Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.5.2014 19:20
Nyt alkaa ymmärrys loppua ja tarttis jonku sähköosaajan apuva, eli DT 125R antaa vaan pari kipinää vaikka on vaihettu osia mm. Staattori,CDI,PickUp,Tulppa,Johtosarja,Virtalukko,YPVS,releet,jarrukatkasin,seisontaanturi(ohitettu myös) sekä mittaristo ja mg kiila, eikä lähde myöskää käyntii kastelee vaa tulpan.
28.5.2014 21:08
Akku kunnossa? Pelkkä jännitemittaus ei riitä, vie akkuliikkeeseen rasitustestiin/hanki uus akku ja lataa kunnolla. Johtosarja varmasti ehjä eikä oikosulkuja? Sulake? Pyöritä konetta porakoneella vauhtipyörästä ja katso antaako jatkuvaa kipinää.
28.5.2014 21:20
Polkukäynnistys, ei oo sulakkeita ku akun johossa jossa ei oo vikaa ja akkuki uus ja porakoneella on pyöriteltykin, johtosarja on täysin ehyt mutta CDI:n oranssi ei anna ku virtapiikin ja sitte tipahtaa millivoltteihin, eli oonko mie saanu rikkinäisen CDI:n?
28.5.2014 22:10
Proxin männät luotettavia?
28.5.2014 22:13
Omassa pyöriny 5tkm ilman ongelmia. Ilmeisesti pitäis olla OE-laatuisia.
29.5.2014 8:44
Masai<3<3 kirjoitti:Täytyykö pakoaukonsäädin säätää uudestaan ku mul oli se akseli ulkona mutta vaijerit on edelleen samassa asennossa!
29.5.2014 15:03
Ei tarvitse, akselin voi pultata laippaan kiinni vain oikeaan tai 180 astetta väärään asentoon.
29.5.2014 15:16
Kysytään nyt sitten täälläkin.
Eli ongelma on sellanen, että röpeltää eikä ota piikiä muuta kun 1. Vaihteella. Huiput 50kmh sigmaan. Kaasun kun pistää pohjaan niin booaa.
Tuskin käy laihalla, koska tulppa aika tumma ja sammuu ryypystä. Tulppa muuten lämpöarvoltaan 9. Mikä olisi hyvä kun gianelli ja vapaavirtaussuodatin löytyy?
Suutinta en ole vielä katsonut, koska näköjään bensaa tulee vaikka hana on kiinni.. Kaasaristakaan ei ole tietoa. Kylessä lukee Mikuni ja luisti näytti littanalta.
E: Toimii!
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 29.5.2014 17:22, muokattu yhteensä 1 kerran
29.5.2014 16:52
joo laitoin ypvs kuntoon ja huomasin et siin oli sitten pieni sauma pakoaukosta katsoen no sääsin sen sitten saumattomaksi yms mut sit laitoin kaiken kuntoon ja lähin koittamaan ni toimis iha normaalisti about 300metrii kunnes kuulus kauhee kilahdus ja sammus... no siinä heti arvasin et liittyy nyt mäntään. no työnsin talliin ja pakoputki irti ja näin männän renkaan menneen... no otin sitte yläkerran auki ja huomaisin että mäntä oli myös sulannut hieman päältä eli käy vissiin laihalla... no männästä oli myös lähtenyt se pieni tappi joka pitää männänrenkaan paikoillaan.. mutta kysymys kuuluu myös että voiko tuo ypvs ottaa mäntään kiinni?
http://aijaa.com/txJdyZhttp://aijaa.com/Dwscs9http://aijaa.com/ilHVbJhttp://aijaa.com/WiQG1M
29.5.2014 17:56
Voi ottaa, jos on porattu sylinteriä vakiota isommaks. Itellä on +2mm ja joutui jonkin verran hiomaan akslia. Mut jos kerta männän laki suli, johtui tuo leikkaaminen silloin joko liian kuumasta tulpasta tai liian laihoista seoksista.
29.5.2014 18:03
Ekassa ylikoossa on eli 0,25 ja voiko se ottaa kiinni kerta ennen ei ole ottanut ja nyt säädin vain sen pykälän pois minkä näin pakoaukosta? Ja vireinä on arrow johtokikka ja isommat suuttimet... Tulppana on br9es
29.5.2014 18:07
Ei. Jos olis ottanu kiinni ni olis ottanu aikasemmin
29.5.2014 18:27
Mikä tulppa olis kaikista paras tolla vanhanmallin gianellilla ypvs lukittuna auki? Ilmeisesti kaasarikin on joku litteäluisti, mutta kokoa en tiedä, eikä sillä väliä ole kun vetoja löytyy
Kyselen koska tulppa pitäisi vaihtaa.. Tuurilla pääsee 100kmh sigmaan kun sen verta pätkii.
29.5.2014 19:33
NGK:n B9EG on varsin toimiva. Huomattavasti kestävämpi, kuin normaali B9ES-tulppa, eikä edes kovin paljon kalliimpi.
Mulla taannoin söi Detsi tulppia, noin 500-700km välein.
Aluksi pätki aivan viimesillä kierroksillaan (10500 tuntumassa) ja siitä siirtyi alaspäin, aina 7k kierroksiin asti. EG-päätteinen poisti ongelman.
29.5.2014 19:40
Ok, kiitti! Pitääkin testata tuota tulppaa!