Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.11.2011 2:30

Suzuki RG on 2-tahti. Ja se menee ttnä yli 150. Ja onko tosta 100 otettu jo mittarivirhe pois, ja lievä alamäki ja myötätuuli ;). CH:kin meni niillä vireillä mitä siinä oli 107 suoralla ilman munaasentoa, kun oli täysin tyyni yöllä. Päivällä vähän tuulisessa ja pienessä tuulessa nopeus tipahtikin sinne 98. Munaasennossa sain kyllä 120 sillä :D

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.11.2011 12:14

Eiku eise rg ollukaa ku joku muu tuli vaa mielee ekana just toi rg vahingosa :D Iha normaali olosuhteissa muija kyydissä menty 100 vinguttamal. Ch:ssa onki se yamahan 6,5kw:n kone.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.11.2011 18:13

CH:ssa oli kyl vakiona 8Kw, ja noil vireil se sentää vei 11kw vesijäähykevareita :). Mut ootko kattonu venttiilinvälykset? Ja puhistanu kaasarin ja ilmansuodattimen?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.11.2011 18:31

En oo jaksanu tai miettiny ees venoje kattomista ku kaasutinta puhistin tuossa alkuviikosta ja repisin luistime sillain irti ku vitutti kaikki turhat edellise omistaja patentit kiinnityksessä ni oli tipahtanu neula ja sitte ku puhallutin kompural ni arvaa lähtikö ku nakki haulikosta sieltä kaasuttimesta. Kissa hyppäs metri korkeutee ja sen koommi oo neulaa näkyny ja uutta ootellu ja ettiskelly koko viikon. Kun ei löydy ja suomen maahantuojat ei vastaa sähköposteihin ja oo kerinny/viittiny soittaan.

että näin.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

14.11.2011 18:22

mikäköhän derbissä on vikana kun tuntuu että pätkii sytytystä iha vitusti? eli ei siis vaan anna kunnolla kierroksia vaan jaksaa mennä kunnolla vain puolella kaasulla. Venat säädetty korjaamolla. kaasariin laitettu isompi suutin, ei vaikutusta (tosin kaasari on rikki muutenkin ja paska).
Mikäköhän vikana :s. Voiki olla että sytkäboksi paskana? :s vai mistä vikaa ettimähä? vai eikö vaan saa tarpeeksi bensaa??
E: ainii ja kierrokset leijuu, tai huutaa kylmällä koneella, lämpimällä sammuu. Mutta eikai se noin paljoa konetta laita pätkimään...


Ja jos jollain hyvä 20-24mm kaasari myynnissä (ei laippakiinnitteistä) niin YV:tä :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

14.11.2011 21:42

Mahtaa ongelmat johtua pelkästään kaasarista.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

14.11.2011 22:45

sumppa kirjoitti:Mahtaa ongelmat johtua pelkästään kaasarista.

selvä. Tuo kaasari nyt on muutenkin paska kun puuttuu ryyppyläppä yms.. :|

Re: 4-t tekniikka ja viritys

15.11.2011 17:26

Mulla oli tulppa ihan musta, eihän se ole merkki laihuudesta? ei ollut kuitenkaan öljyinen että ei varmaan venttiilivarren kumit vuoda :nörtti: eli johtuuko siis kaasarin säädöistä tuo pätkiminen ja musta tulppa?

Eli kiteytettynä: Kone pätkii kuumana ja kylmänä,musta tulppa ajon jälkeen, ei lähde käyntiin ellei ole hallissa ollut. Kylmällä koneella kierrokset leijuu ja kuumalla sammuu ellei anna kaasua. :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

16.11.2011 15:13

Onko kellään kokemusta laittaa Derbiin joka on alkuperäseltään Yamahan koneella ni tollasta kiinanihme 200/250cc konetta ? kattelin että ainaki wandamotorilla ois niitä myynnissä... ja kai nuo kiinan koneet kestää jonku verra mitä tarvii kun alkaa vähän vituttaa 30tkm ajettu vakiokoneen tehot ku ei oo ihan kaikki hevoset tallella.... Ja laiskana autonasentaja opiskelijana en jaksa tilata jenkkilästä uutta sylinteriä!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

16.11.2011 15:41

ne taitaa suoraan mennä kyllä. Sen verran kuitenkin kannattaa miettiä ostosta että ei noissa 150,200/250cc koneissa sen kauheammin sitä tehoa ole. Kansi sen verran surkea räpellys. Tietty kun kantta avartaa ja tekee muita pikkusäätöjä saa siitäkin hiukan tehoa lisää irti. Eikä ole kova vaiva tehdä kun kone kerran uusi ja kannen saa helposti irti. Ja kyllä nuo kiinankoneetkin kestää siinä missä muutkin, muistaa vaan öljyt vaihtaa ajallaan,venat säätää eikä sitä raiskaa sen suuremmin tappikierroksilla. :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

16.11.2011 18:27

kalleppi3 kirjoitti:ne taitaa suoraan mennä kyllä. Sen verran kuitenkin kannattaa miettiä ostosta että ei noissa 150,200/250cc koneissa sen kauheammin sitä tehoa ole. Kansi sen verran surkea räpellys. Tietty kun kantta avartaa ja tekee muita pikkusäätöjä saa siitäkin hiukan tehoa lisää irti. Eikä ole kova vaiva tehdä kun kone kerran uusi ja kannen saa helposti irti. Ja kyllä nuo kiinankoneetkin kestää siinä missä muutkin, muistaa vaan öljyt vaihtaa ajallaan,venat säätää eikä sitä raiskaa sen suuremmin tappikierroksilla. :nörtti:

kiitos tästä tiedosta! nyt alkaa talven varalle suunittelu sitten toho koneen vaihtoon. Isompaa kaasaria viel vois kattoo, dellortolta taitaa löytyy kiihdytyspumpullinen 30mm kaasari. Sais ens kesäks vähä tehoo perseen alle sit :)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

18.11.2011 17:14

Mikkä on derbi senda sm:n välit (vm05)? voiko niitä raskaantaa ilman että ei kulje?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

21.11.2011 0:32

Onko mitään haittaa jos laitan 4t kevariin 50cc minicrossin änkän?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

21.11.2011 0:58

snäädeli kirjoitti:Onko mitään haittaa jos laitan 4t kevariin 50cc minicrossin änkän?

Laitonta ja äänet voi koventua ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

21.11.2011 3:10

Mitees ku aattelin kannen avarrusta/laskemista yamaha wr 125 niin mites se mitat selviää paljonko otetaan pois? Ihan koneistamolle ajattelin viedä mutta tuskin ne siellä osaa päätellä paljonko ottaa pois? vai? :lol: Mites vauhtipyörän kevennys, onko yhtään varaa ottaa pois ennenkuin tehot laskee?