Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.5.2013 17:30

siel on ilmanputsaris se kumijuttu ja tietysti putken vaihtamalla

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.5.2013 19:00

elikkäs pitäs ruveta separista säätään venoja nii olisko mitään tähellisempiä ohjeita että miten kannattaa ne säätää?? onki siinä palasäätö vai pystyykö ihan normi työkaluilla säätää??

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.5.2013 20:08

no sulla pitäs olla ne metalliliuskat mitkä laitat sinne väliin ja sit kiristät. Metalliliuskojen paksuus=välys. Ihan yleisesti miten kaikkiin muihinkin laitteisiin säädetään venat.
http://www.motot.net/wiki/Venttiilien_s ... %A4t%C3%B6

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.5.2013 20:27

Oon nyt ylpeästi liittynyt tähän separi-klubiin! 2004 malli kyseessä. Tää pyörä tuli enemmänki sellasena lahjana et en ite päässy paljoo asiaan vaikuttaa tai tarkasti valitseen! Pyörällä on ajettu 20k ja hyvinhän se pörisee :) Muutama kysymys tässä ois, mihin ois kiva saada vastauksia.

- Vasen etustefa on aika likanen ja näyttää vuotavan, kun taas oikee on ihan puhdas ja kiiltävä.. tää pitäis hoitaa, eiks?
- Pyörässä toi vaihdelaatikko (enemmänki kytkin) pelleilee aika paljon.. kytkin luistaa jne. Mitään arvioo paljon tää maksais hoitaa kuntoon? Pikasesti kun katoin niin about 100€ maksais osat siihen + tuntitaksa
- Giannelli löytyy.. en oo vaan varma onko kokoputkisto vai vaan slipari! Mitään tapaa miten voisin tunnistaa?
- se DB-killeri.. aikasempi omistaja oli kai vetänyt pois ja nyt se on taas kiinni, mutta ei se tunnu lähtevän! Halusin vaan kokeilla, että miltäs se kuulostaa :D

Kiitos ja sori kun oon vielä vähän noobi näiden suhteen :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

16.5.2013 16:03

Sen verran osaan sanoa, että stefat kannattaa keulasta vaihtaa jos vuotaa ja tosta Gianellin DB-killeristä sen verran, että se pitää jollain pihdeillä repii väkisin sieltä pois, saanu pari kertaa naureskella vieressä ku kaveri hiki hatussa repii sitä sieltä pois :lol:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

16.5.2013 17:22

Ota Lukkoprikka/mikä kiinnike siinä vaa on pois ja pistä käyntiin, siinä kun kaasuttelet ni irtoo, voi tosin irrota aika vauhilla et varo ettei ketää tai mitää särkyvää oo tiellä. :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

21.5.2013 7:14

Tulin tänne vaan ilmottamaan että jos jotain kiinnostaa vaihtaa cbr piikkiseen detsiin, ni ottakaa ihmeessä yhteyttä.
Detsi on rungoltaan papereissa 89 joten halvat vakuutukset mutta kone on 02 (edellinen kone leipas edellisen omistajan konerempan takia).
Nettimotostakin löytyy ilmotus. Galleriassa jotain vanhoja kuvia, jonkin verran muuttunut niistä kuvista esim takarengas on uusi yms pientä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

26.5.2013 14:41

Mistäs saa cebariin halvimmalla uuden akun?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

26.5.2013 14:49

Eiköhän biltemasta ja motonetistä saa aika halvalla nuita :)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2013 16:38

Onko kukaan löytäny cbr isompaa konetta joka menee heittämällä paikalleen? Eli esim 150cc cbr:rriä on tehty mutta olisiko tuota samaa konetta voitu käyttää isompana jossain muussa menopelissä..

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2013 23:42

onhan 200cc cebariakin tehty mutta ne on vaan aasian markkinoille.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.6.2013 0:18

Onko kukaan tilannu esim. 130cc, 140cc tai 150cc sylinterisarjoja normi 125cebariin? mistä ootte tilannu ja paljoko semmosesta piti köyhtyä? Ja onko kellää käytössä kokemuksia kannattaako ees vaihtaa isompaa pyttyä?

tosiaa taas alkukesästä alkanu tuo kulupuoli vituttaan nii ois iha mielenkiintone kokkeilla mite paljo vaikuttaa 5-25cc isompi motti.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.6.2013 1:06

166cc kittiä löytyy kaasarimalliin ja ruiskulliseen 170cc kittiä.

166cc kitillä oli hintaa muistaakseni about 250e saksasta, kantta ei tuu mukana. En oo ihan varma mutta vakiokansi menee kai koneistamisella, mutta järkevimmäks kai tulis ostaa joku 150cc kansi (en nyt muista mikä niistä meni suoraan)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.6.2013 23:18

0meGa kirjoitti:166cc kittiä löytyy kaasarimalliin ja ruiskulliseen 170cc kittiä.

166cc kitillä oli hintaa muistaakseni about 250e saksasta, kantta ei tuu mukana. En oo ihan varma mutta vakiokansi menee kai koneistamisella, mutta järkevimmäks kai tulis ostaa joku 150cc kansi (en nyt muista mikä niistä meni suoraan)


Vakiokansi menee suoraan tuolla 170cc sylkkäsarjalla, ei välttämättä vaadi koneistamista. Palotilan muoto tämän jälkeen hieman erikoinen, ja varmastikkaan ei tehokkain/optimaalisin. Jos kaasarikoneen tai PCn omistaisin niin samalla suosittelisin kannen kanavien koneistusta sekä palotilan muotoilua.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

9.6.2013 17:11

oisko kellään myyä tehopakoputkistoa cebariin?