Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 0:30

Nyt joku kertoo mistä saa RE/X staattoorin muualta kuin yamahacenteristä tai myy semmosen. Ei löydy ebaysta eikä mistään purkuosasivuilta

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 0:44

Suomenpaskin kirjoitti:Mahtaa olla villojen vaihto lähellä.

Kiitokset nopeasta vastauksesta! :) Pitää kohta tuo änkkä muutenkin laittaa kuntoon kun perältä puuttuu parit niitit niin samalla vois sitten villat vaihtaa :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 2:31

Mites dt:stä saa tuorevoitelu poistettua? Ja millä seoksilla kannattaa aloittaa seosvoitelu ja mitä seoksia siitä eteenpäin?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 2:37

Miksi pitäis ottaa tuorevoitelu pois? Pumppu toimii lähes pomminvarmasti ja riittää lähes kaikkiin viritystarpeisiin. Öljynkulutuskin on pienempää sen kanssa eikä tarvitse löträillä bensojen ja öljyjen kanssa. Mutta jos ihan ehdoin tahdoin haluaa siirtyä seosvoiteluun, niin ihan 1:40 alusta lähtien pitäis olla hyvä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 7:26

Jep ei näistä pyöristä kannata niitä repiä irti, toimii paljon varmemmi entä derbit yms. kertaakaa en ole kuullu ettäkö ois jollaki pettäny pumppu näistä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 9:22

Itsellä tuli ilman voitelua. Ei se öljyjen kanssa läträäminen niin vaikeaa/ärsyttävää ole.. En sitten tiedä miten hirveältä tuo öljyn kulutus kuulostaa, mutta jotain 3-4 vko olen ainakin tuolla litran purkilla mennyt ja vielä pitäisi yhteen tankkaukseen riittää.

Detsi siis kuluttaa 6-10l/100km kaasukädestä riippuen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 9:29

Itelle riittää ihan tuon krossipyörän kanssa löträily. Niin helppoa kun vaan heittää litran öljyä säiliöön niin sillä ajelee semmosen 1000 km.

Itellä menee noin 5l/100km eikä tunnu ajotapa vaikuttavan erityisesti. Tuli tuossa joku aika sitten ajeltuu noin 30km kaasu pohjassa 130 vauhdilla ja kulutus nousi sillä tankilla 5,2l/100km lukemiin. Taajamassa rauhallisemmassa ajelussa meni sitten 4,8l/100km

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 10:18

No joo. Mulla kun ei ole se ypvs käytössä ja säädöt vähän hakusessa :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 11:39

niin miten se jäähytysnesteiden ilmaus tapahtuu?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 13:58

Syylärin korkki auki, mopo käyntiin ja kato ku ilma kuplii pois sieltä, täytä nesteellä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 14:31

Mikä on kun dt ei kierrä loppuun asti ajossa. Jää jotenkin pätkimään/röpöttämään ja huiput jää siihen 110kmh. Kutosella ei ota enään ollenkaan minkäänlaista piikkiä kun ennen otti n.100kmh vauhis piikin. Vireinä on giannelli ja ypvs käytössä ja 16/57 välit (vakiot??)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 15:13

Ootko tulppaa kattonu?

E: Mikä tulppa sulla on kiinni?
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 11.6.2014 16:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 15:29

Voiko ypvs ottaa mäntään kiinni jos pytty on 0.50 ylikoossa

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 18:23

riksu26 kirjoitti:Ootko tulppaa kattonu?

E: Mikä tulppa sulla on kiinni?


Tulpan vaihdolla ei vakutusta ja BR9EG

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.6.2014 19:00

Joonazz04 kirjoitti:Mikä on kun dt ei kierrä loppuun asti ajossa. Jää jotenkin pätkimään/röpöttämään ja huiput jää siihen 110kmh. Kutosella ei ota enään ollenkaan minkäänlaista piikkiä kun ennen otti n.100kmh vauhis piikin. Vireinä on giannelli ja ypvs käytössä ja 16/57 välit (vakiot??)

Pienempi pääsuutin (n. 5-10 numeroa).

Katso ensin tulpan väri ja ilmanputsari.
Saattaa olla ilmanputsari likainen.. tai sitten et ole vain yksinkertaisesti säätänyt kaasutinta lämpimille keleille?