Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.3.2009 23:05
nuppi_ kirjoitti:MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…
Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.
Ilman määrään neula ei kyllä vaikuta mitenkään.
16.3.2009 23:47
nuppi_ kirjoitti:Tulipahan tässä mieleen, kun huoltokirjassa puhutaan kytkinlevyjen tarkistamisesta, eli mitä vikoja kytkinlevyistä pitäisi etsiä ja mitä säätämistä asetelmassa on? Mahdollista linkkiä tai lyhyt selostus, kiitos.
Että paljonko niissä on vielä pintaa jäljellä levyissä ja kuinka pitkät jouset on vrt. alkuperäset (muistaakseni sai olla 80% alkuperäsistä??). Ohjekirjassa on varmaan jotain lukemia paljonko levyissä pitää olla pintaa ja kuinka pitkät kytkinjouset pitää olla.
17.4.2009 0:13
Eli tässä olis suunnitteilla pikku piristystä räsään pienellä budjektilla:
TT-putki, TT-putsari, 125 suutin 70tk suutin, hyppylanka, tulppa ja sitten tämä rave laipan korotus :
http://www.motot.net/talli/68861Tietoa mitenköhän tämmöinen paketti toimis?
18.4.2009 16:21
Tuolla kurilaipan korotuspalalla saat vain huonot alaväännöt ja jäätävän bensankulukuksen
18.4.2009 18:55
Miten on, toimiiko milläläilla nämä pakoputken lömpörullat? Vissiin jotenki lämmittää pakokoaasua jne. Onko vaikutusta 125 pärrässä? Lähinnä ulkonäköä tois ja vähän suojais jalkoja.
20.4.2009 21:21
mahtaakohan pieni kuutio tilavuuden lisäys vaikuttaa hirveästi meinaa kantta nostamalla. eikäs sen ainakin teoriassa tulis toimia vahvemmalla tulpalla ja pidentämällä vähän virtauksien aukiolo aikaa?? vai oonko ymmärtäny täysin väärin
20.4.2009 21:47
proffa kirjoitti:mahtaakohan pieni kuutio tilavuuden lisäys vaikuttaa hirveästi meinaa kantta nostamalla. eikäs sen ainakin teoriassa tulis toimia vahvemmalla tulpalla ja pidentämällä vähän virtauksien aukiolo aikaa?? vai oonko ymmärtäny täysin väärin
Elikkä siis kannen alle palaa ja kuutiot nousee..?
Ei se ihan niin mene. Sylinteritilavuuteen ei oteta palotilaa mukaan. Sylinteritilavuuteen vaikuttaa iskunpituus ja männänpään pinta-ala eikä mikään muu. Niinpä kantta nostamalla ei saa isonnettua moottoria.
teppo- kirjoitti:Miten on, toimiiko milläläilla nämä pakoputken lömpörullat? Vissiin jotenki lämmittää pakokoaasua jne. Onko vaikutusta 125 pärrässä? Lähinnä ulkonäköä tois ja vähän suojais jalkoja.
...Tä..?
21.4.2009 9:16
^ tällä kannen nostolla vaikutetaan vain puristus suhteesen. kuutiotilavuus pysyy samana.
http://minimotoracing.fi/moottori.html täätä tarkotit ?
Daytona Thermo Protect
- Thermo Protect nauha kierretään pakoputken ympärille. Pakokaasut virtaavat tehokkaammin ja samalla suojaat ajohousujasi. Tällä hetkellä saatavana ainoastaan mustana ja 25mm leveänä, pituus 4,5metriä
hinta: 39 €'
21.4.2009 17:08
Jäärata vehkeissä useesti näkee. Kadulla aika turha. Ellei hifistele ja vehkeessä on turbo.
Tai saattaahan se imuilmaa kylmentää kun ei pakari hohkaa vieressä
21.4.2009 17:50
Pakokaasujen lämmöt nousee ja samalla tavallaan muuttaa putken mitoitusta -> tehoalue muuttuu/siirtyy. Ei välttämättä hyvään suuntaan. Mopojen proviripuolella on lisää aiheesta.
23.4.2009 21:35
Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla.
24.4.2009 8:31
Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla.
Vakioputkea tyhjäksi, vapaasti virtaavaa äänenvaimenninta, isompaa kaasaria yms. löytyyhän näitä. Voihan siihen sovitella teharin jonkin muun pyörän putkesta.
24.4.2009 14:03
Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla.
Sovella rgf:n virityksiä
http://www.motot.net/wiki/Suzuki_RG125F Jatketaan aiheesta tuolla:
viewtopic.php?f=12&t=71269
24.4.2009 15:32
Tossa oli puhetta pa säätimettä ajosta. Itel oli hetkellisest hussesta (125sm) patentoitu laippa yläasentoon ku ne vaijerit oli katkennu ja ajoin sillä jonku kuukauden.
En huomannut ajossa paljoakaan eroa, ainoa että se tosiaan herää matalemmilta kierroksilta hitaammin. Tankilla ei huomannut eroja, ehkä jotain 0.5 litran heittoja oli, mutta vedin mä sillä 6,5l / 100km ilman pa säädintäkin. En sitten tiedä miten olisi yläkierroksisemmalla putkella ollut, itellä oli TT putki. Eriasia sitten jos olisi pitemmät välit ollu. (Ittel 13-46)
24.4.2009 16:15
Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla.
Ja eikös tuolta moposportilta saane teharia tessuun (gianelli)
Oli tais vielä 50e ku normaalisti makso 100e tessuun