Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.12.2007 18:28
ripetsu kirjoitti:
mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..
Joku sekaannus kenties kun vaihtaisit kiertokangen ja petilaakereitten lisäksi vielä kiertokangen laakerit ?
20.12.2007 20:08
Powr kirjoitti:Tuolla Straube motorsissa myydään alkuperäistä mäntää niin se on ilmeisesti Asso Werke? Ja se tiiviste ja stefa satsi ni siihen varmaan kuuluu kaikki alakerran stefat?
14.1.2008 17:55
Kertokaapas mikä mahtais olla vikana kun pyörä kyllä käy muttei lähe liikkeelle. Oon nyt avannu kytkinkopan 3 kertaa ja säätäny jotai mutta ei tunnu tapahtuvan mitään. Eli ongelmahan on seurastasta siitä kun tein konerempan.
Vaihteet menee kyl silmään muttei lähe liikkeelle. Tuntuu ihan siltä ku kytkin ois koko ajan pääl.
ja pyörän merkki on siis husqvarna wre -03
14.1.2008 18:41
Kytkin varmasti kasattu levyjen osalta oikein? pistät pyörän pukille, kytkin kopan auki ja vaihe päällä pyörittelet takarenkaasta niin näät et luistaako vaan.
14.1.2008 18:41
ei lähe ollenkaan liikkeelle?? vai kytkin kruunu ottaa kiinni koko ajan että on veto päällä?
14.1.2008 22:00
juu ei lähe ollenkaa liikkeelle se mitä ite huomasin nii kyllä se tuntu vähä vastustavan liikettä ku pyörittelin rengasta
14.1.2008 22:06
kato ette kytkinvaijeri jumita mistää kohtaa, ota vaik kytkimenpuolelt poijes ja kokeile sen jälkee pitääkö kytkin. muute on kytkimen kasaukses jotai vikaa.
14.1.2008 22:16
Parhaiten näät et luistaako se kytkin ku avaat sen kytkin posken. Tiiät varmaan kuinka paljo ottaa vastaan ku vaihe päällä työntää? Vaijerin säädöt kunnossa?
14.1.2008 22:16
p.a._tuning kirjoitti:kato ette kytkinvaijeri jumita mistää kohtaa, ota vaik kytkimenpuolelt poijes ja kokeile sen jälkee pitääkö kytkin. muute on kytkimen kasaukses jotai vikaa.
Kiitoksia. täytyyki huomena testata tota..
14.1.2008 22:19
mites mistäs sen tietäis et onko pytynvaihdon aika? nässellä ajettu nyt 50kkm ja kone ois tarkotus täs avata , ni ajattelin et jos ei mittää halkeemmi ym. oo ni ei varmaan kannata vaihtaa?
14.1.2008 22:23
Pyttyä harvemmin kannattaa vaihtaa jos ei halki ole, sit ku poraus vara loppuu ni putkitusta tai sitä uutta pyttyä tilalle.
14.1.2008 22:25
mut pinnotettu pytty nässes
ni ei voi poratakkaa
14.1.2008 22:25
viltsu-vee kirjoitti:mites mistäs sen tietäis et onko pytynvaihdon aika? nässellä ajettu nyt 50kkm ja kone ois tarkotus täs avata , ni ajattelin et jos ei mittää halkeemmi ym. oo ni ei varmaan kannata vaihtaa?
Sit ku sen koneen avaat ni kato sinne pakoaukon väliripaan. Siellä voi olla hiushalkeema, aika useessa näsärissä on. Ei se oo juurkaan toimintaan vaikuttanu mut voi olla paljon ajetuissa pytyissä harmillinen.
16.1.2008 16:38
Tarttis männänvaihto tehä kmx:sään. Kun kokoon sen ni käytän uusia tiivisteitä, mut tarviikko sinne vetää kans jotai silikonia,vai riittääkö uudet tiivisteet?
16.1.2008 16:43
Monkeymään kirjoitti:Tarttis männänvaihto tehä kmx:sään. Kun kokoon sen ni käytän uusia tiivisteitä, mut tarviikko sinne vetää kans jotai silikonia,vai riittääkö uudet tiivisteet?
En ole itse koskaan mitään silikoneja laitellut ja on hyvin pelittänyt.