Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.3.2016 14:58
derbinisti kirjoitti:Ei tule kannen madallus onnistumaan, sovitus pitää olla tiukka ja juuri millilleen tehty, että toimii. Palotilahan siis pitäisi laskea sylinteriputken sisään, joka tulee olemaan suht hankala homma. Madalla nyt vaan sitä sylinteriä, tai jos on hyvin ylitsepääsemätön ongelma sen kanssa ja lojuu 500€ taskun pohjalla, niin ostat tuon wr sylkän.
Jooh , no kait sitte tulee tuo wr sylkkä hommattua tai sitten vaa helpointa myydä koko laitos ja hommaa kisapiikki : D
20.3.2016 15:23
Nyt tartteis vähä helppiä, mikä ois hyvä suutin millä aloittaa säätäminen, tekniikka on, wr imuhilppeet, fmf, wr pytty, vforcet, mikuni tm 34, nykynen suutin 320 ja käy ihan helvetin laihal
20.3.2016 21:43
Mites onko perus tt-husseen kannattavaa lähtee hommaan pyttykoroo ja madaltaa kantta vai seuraako siitä sitte se että tarvii lähtee ostaa parempaa putkee ja isompaa kaasaria että siitä pyttykorosta ja kannenmadalluksesta on mitään hyötyä?
20.3.2016 23:03
Kannattaa, koska jo pelkällä pyttykorolla + madalletulla sylinterillä saa tuntuvasti lisää tehoa keski-yläkierroksille.
SM / WRE 125 sylinterissä on alunperin todella lyhyet aukioloajat aukoilla, joka sitten aiheuttaa sen että moottori on hengetön etenkin yläkierroksilla.
Kaasutin kannattaa vaihtaa edes PWK 32-34mm kopioon.. sen saa myös helpommin säätöihin, kuin Hussen alkuperäisen Dell'orton kaasuttimen.
Ja sylinterin madallus on parempi vaihtoehto, koska kuulemani mukaan kannet eivät kestä madallettuna.
Johon en edelleenkään ole itse saanut mitään varmistusta, missä se syy oikeasti on ollut. Eli onko esim. kannen mutterit kiristetty väärin; liian tiukalle tai epätasaisesti, tai sekä että...
Ja kannen madallus EI tarkoita tässä tapauksessa sitä, että sitä kantta madalletaan 'koko matkalta'.
Vaan, että tiivistepinnasta koneistetaan materiaalia sen verran että pelkkä palotila uppoaa sylinteriputkeen.
21.3.2016 1:05
Moikka!
Mulla on 08 husse, eli juurikin se sähkömasiina ja tartteisin taas vaihteeksi vähän viisaampien henkilöiden apua. ELI olen hommannut kyseiseen pyörään mekaanisen pa säätimen ja nyt sitten mietin että mitähän mahtaa ECU tykätä jos otan vaan vanhan servon irti enkä laita mitään tilalle, eli onko kukaan joutunu tämmöseen tilanteeseen ja mitä mun kannattais tehä että pääsis ilman mitää koodeja koko homman kaa et alkais kaikki pelittää hyvin. Toinen sähköihin liittyvä ongelma on öljypumppu, sitä ei vissiin saa myöskään irroitettua ilman seuraamuksia, eli onko tällekkin jotain hienoa ohituskeinoa vai kannattaako jättää kierrättämään öljyä. Viimeisimpänä ongelmana on TPS, eli kun kaasari on menossa vaihtoon niin miten mun kannattaa toimia ton kanssa? ohittaminen varmaan siinäkin ainoa vaihtoehto.. Kertokaa siis ihmeessä kaikki neuvot mitä tiiätte. Haluaisin vähän päästä näistä turhista sähköhärpäkkeistä meinaan eroon..
21.3.2016 18:52
Tästä TPS ohitus.
Öljypumpunkin saa ohitettua vastuksella. PA säätimestä ei tietoa, tossa ecu listassa on kyllä pari siihen liittyvää virhekoodia nii varmaan sitten alkaa valittaa.
22.3.2016 18:03
Kiitos. Onko kellään tietoa että minkä kokoista vastusta tarvitaan öljypumpun ohittamiseen?
