Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.2.2009 22:05
Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
22.2.2009 22:28
Countach kirjoitti:Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
Milläs tavoin pa-säädin sitten rajoittaa sitä hauskuutta?
22.2.2009 23:20
Sarkasmia?
23.2.2009 2:12
Mikko* kirjoitti:Countach kirjoitti:Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
Milläs tavoin pa-säädin sitten rajoittaa sitä hauskuutta?
Kyllähän jonkunmielestä se älyttömän repäisevä piikki kivaa on. Mielestäni se on lähinnä perseestä, kun alhaalla ei tapahdu yksinkertaisesti mitään.
23.2.2009 3:06
saahan jammuun esim ypvs:ään sähkökytkimen ite värkättyä, et nappaa virrat pois säätimestä kunhan on surahtanu säädin ja jääny ylä asentoon, sit se ei muutu siitä mihinkää ku virrat o poikke ja repäsee piikkiä
mukava välillä sillainki toki leikkiä, sit painaa vaa nappia ku alkaa taas mummileen ja taas on alaväännöt, jos sitte virrat katkasee taas ku on säädin alhaalla, niin se ei nouse ylös eikä kierrä, poliiseiden varalta voi myös rakentaa tällasen kytkimen.
23.2.2009 13:26
johani kirjoitti:saahan jammuun esim ypvs:ään sähkökytkimen ite värkättyä, et nappaa virrat pois säätimestä kunhan on surahtanu säädin ja jääny ylä asentoon, sit se ei muutu siitä mihinkää ku virrat o poikke ja repäsee piikkiä
mukava välillä sillainki toki leikkiä, sit painaa vaa nappia ku alkaa taas mummileen ja taas on alaväännöt, jos sitte virrat katkasee taas ku on säädin alhaalla, niin se ei nouse ylös eikä kierrä, poliiseiden varalta voi myös rakentaa tällasen kytkimen.
Kuullostaa äärimmäisen eksoottiselta.
23.2.2009 23:42
Ja ilman pa-säädintä myöskin kulutus on repäisevä.
5.3.2009 18:08
Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…
8.3.2009 14:24
MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…
Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.
8.3.2009 14:47
nuppi_ kirjoitti:MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…
Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.
Neulan ylimmässä on laihin. Naulalla säädetään bensan virtausta naulasuuttimen läpi, eikä ilman virtausta.
Kannattaisi ite lukea hieman wikiä, ennen ku alat muita neuvomaan.
Edit: typo korjattu
Viimeksi muokannut WPWW päivämäärä 8.3.2009 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
8.3.2009 15:16
Ok, my bad.
8.3.2009 20:27
Itse asiassa neula ylimmillään tekee seoksesta rikkaan, mutta jos se neulan prikka on ylimmässä kolossa niin seos laihimmillaan...
12.3.2009 21:18
MIstä saa ostettua osia Husqvarna sm 125 ?
12.3.2009 22:36
Kaupasta. Mene etsimää uusavuton.
16.3.2009 22:43
Tulipahan tässä mieleen, kun huoltokirjassa puhutaan kytkinlevyjen tarkistamisesta, eli mitä vikoja kytkinlevyistä pitäisi etsiä ja mitä säätämistä asetelmassa on? Mahdollista linkkiä tai lyhyt selostus, kiitos.