? Voiko bensapinnan korkeus vaikuttaa ja mistä sen tietää säätää oikein ku sitäki yritetty eri korkeuksilla mutta ei oikee tunnu auttavan mikään..

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 21:16

Elikkäs sm -10 hussessa olis tällänen vika että n. 5 sekuntia käynnistämisen jälkeen pyörä sammuu ja öljyvalo sekä ECU 1 valot alkavat vilkkua mittaristossa. Kun laittaa virrat pois ja käynnistää uudestaan niin sama toistuu. Tuo ecu 1 viittaa öljypumpun vikaan ja se on otettu pois käytöstä ja ja jätetty öljy pyörimään tankissa. Elikkäs onko mitään kikkoja tuon ecu 1:n ohittamiseksi? :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 21:58

http://www.motot.net/galleria/kuva179509/

hussen tulppa FMF putkella ja mikunin 34mm kaasarilla. pääsuutin 360 mitä mieltä porukka on tuosta? Kuva

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

15.4.2013 22:29

Nyt tarttis pikasta apua!

Hussesta hävis kipinä, ja vauhtipyörästä oli magneetit halkeillu ja lennelly pois ja staattori levähtäny. Tänään tuli uus vauhtipyörä ja staattori, löin osat kiinni ni hyvän kipinän anto mutta ei milllään lähteny käyntiin. Vartin polkemisen jälkeen kipinä taas hukassa, kokeiltu on uusilla tulpilla mutta ei mitään. Sähköjä oon katellu ettei oo mitään poikki tai muuta ja iha ehjältä vaikuttaa :|

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.4.2013 10:34

Änd1 kirjoitti:Nyt tarttis pikasta apua!

Hussesta hävis kipinä, ja vauhtipyörästä oli magneetit halkeillu ja lennelly pois ja staattori levähtäny. Tänään tuli uus vauhtipyörä ja staattori, löin osat kiinni ni hyvän kipinän anto mutta ei milllään lähteny käyntiin. Vartin polkemisen jälkeen kipinä taas hukassa, kokeiltu on uusilla tulpilla mutta ei mitään. Sähköjä oon katellu ettei oo mitään poikki tai muuta ja iha ehjältä vaikuttaa :|


Pistäs ne magneetit takas paikoilleen :D liimalla vaikka

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.4.2013 14:03

Lääässi kirjoitti:
Änd1 kirjoitti:Nyt tarttis pikasta apua!

Hussesta hävis kipinä, ja vauhtipyörästä oli magneetit halkeillu ja lennelly pois ja staattori levähtäny. Tänään tuli uus vauhtipyörä ja staattori, löin osat kiinni ni hyvän kipinän anto mutta ei milllään lähteny käyntiin. Vartin polkemisen jälkeen kipinä taas hukassa, kokeiltu on uusilla tulpilla mutta ei mitään. Sähköjä oon katellu ettei oo mitään poikki tai muuta ja iha ehjältä vaikuttaa :|


Pistäs ne magneetit takas paikoilleen :D liimalla vaikka


Magneetit on kyllä koska vauhtipyörä on uus niiku sanoin
. Nyt löyty kipinä itestään ja yllätysyllätys hävis yhtänopeesti.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.4.2013 17:18

Änd1 kirjoitti:
Lääässi kirjoitti:
Änd1 kirjoitti:Nyt tarttis pikasta apua!

Hussesta hävis kipinä, ja vauhtipyörästä oli magneetit halkeillu ja lennelly pois ja staattori levähtäny. Tänään tuli uus vauhtipyörä ja staattori, löin osat kiinni ni hyvän kipinän anto mutta ei milllään lähteny käyntiin. Vartin polkemisen jälkeen kipinä taas hukassa, kokeiltu on uusilla tulpilla mutta ei mitään. Sähköjä oon katellu ettei oo mitään poikki tai muuta ja iha ehjältä vaikuttaa :|


Pistäs ne magneetit takas paikoilleen :D liimalla vaikka


Magneetit on kyllä koska vauhtipyörä on uus niiku sanoin
. Nyt löyty kipinä itestään ja yllätysyllätys hävis yhtänopeesti.


Sitte en osaa auttaa..

Elikkäs nyt laitoin pytyn alle korotukset, eli nousi nyt sen 2.4mm ja imukanavat aukesivat täysin, mutta mites toi kannen lasku? Otanko saman 2.4mm kannesta pois? Ja menevätkö squishit vituiks sillo vaikka järki sanoo että pysyy samana?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.4.2013 17:50

Mixutti kirjoitti:Perkele kum vieläkin husse pätkii... Ei varmaan oo jännitteensäätimessä vikaa kun suoraan akulta tulee sen yli 14v silloinkin kun pätkii. Ja tuo nykiminen/pätkiminen alkaa siis aika yhtäkkiä yleensä ehkä kilometrin ajon jälken, eli kun kone lämpenee niin pätkii niin saatanasti :| osaisko kukaan auttaa?

Pätkiminen on siis semmoista että kun kierrättää, kiertää kyllä ulos asti mutta ikäänkuin sammuu, käynnistYy, sammuu nopeaan tahtiin melkein kun joku kierrostenrajoitin nelareissa :|

Ja sitte semmonen vielä kun käynnistää ryypyllä tai ilman niin kierrokset nousee tappiin ja siitä sitten laskee mistäpäs tämä vois johtua? Kokeiltu sitä seosruuvia säädellä ja axea suihkutttwlin imukaulan/imutorven alueelle mutta en mitään vaikutusta huomannut ainakaan


Kokeileppa heilutella pyörää rajusti sivuttain kun se hörähtää käyntiin, kiekat laskee samantien.
Tuo voi johtua liian matalasta bensan pinnasta mutta ei hätää, useimmat 2t vehkeet huutaa käynnistytsessä(ei tosin ihan tappin sais huutaa) kokeile hituce isompaa tk suutinta tai nostaa bensan pintaa iha pikkase.

Ja toi pätkiminen...
Itellä myös teki sitä että kylmällä koneella lähtiessä pätkintä alko 1-3km välillä.
Vaikka akussa olisi täys jännite (n13.8v) niin silti se jännitteensäädin tekee sen.
Koitappa miten kiertää töötti pohjassa ja pitkät päällä ja sama testi ilman mitään valoja yms. jos pätkii pahemmin valojen kanssa niin uus jännitteen säädin

Entä jos ajat pidempää lenkkiä valot päällä ja mittaat sitten jännitteen onko sama vähän alle 14 vai ei? kokeileppa mitata jännitettä pyörän ollessa tyhjäkäynnillä ja sitten sama mittaus osa-täyskaasulla.
Itse sanon että 100% jännitteensäätimen vika, taikka sitten käy aivan saatanan laihalla mutta videostasi huomaa ettei käy.

Eli nyt reippaasti se uusi jännitteensäädin tilaukseen...

(tulipas pitkä stoori muttakun et tunnu uskovan että se vika ON siinä säätimessä...)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.4.2013 17:53

Änd1 : vika varmaan piilee jännitteensäätimessä/ecu boxissa? tai sitten ensiökäämeissä.

Läässi: jos otat sen 2,4 siitä pytyn yläpinnasta pois niin sitten se squish pysyy samana(siitä se pitäs ottaa..).. jos otat kannesta noin rajut 2,4 niin muuttuu ja paljon :D