22.3.2016 18:54
Ite ohitin öljypumpun 100 ohmin vastuksella
24.3.2016 23:01
Okei kiitos tiedosta. Jos jollain on minkäänlaista hajua PA säätimen jutuista, niin kertokaa tartten apua sen kanssa!!
25.3.2016 15:26
Mikäs olisi mahdollisimman hiljainen änkkä husseen?
3.4.2016 2:36
Mulle saisi tarjota kromista pro circuitin paisaria SM 08 husseen. YV:eetä vaan tulemaan jos löytyy.
4.4.2016 22:17
Moro! Tosa yleiskeskustelus kysyinkin jo ku röpöttää 1&2 vaihteel vähä vittumaisesti ja muutenkin matalilla kieroksilla no ehdotettiin et laskis vähä neulaa no laskin yhdellä (nostin) pykälällä sokkaa ja on nyt toisteks ylimmässä no ehkä hiukan parani tosin aika vähän. ja tuntuu että jopa hiukan laihalla kävisi. Eli mitäs nyt rupeen tekee seuraavaks tolle kaasarille että sen sais hyvii säätöihin ja pyörässä/pyörä on:
Husse sm -12
Debin kokoputkisto
Mikuni tm 35
Wr imuhilppeet
Pääsuutin 370 muista en tiedä
KIITOS vastauksista!
5.4.2016 21:17
Osaisko kukaan sanoo mikä husses on kun ei käynnisty millään? Välillä käynnistyy pariks sekunniks mutta sitten sammuu heti. Tulppa vaihdettu ja katottu että saa kipinää ja bensaa. Kaasari ja ilmanpusari puhdistettu. Ensiksi toimi ihan normaalisti, eikä röpöttäny ja tuntu muutenkin olevan hyvissä säädöissä, mutta sitten seuraavana päivänä ei enää lähteny käyntiin. Kyseessä on 2004 vuoden sm ja tää vehje on siis tt. Voisko olla siitä kiinni, että edellinen omistaja vaihtanut koon 140 pääsuuttimen vaikka näihin suositellaan tt:nä koon 120-135 pääsuutinta. Olis mukava saada kuntoon ennen kortin saantia
8.4.2016 2:28
Morjesta! Osaiskohan joku viisaampi vähän neuvoa, kysees on husse sm -08 malli tt setillä ja hgs putkella. (Ps 165, tk 34, neulan sokka keskellä)Tyhkäynti on epätasaista ja kaasu jää leijaamaan ennen kuin tulee alas, matalilla kierroksilla ajossa röpöttää ja pätkii todella paljon mutta kun hieman enemmän antaa ja meinaa antaa piikille asti niin paranee hieman (pelkona vain että eikai vedä silloin laihalle jostain ja sitten tuliskin kuuluisi kaput). voiko esim magneeton puolen stefa vuotaa hieman ja sieltä ottaa ilmaa ja siksi käynti heikkoa? Tms. Toisena ongelmana on myös sähköt, mittaristo alkaa sekoilla ja näyttää omiaan (>150km/h) jos ajelen about 60km/h ja lyön torven pohjaan, tällöin esiintyy myös edellämainittua pätkimistä. Aluks nää ongelmat yhdistin, mutta nyt alkais riittämään sähköjen kans tutkailu hetkeks aikaa(pick up anturi vaihdettu ja tulppia varmaan 10!!) ja jos sais vaikka alkuun tyhjäkäynnin kunnoliseks ni vois katsoa jos vaikka ajossakin toimis paremmin! Kiitos etukäteen jo ! Ja jos osaat vastata vaikka vaan toiseen näist kohdista ni ois todella jees !!
ps. Hinku ajamaan on järkyttävä !!
8.4.2016 20:30
Mikuni tm 38:n säätöjä vielä haeskellaan ja tuli pari mutkaa matkaan. Kaasu on "tahmainen" eikä palauta ollenkaan. Jos kaasun laittaa kokonaan alas, se palautuu n.3/4 asentoon eikä palaudu siitä enempää eli joutuu väkisin kääntämään kaasun takaisin ylös. Isomman kaasarin takia joutui laittamaan uuden kaasuvaijerin ja sen päät tehty itse, jos tällä merkitystä.
Ryypyssä myös ongelma, kun sen laittaa päälle kuuluu vain hiljainen booo, mutta ei sammu, eikä nosta kierroksia. Kiitos etukäteen.