Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Öljytopic #2

5.5.2012 20:40

2-t bikellä ajettu koko piikki-ikä ja yli 300h. Mitään onkelmia ei ole öljyn kanssa ollut. Viimiselläki männällä ajettiin 170h eikä edes pahan näkönen. 3% seoksilla aina ajettu. 4l pöniköitä saa täältä ainakin 22e joten litrahinta 5,5e ;)

Re: Öljytopic #2

11.5.2012 18:33

Mitäs sanotte, vaivaudunko tilamaan sen 12l castrolia joka jää maksamaan vähän alle 10e litra posteineen, vai ostanko vaan tarjoustalosta 4l 2T Bike pöniköitä siihen 23e? Bike varmaankin on ihan tarpeeks hyvää tollaseen katulaiskaan, mutta lähinnä raven kannalta aattelin, että huomaakohan tota öljyjen laatueroa käytännössä(miten paljon karstottaa raven laippaa)? ;)

Öljytopic #2

11.5.2012 23:20

Ota sitä castrollia vaan itellä bike ainakin karstas aika tehokkaasti ja ravee sai olla kokoaja putsaamaas. Muutenha bike on iha hyvää öljyä mut ainakaan ravelliseen apikkaan en sitä mielelläni laittais.

Re: Öljytopic #2

11.5.2012 23:23

Täytyy varmaan jostain sitte repästä satanen :D Ostin nyt ensihätään nesteen super racingiä, kun alko tankki näyttään vajaalta ;)

Re: Öljytopic #2

13.5.2012 2:11

Osta vaan bikeä. Ei raven putsaus ole edes iso homma? ;)

Re: Öljytopic #2

13.5.2012 15:38

Eihän se iso homma ole, mutta se kun tuppaa jämähtämään kiinni jos sattuu oleen liian karstanen.. Ei sitä jaksa joka päivä putsata, ite putsailen sillon kun vaihan laatikkoöljytkin, eli parin tonnin välein :)

Re: Öljytopic #2

17.5.2012 21:43

Miten noi nyt menee noi viskositeetit 15w40 jäykempää kun 10w40, sais kesäks olla vähän jäykempää kamaa kotkan lootaan kun mtx 10w40 mineraali :P

Re: Öljytopic #2

20.5.2012 13:37

Sparkplug kirjoitti:Miten noi nyt menee noi viskositeetit 15w40 jäykempää kun 10w40, sais kesäks olla vähän jäykempää kamaa kotkan lootaan kun mtx 10w40 mineraali :P
Kesällä ihan sama kumpaa öljyä käytät 10w-40 vai 15w-40, tuo eka numero on öljyn juoksevuus kylmässä ja jälkimmäinen kuumassa.
Jotain 10w-50 jos löytää niin se varmaan toimis ;)

Re: Öljytopic #2

24.5.2012 11:01

Aivan sama kumpaa sinne lurruutat. Talvisin moni oikeasti kilpaa ajava kaveri käytti ainakin jokunen vuosi sitten ihan atf automaattiöljyä kakstahtisten laatikossa. Miksi siellä pitäisi paksumpaa öljyä käyttää kesällä? kun eihän askiöljy voitele kuin laatikon laakerit+rattaat+kytkimen. ei se niin paljon lämpene että sillä olisi oikeasti yhtään mitään väliä, öljy ei kierrä missään, ainoastaan roiskevoitelulla kulkeutuu paikasta toiseen. Eli oikea määrä on tärkeämpää kuin laatu.

Mä olen kaikissa vajaatahtisissa käyttänyt motulin transoil 10w30 tai vaihtoehtoisesti belrayn gearsawer 75w:tä. Castrollin mtx:stä ei ole kuin huonoja kokemuksia, tosin niistäkin on aikaa jo monta monituista vuotta. Muttakun kerran on mielestään hyvän löytänyt niin ei ole tullut enään edes kokeiltua muita. eli minulta ääni motulille ja belraylle.

Re: Öljytopic #2

24.5.2012 16:00

Mistä mahtaisi saada halvimmalla tilattua ison erän castrolin TSS?

Re: Öljytopic #2

24.5.2012 22:10

http://www.vsmotoparts.com tuolta

Re: Öljytopic #2

24.5.2012 23:29

Onko tämä juurikin tuota täyssynteettistä? http://www.vsmotoparts.com/castrol-powe ... -x-1-liter

Re: Öljytopic #2

25.5.2012 10:18

Jep, tuolta itekki tilasin...

Re: Öljytopic #2

31.5.2012 17:06

Uskaltaako tämmöstä 2 tahisiin tarkoitettua talviöljyä ostaa ja käyttää hussessa. Ois tokmannilla 24e/4l. Ei paha hinta. 2t bikeä siellä ei ollut 4l pönikkänä.

Re: Öljytopic #2

31.5.2012 18:51

No miksei uskaltaisi, itekkin ajoin tässä joskus loput kelkkaöljyt pyörällä pois ja ainoa oikea ero on se et nuo pyöräölyt on paksumpaa tavaraa. Hyvin toimii, ei ole mitään seksuaalista merkitystä, kunhan vaan piät huolen et sopivat tvoiteluun/sekotettavaksi, oman tarpeen mukaan.