Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.6.2014 23:39
Juu aukasin sen kopan ja osat oli ihan öljyssä.. Putsasin sitten ne suihkuttamalla liuotinpuhdistusainetta sinne ja on nyt ainakin puhdasta. Rupesin sitten purkamaan sitä. Otin irti osan mihin vaijerit tulee kiinni ja sitten meinasin irrottaa siellä takana olevat ruuvit. Yks ilmeisesti puuttuu kokonaan ku siellä on tyhjä reikä (?). Toinen oli ristipää ja oli löysällä valmiiksi sekä toinen taas kuusiokolo, jota en millään saa auki.. Olen naputtanut vasaralla, käyttänyt pitempää vartta, eikä se vaan aukea...
Virtalukkokin päätti lahota.. Aluksi ei kääntynyt mihinkään ja nyt sitten lähtee vaikka ruuvimeisselillä käyntiin
Saakohan tuota korjattua kun uusi lukko on niin kallis..
21.6.2014 23:58
Siellä kuuluu olla 2 kuusiokolo ruuvia ja se yks reikä tyhjänä, tarkotettu sen laipan sihtaamista varten.
Se kuusiokolo pitäs lähteä irti iha normaalisti jos ei voimalla niin ylivoimalla.
22.6.2014 0:30
Ok. Pitää varmaan sitten repiä jostain sinne kusikolo sen ristipään tilalle ja muutenkin laittaa pyörä kuntoon noitten kaikkien pikkuvikojen osalta.. Onko muuten paha juttu jos se säätimen akseli on hieman väljä?
22.6.2014 0:34
riksu26 kirjoitti:Onko muuten paha juttu jos se säätimen akseli on hieman väljä?
Tervetuloa klubiin
22.6.2014 14:51
Ei lähtenyt ruuvi millään auki. Ei edes koneella, joten päätin nyt antaa olla toistaseksi.
Mikäs liitin tämä muuten on, kun roikkuu tuolla "konehuoneessa", eikä ole missään kiinni.
http://i1355.photobucket.com/albums/q70 ... 1403437458Liittimeen tulee kolme piuhaa. Musta, musta-punainen ja vihreä.
22.6.2014 16:48
Ettei ois tuoreöljysäiliön anturin piuha.
22.6.2014 18:28
Haluaisko joku oikein selventää tyhmälle ypvs:än putsauksen?
22.6.2014 18:56
YPVS irti ja jollain liuottimella peset sen.
23.6.2014 23:50
Moniko lenkkiset 520 jaon ketjut tarvii 13-47 YZ rattaille? Monella varmaankin takana tuo 46p YZ ratas niin voi kertoa monikolenkkiset oli ja kuinka paljon piti lyhentää niin tietää riittääkö myös 47p rattaalle.
24.6.2014 0:00
Jos vakio 428 ketju on 134 lenkkinen, niin omien laskujen mukaan 520 ketjun pitäis olla 107,2 lenkkinen, mutta ei se paljoa enempää maksa jos varuiks ostaa vaikka 116 lenkkisen. Senhän saa sitten helposti tarvittaessa lyhennettyä
24.6.2014 15:07
Olisko kellään mitään vinkkiä millä saisi tuon ypvs-kopan oikean puoleisen kuusiokolo-ruuvin auki kun koneellakin koitin ja niin tiukassa on, että kanta pyöristyy ennen kun se irtoaa..
Laitoin sen kuitenkin läjään kun piti päästä ajamaan, mutta nyt ei kiihdy mihinkään, eikä oikein ota piikkiä ja sen takia huiput varmaan max. 110 sigmaan kun 2-päällä vinguttaa. Ilmeisesti laippa hieman kiinni? Ihme sinänsä kun kasasin niin laitoin kaiken samalla tavalla kuin oli aiemminkin.
Tuli tässä mieleen sellanenkin juttu, että onko sitä uudempaa servoa mahdollista kytkeä vanhan mallin johtosarjaan kun nuo 3-piuhaset servot tuntuu olevan aika harvassa, mutta 5-johtosia kyllä löytyy??
24.6.2014 19:18
On mutta pitää kikkailla, 1000cc FZR Exup servoki menee ku saa johot oikein.
24.6.2014 19:48
Ei saa Dalttoni ilmeisesti bensaa. Mistä lähen näin aluks ettii vikaa? Kaasarin pitäs olla ihan puhdas ja kunnossa, ainakin jos edelliseen omistajaa on uskominen.. Mutta siis jos oletettais että ei johdu kaasarista niin mistä lähen kattoo ja mikä letku nyt sit onkaa bensaletku jnejnejne.
Lähtee siis käyntiin kun laitan bensaa suoraa pyttyyn tulpanreiästä.
24.6.2014 19:58
Ja sitten toinen varmaan ihan helvetin tyhmä kysymys, mutta kokematon kun olen niin mikä toi punasella ympyröity osa on tossa pytyssä? Omassa pyörässä edellinen omistaja on sen jotenki ihmeellisesti patentoinu eikä siinä ole tota "oikeaa kantta"... Se patentti on vähän ruvennu pettämään ja pitäis siihe jotai kehittää mut helpottais nyt alkuu ku tietäis edes mikä toi on
607789_full.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
24.6.2014 21:26
Ypvs akseli suojakansi, tiivistää kans samalla ettei lennä öljyt ja vuoda pakokaasua siitä.