Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.1.2008 16:44

Uudet tiivisteet riittää. Jos on paikkoja, missä tehtaallakin käytetään silikonia, ne on sitten erikseen.

20.1.2008 17:43

Holla!
Pitäis vaihtaa mitoon pelkästään vasen lohko-> tulisi ns. "eripari" lohkot. Haittaako se? Miten?
Kiitos!

20.1.2008 21:00

Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.

20.1.2008 21:29

Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.


"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"

Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?

Kiitos!

20.1.2008 22:41

-Epeli kirjoitti:
ripetsu kirjoitti:


mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..

Joku sekaannus kenties kun vaihtaisit kiertokangen ja petilaakereitten lisäksi vielä kiertokangen laakerit ?


Jos epeli ei sattunut tietämään niin myös kiertokangella on sekä ala-ja yläpäässä neulalaakerit, jotka kyllä useimmin kuuluvat kiertokankisettiin. Yleensä kiertokankisetti vaihdetaan kun kiertokangen alapään laakerissa alkaa olla klapia.

21.1.2008 0:15

Jos -Epeli sekotti kiertokangen ja kampiakselin toisiinsa? Ei voi tietää...

21.1.2008 23:45

lareee kirjoitti:
Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.


"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"

Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?

Kiitos!


Osaisko joku sanoa tohon mitään? :)

22.1.2008 15:50

Osta molemmat.

22.1.2008 17:59

Baron kirjoitti:
-Epeli kirjoitti:
Joku sekaannus kenties kun vaihtaisit kiertokangen ja petilaakereitten lisäksi vielä kiertokangen laakerit ?


Jos epeli ei sattunut tietämään niin myös kiertokangella on sekä ala-ja yläpäässä neulalaakerit, jotka kyllä useimmin kuuluvat kiertokankisettiin. Yleensä kiertokankisetti vaihdetaan kun kiertokangen alapään laakerissa alkaa olla klapia.

Sitä vähän hain takaa että kiertokankeen kuuluu just noi neulalaakerit mukaan ja uus neulalaakeri tulee alas samalla kun kietari vaihdetaan.

Tuli sanottua vähän epämääräsesti ekassa viestissä...

22.1.2008 18:10

lareee kirjoitti:
Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.


"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"

Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?

Kiitos!


Sellanen mahdollisuus on että uudella lohkolla joutuis shimmaamaan, mutta yhtälailla uutta kampuraa vaihdettaessa voi joutua.

Eli mun mielestä voi vaihtaa ja ei se shimmaminen oo mitenkään hankalaa hommaa.

22.1.2008 18:19

-Epeli kirjoitti:
lareee kirjoitti:
Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.


"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"

Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?

Kiitos!


Sellanen mahdollisuus on että uudella lohkolla joutuis shimmaamaan, mutta yhtälailla uutta kampuraa vaihdettaessa voi joutua.

Eli mun mielestä voi vaihtaa ja ei se shimmaminen oo mitenkään hankalaa hommaa.


Sen verran tiedän että eikös tässä shimmauksessa koneen välyksiä kasvateta tai supisteta?
Mutta mulla ei oo mitään hajua miten homma käytännössä tapahtuu?
Kiitos.

22.1.2008 23:54

Välyksiahän siinä säädetään.

Liika vähän kun on välystä niin ei pyöri kone kunnolla koska lyö laakerit piukkaan.

Onko muuten liiasta välyksestä jotain haittaa?

Edit: Tämä tapahtuu siis niillä shimmilevy(i)llä

23.1.2008 0:25

-Epeli kirjoitti:Välyksiahän siinä säädetään.

Liika vähän kun on välystä niin ei pyöri kone kunnolla koska lyö laakerit piukkaan.

Onko muuten liiasta välyksestä jotain haittaa?

Edit: Tämä tapahtuu siis niillä shimmilevy(i)llä


Onko nää shimmilevyt ihan normaaleja prikkoja vai jotain vahvempia, ihan tähän tarkotukseen tehtyjä levyjä?

Luulis että kun rautakauppaan kävelee ja kysyy "shimmejä" niin saa mitä haluaa? Vai?

Kiitos!

23.1.2008 19:53

nii kai sitä joutuu ne vaihderattaat sun muut shimmaamaa vaik ostais molemmatki lohkot? vai onkos kakkivalla semmosta työnlaatua et sekä kaikki akselit että lohkon valut on sadasosamillimetrillee samanlaiset?

ite ostaisin vaa toisen lohkon kuha se vaa on samaa vm/koneen tyyppiä.

23.1.2008 19:58

p.a._tuning kirjoitti:nii kai sitä joutuu ne vaihderattaat sun muut shimmaamaa vaik ostais molemmatki lohkot? vai onkos kakkivalla semmosta työnlaatua et sekä kaikki akselit että lohkon valut on sadasosamillimetrillee samanlaiset?

ite ostaisin vaa toisen lohkon kuha se vaa on samaa vm/koneen tyyppiä.


Joo kyllähän ne joutuu.
Aikasempi luuloni oli väärin, noh aina viisastuu :)

Ps. Ei nää Cagivat nyt niin hyviä oo ;)