Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.6.2014 19:11
katoppa tarviiko se 5 johtosen servon (4 napanen +1irtonainen) vaiko 3 johtosen servon (2 napanen+1irtonainen)
14.6.2014 21:13
3 piuhanen jos alle -04 ja 5 jos yli -04.
14.6.2014 21:45
Eli se on se 3 piuhanen, koska vm. 97 detsi kyseessä.
Irrotin tossa molemmat etukatteet ja yritin tähystellä nuita liittimiä tuloksetta.. Joko on todella hyvin piilotettu tai sitten joku on ollu niin idiootti, että vetäny piuhatkin mukana.
14.6.2014 22:33
Yksinäinen on musta-keltanen ja lähtee cdi:istä ja toinen on kaksnapanen jossa on musta ja ruskia piuha ja on kans jossain siinä lähettyvillä johtosarjassa.
14.6.2014 22:58
Juu kiitti. Helpottaa huomattavasti kun tietää minkä laisia piuhoja pitää etsiä. Pitää sitten huomenna kattoa uudestaan.
15.6.2014 10:04
Kuinka paljo tarvis ajaa sisäänajoo ku pytty porautettu ja uus mäntä? Ja jos joku haluu kertoo vähä et paljo ajn eka sillee et ei piikille asti? Yms perus neuvot sisäänajolle
suurin pirtein tiiänki mite ajetaa sisää mut varmistus mielessä
15.6.2014 13:55
Älä lisää ylimääräistä öljyä, jos haluat olla extra varovainen, säädä kaasaria vähän rikkaammalle. Eka käynnistys lämpmäks tyhjäkäynniillä kierroksia muutellen, sitten ennen seuraavaa käynnistystä vähintään kaks tuntia jäähyttelyä. Sitten taas tyhjäkäynnillä lämpimäks ja sitten voikin lähteä rauhalliisesti ajamaan. Älä aja pitkiä aikoja samoilla kierroksilla. Sitten taas jäähdytys. Sitten voikin ajaa normaalisti välttäen hirveää vingutusta ja pitkiä aikoja samoilla kierroksilla ajoa.
Ehdottomasti tärkeintä sisäänajossa on kunnon kämpösyklit, eli lämmittely aina ennen ajoa ja jäähdytys ajon jälkeen, ja kierrosten vaihtelua ajossa.
Kaks tankillista riittää sisäänajoon
15.6.2014 15:15
Löysin mä sellasen irtonaisen musta-keltasen piuhan, mutta irtonaista kaksi napasta liitintä en nähnyt, vaan mustan ja ruskean piuhan irrallaan siitä läheltä.
15.6.2014 15:37
Joo Niihin kuuluu 2 napanen liitin
16.6.2014 17:33
Pitääkö mitään muuttaa jos vaihtaa kurittoman vakioputken tehoputkeen? Suuttimet yms on vaihettu. Tarviiko mitään muuta tehdä?
16.6.2014 22:13
Säätää kaasari sille putkelle eipä siihe muuta maha tarvia
16.6.2014 23:24
Joonazz04 kirjoitti:Mikä on kun dt ei kierrä loppuun asti ajossa. Jää jotenkin pätkimään/röpöttämään ja huiput jää siihen 110kmh. Kutosella ei ota enään ollenkaan minkäänlaista piikkiä kun ennen otti n.100kmh vauhis piikin. Vireinä on giannelli ja ypvs käytössä ja 16/57 välit (vakiot??)
Itellähän sama juttu. Neulaventtiili vuoti, mutta uusiminen ei juuri vaikuttanut, ilmanputsari pesty eikä tälläkään vaikutusta. Tulppa on tuo sama BR9EG. Tuo tulppa ei oo karstoittunut, mutta ei silti toimi normaalisti. Huiput tosiaan vaan tippui siitä 140 -> 110km/h. Onko männän väljyys mahdollinen vai saattaako olla niinkin pieni asia kun pääsuuttimen vaihto?
18.6.2014 17:41
Neljä kirjainta: Y P V S .
18.6.2014 19:05
Osaako joku auttaa mikähän tuota ypvs:ää vaivaa?
Eli kun virrat laittaa päälle, ensin kiekko menee normaalisti alas, mutta sitte ylös tullessa useasti alkaa junnamaan ja jää siihen nykimään? joskus taas menee normaalista alas ja ylös.
Ajossa ilmenee sellaisena että välillä ei ota ollenkaan piikkiä kun laippa ei aukea.
Otin akselin irti, putsasin ja öljysin, silti sama jatkuu.
18.6.2014 21:31
Neljä kirjainta ei taida olla ratkaisu. YPVS pyörii kierroksien mukaan. Nyt vaan tapahtui sellanen että pyörä sammui motarilla. Alkoi pätkimään niinkuin,bensa loppuis. Ajoin rampille ja laitoin varatankin päälle. Korkeilla kierroksilla toimi normaalisti mutta laskiessa alkoi pätkiä ja kaasun päästäessä sammui. Startilla ei lähde käyntiin ja bensaa on. Vaati kovan vauhdin mäkistartilla eikä tasaisella saa riittävästi. Mikä vikana?