Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.5.2008 7:54
Jani//92 kirjoitti:Joo eli ite omistan kyseisen pelin ja mulla olis se ypvs moottori eli se nii se pitäs saada paikalleen ku se pa säädin on hitsattu 5 pistehitsillä jumiin... eli sylinterin kylessä se paikka mihin vaierit mennee nii se. nyt mennee vaan 120 alamäkeen? eikö toi oo sillon vakio?
Ei välttämättä.
Jani//92 kirjoitti:Edelline omistaja väitti että täystehone... mikä suutin noissa on vakiona ja mikä kannattais olla?
Vakiona (A1) tehosena taitaa suutin olla 170. Täystehosessa yleensä 180.
Jani//92 kirjoitti:Kannattaako ostaa gianellin teharia? kannattaako putsarille tehä mittään tai vaihtaa? ja muutaki vinkkejä kiitos jo etukäteen
No tehoputki on aina tehoputki. Jos vaihat tehoputken, just esim. gianellin ni sillo kantsii laittaa myös isompaa kaasutinta (32/34mm). Jotta kaikki tehot saataisiin putkelta irti.
Ilmanputsarin voi heittää mäkeen, ja asentaa esim pipercrossin (vapaavirtaus-suodattimen) jotta saa enemmän ilmaa. Silloin joutuu seoksia hakemaan uudestaa, suurentamaan pääsuutinta ja tyhjäkäyntisuutinta..
20.5.2008 14:57
Pystyiskö tommoseen vanhaan tzr:ään laittaan sähköstarttia?
20.5.2008 17:07
DT:n kone ja sähköt. Uudempien TZR:ien koneen sopivuudesta en tiedä. Ja mitäs sähöllä, ku lähtee laakista aina.
20.5.2008 18:16
^- Hävettäis vaan polkee kyykkyä käyntiin
20.5.2008 19:45
saisko jostain ypvs säätö ohjeet?
jossain vilauksella ne näin täällä mutta eipä tunnu enää löytyvän..
21.5.2008 1:17
Oisko jollain hyvät ohjeet öljyjen vaihtamiseen?
Ja kuinka usein ne öljyt pitää vaihtaa?
21.5.2008 8:45
Joo eli vahdoin änärin tohon tzr.rrään niin rälläköin vanhan irti niin siihen sisälle on valettu 18mm halkasijalla oleva putki...vaikutti ylävääntöön
21.5.2008 8:59
Joo eli paljon toi pa säädin vaikuttaa tehoihin? ja paljon ton luulis kulkevan 180 suuttimella ja tyhjällä putkella ja kurittomalla putsarilla ja 17 eturissalla? nyt mennee vähän päälle 120 ja otin loppupäästä sen kurin pois nii jaksaa mennä 100km/h kunnolla. ennen piti ajjaa kyyryssä mutta nyt jaksaa kulkee...
21.5.2008 11:02
Väitätkö että tzr:n putken päässä, ennen äänenvaimenninta olisi kuristus, jonka poistaminen vaikuttaa viestiesi perusteella ylävääntöihin?
21.5.2008 12:10
skylane kirjoitti:Väitätkö että tzr:n putken päässä, ennen äänenvaimenninta olisi kuristus, jonka poistaminen vaikuttaa viestiesi perusteella ylävääntöihin?
Yläpäässä tehot, alapäässä väännöt.
21.5.2008 13:32
Hmh. Mikäköhä tos mun tzr:ssä on?
Pyörään on laitettu jonkin merkkinen tehoputki uudella alkukäyrällä, myös pipercross on asennettu.
Suuttimina on 190 ja tyhjäkäyntisuuttimena 30.
Pyörä rötää jokaisen vaihteen lopussa, missä vika?
Mitä pitäisi suurentaa tai pienentää?
21.5.2008 14:33
Juupe| kirjoitti:Hmh. Mikäköhä tos mun tzr:ssä on?
Pyörään on laitettu jonkin merkkinen tehoputki uudella alkukäyrällä, myös pipercross on asennettu.
Suuttimina on 190 ja tyhjäkäyntisuuttimena 30.
Pyörä rötää jokaisen vaihteen lopussa, missä vika?
Mitä pitäisi suurentaa tai pienentää?
Paranna ilmansaantia tai vaihda pienempi suutin.
21.5.2008 19:32
nx-speed kirjoitti:Juupe| kirjoitti:Hmh. Mikäköhä tos mun tzr:ssä on?
Pyörään on laitettu jonkin merkkinen tehoputki uudella alkukäyrällä, myös pipercross on asennettu.
Suuttimina on 190 ja tyhjäkäyntisuuttimena 30.
Pyörä rötää jokaisen vaihteen lopussa, missä vika?
Mitä pitäisi suurentaa tai pienentää?
Paranna ilmansaantia tai vaihda pienempi suutin.
No osaako kukaa sanoa mistä johtuu että pyörä menee hikisesti 100km/h?
Luulis että tehoröörillä ja täystehosena menee 160km/h?
21.5.2008 20:51
Kyllä tuo 100 km/h kuulostaa vähältä, mutta ei se 160 km/h ainakaan kulkisi, nakukevarilla turha odottaa ajavansa paljonkaan kovempaa ku 140-150 km/h.
21.5.2008 21:00
nx-speed kirjoitti:Kyllä tuo 100 km/h kuulostaa vähältä, mutta ei se 160 km/h ainakaan kulkisi, nakukevarilla turha odottaa ajavansa paljonkaan kovempaa ku 140-150 km/h.
No mutta silti toi alle 100km/h on liian vähän, vaikka kuinka olis riisuttu versio.
Tilaan kuitenkin huomenna kaks piikki pienemmän eturattaan 16 piikkisen tilalle, ja 180 pääsuuttimen.
Ku takarengashan on vaihettu isompaan, eli ei välttämättä jaksa vääntää samallalailla ku vakiorenkaalla. Nyt takana on 140/70-18.