Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

15.6.2010 14:57

torsoo kirjoitti:Mikähän vois olla pielessä ku räsä booaa tyhjäkäynniltä laitettaessa täyskaasulle?

Vaatii isompaa tyhjäkäyntisuutinta.

Rotax 122 ja 123

21.6.2010 23:22

Hei! Meinasin jonku näköstä apikkaa hommailla kohta nii tuli mielee kysymys että onks rotax 122 pinnotettu vai pinnottamaton pytty että voiko porata ja saako näihin kuinka hyvin varaosia ? Kiitos ! :D

21.6.2010 23:24

llasssi69 kirjoitti:Hei! Meinasin jonku näköstä apikkaa hommailla kohta nii tuli mielee kysymys että onks rotax 122 pinnotettu vai pinnottamaton pytty että voiko porata ja saako näihin kuinka hyvin varaosia ? Kiitos ! :D

Pinnoite löytyy. Hoonata voi lähes huoletta, mutta jos poraamaan menee niin joutuu myös uudestaan pinnottaan = kallista. Varaosia saa hyvin Suomesta, ulkomailta tosin hieman halvemmalla.

22.6.2010 17:42

Ja vaikka leipasee, niin pytyn voi aina pinnottaa uudestaan. Tosin se vaan on 5x kalliimpaakun potaus+hoonaus. :D

24.6.2010 12:43

27000km ajettu ja nyt on kone irti remppaa varte.
Mistä saan halvimmalla tarvittavat osat ja mitä osia tarvii nyt vaihtaa? (yläkierroksilla täristi aika paljon eli kampuranlaakerit ja noi muovirattaat myös vaihettava?)

24.6.2010 15:41

Jos yhtään olisit mistään kyennyt etsimään vähintäkään neuvon hiventä, niin oisit huomannut että kaikki neuvoo ostamaan osat http://www.pjme.co.uk/ tuolta. :roll:

24.6.2010 17:41

niin tota mut kukaan ei kerro mitä tossa 30 000km kohalla vaihetaan.
tarviiko kytkimestä vaihella mitään?
tarviiko kiertokankee koskee ku on 5000km sitte vaihettu sen alapään laakeri?
minkä kokosen männän tilaan ku on ajettu 5000km sillä ja se on kokoa 53.98mm, tilaanko samankokosen vai isomman?

24.6.2010 18:51

Koita onko se alapään laakeri kulunu, jos ei ole niin sillon ei tietenkään tarvi vaihtaa. Mutta yläpään neulalaakeri kannattaa vaihta kun männän vaihtaa. Ja saman kokosen männän laitat. Ja kytkimeen ei tarvi koskea, jos kerran hyvin toimii. ;)

24.6.2010 20:24

okeii.. eli turhaa tilaan ton alakertapaketin tuolta pjmeltä ku siin on kiertokanki.. tuolta pjmeltä ei muuten löydy sitä pientä valkosta vesipumpun ratasta, eli pitääkö sitä vaihtaa?

25.6.2010 0:54

Ei löydy ei :( Mut itellä ei ainakaan tarvinnu vaihtaa kun oli niin hyvässä kunnossa.

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ory_id=827 Osanumero 7. 44€ :paha:

25.6.2010 13:53

Ei 5k ajettua mäntää kannata turhaa vaihtaa ellei se oo huonossa kunnossa. Sillä ajaa vielä toiset helposti. Kytkimeen ei tartte koskee jos se on kunnossa. Aukase se kone ja kato mitä tarttee vaihtaa ja sit vasta tilaat osat.. :roll:

27.6.2010 22:03

mäntä leiponut :paha: kaikki muovirattaat näyttää olevan kunnossa.. mutta jottai lukenu että kannattais vaihtaa ku ne saattaa rikkoontuu yhtäkkiä :s

27.6.2010 22:56

Niin siis voit sä ne tilata ja vaihtaa, mutta jätä ihmeessä ne vanhat talteen jos nää uudet hajoo niin voit laittaa vanhat vielä hyvässä kunnossa olevat takasin. ;)

Kipinä katos

3.7.2010 0:29

Nonii! ekan kerran jätti mäxä tien varteen.Missä vois olla vika kun kipinä katos kesken ajon?kokeeltu uudella tulpalla,ilman tulpanhattua,liittimet putsattu,yhteys anturilta cdille on kunnos samoin cdiltä puolalle.mikä vois olla rikki.Magneetto vai puola? kumpaa epäilette? Ps toivottavasti ei ole cdi boxi paskana :D

6.7.2010 21:06

Paljonko teho nousee räsässä vakiosta, jos teen seuraavat hommat:

Ilmanputsarin toinen putki auki ja parempi ilmansuodatin
Nostan kurilaippaa
Hyppylanka poikki