Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

26.8.2008 18:02

sopiikohan toi mikunin tm 35-1 suoraan mäxän tt 34mm imukaulaan vai pitääks tehä joku holkki yms?

27.8.2008 21:06

Millasta eroa on 2 ja 4 tahti kaasuttimilla?

27.8.2008 21:12

suurimpana erona tuorevoitelunippa

28.8.2008 15:05

echo kirjoitti:suurimpana erona tuorevoitelunippa


Ja neulan paksuus, pääsuuttimen koko ?

28.8.2008 16:55

On 2t kaasuttimissakin noita erikokoisina.

28.8.2008 17:06

Kumma kun tuntuu aina vaan olevan imuvuotoa tossa Mikuni vm 28:ssa.. Voisiko siinä olla tuorevoiteunippaa josta imuuttaa ilmaa? 2-t:llehän se on suunniteltu. Olen kyllä pariin kertaan koittanut etsiä mutta tuloksetta.

31.8.2008 19:51

https://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1500

tossa linkissä on pääsuutin "iso" ja toinen on pääsuutin "pieni". eikö toi "pieni" ole tyhjäkäynti suutin??

tarviin varmaa tietoa!! :D

31.8.2008 21:34

fraans kirjoitti:Millasta eroa on 2 ja 4 tahti kaasuttimilla?

Luisteissa eroja ja kohot usein eri painoisia. Lisäksi vielä neula ja suuttimet eri kokosia.

14.9.2008 13:16

mulla on 28 mikuni kiinni ch 125 nelari pyöräs, minkäs kokone suutin vois olla hyvä?

17.9.2008 11:53

DT 125 R kans olis semmosta onkelmaa, että ku tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan, booaa ensi ja sit ottaa kierroksia. Suutin on 270 ja tyhjäkäyntisuutin 25, neula ylimmässä. Pyörä on TT vapaavirtausänkällä ja ilmanputsarin kärsä pois(jos sellaista koskaan on ollukkaa). Auttasko isompi tyhjäkäyntisuutin vai pitäskö pääsuutinta suurentaa?

17.9.2008 12:09

KAKE92 kirjoitti:mulla on 28 mikuni kiinni ch 125 nelari pyöräs, minkäs kokone suutin vois olla hyvä?


Itellä 110 toimii parhaiten.

19.9.2008 13:58

Eilen kun purin kaasuttimen ni huomasin, et edellinen omistaja oli porannu kaasarin 28 milliseks, ja suutin on kokoa 180. Oisko joku 200-220 sopiva suutinkoko? Pyörässä on kiinni tehari ja sit tuo kaasari.

29.9.2008 21:11

Mokuli kirjoitti:DT 125 R kans olis semmosta onkelmaa, että ku tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan, booaa ensi ja sit ottaa kierroksia. Suutin on 270 ja tyhjäkäyntisuutin 25, neula ylimmässä. Pyörä on TT vapaavirtausänkällä ja ilmanputsarin kärsä pois(jos sellaista koskaan on ollukkaa). Auttasko isompi tyhjäkäyntisuutin vai pitäskö pääsuutinta suurentaa?

Vaihtoehto A: ilmaruuvia kiinni
Vaihtoehto B neulaa ylös päin
Vaihtoehto C suurempi tyhjäkäyntisuutin

ite lähtisin tossa järjestyksessä ja jollei A:n j / tai B:n jälkeen saaa pyörää toimimaan kunnolla niin sitten isompi tyjäkäyntisuutin :lol:

2.10.2008 15:27

Joo suuri vika ei tunnu olevan ku lämpötilaki tohon vaikuttaa, joskus booaa, joskus ei. Pitää ilmaruuvin kans pelata, neulahan oli jo ylimmässä.

5.10.2008 14:21

Nyt tulee pitkä vuodatus. Toivottvasti tajuutte tän tekstin. :D

Elikkäs mulla oli vapaastihengittävä putki detsis, mut sylki öljyä yli. Sanottii et vaiha villat. Vaihdoin, mutta yli sylkeminen vaa väheni, muttei loppunu. Vakioputkes ei tapahtunu sylkemist, mut huomasin pari kertaa et se oli sielt pääst kostea, ettei senkää ylisylkemine kaukana ollu. Nyt on taas se tehari kii, ku sylkemine on nii pientä ettei mua haittaa. Tehot ku on kuitenki huomattavasti paremmat sen kaa ku vakiol...

Nyt mietin et joko putkes ei oo tarpeeks vastapainetta (?) tai sitten on kaasaris jotai vikaa. No, tutkittuani hieman kaasaria huomasin, että säätöruuvia oli runkattu huomattavasti. Eli kaasaris on ollu aikasemminki jotai? Sitte avasin ilmanputsarin ja vilkasin sinne. Se oli kosteahko. Tai sellai ei märkä, muttei iha kuivakaa. Eli kaasaris on jotain?

No sitte muistin et detsin oston yhteydes oli kuitti porauksesta. Joten onko sitte mahollist et on suutin vaihettu, muttei neulaa koskettu? Vai onko neula vaa vääräs kohas? Tai on porattu, muttei kaasarii koskettu mitenkään? Vai voiks siin olla jotai muutaki vikaa muual ku kaasaris?