Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.5.2014 21:44
Hmm, sitten on kyllä ideat vähissä. Saako varmasti bensaa? Voi olla bensansuodattimet tukossa. Tankin imuputkessa on sihti ja toinen kaasarissa heti bensaletkun kiinnityskohdan sisällä. Varmaan helpoista vaihtoehdoista sitten enää jäljellä läpät. Jos ei oo noista kiinni, johtuu varmaan sitten puristuksen puutteesta (mäntä, männänrenkaat, kansi) tai sitten kampiakselin stefat vuotaa
20.5.2014 15:58
Illalla pistin ajeluitten jälkee dt parkkiin, kävi tyhjäkäynnillä jonku 15-20 sekuntia, sitte sammu itestään, aattelin että bensa loppu, aamulla pistin varatankille ja välillä paukkuu putkeen eikä pysy käynnissä. Varmaan sytytyksessä vikaa?
20.5.2014 19:07
Suomenpaskin kirjoitti:Illalla pistin ajeluitten jälkee dt parkkiin, kävi tyhjäkäynnillä jonku 15-20 sekuntia, sitte sammu itestään, aattelin että bensa loppu, aamulla pistin varatankille ja välillä paukkuu putkeen eikä pysy käynnissä. Varmaan sytytyksessä vikaa?
ei kyllä kuulosta, että sytytyksessä vikaa ois, toki tulpan jos vaihtaa, mut laihalla tuo käy. Jotain menny pieleen kaasarissa
20.5.2014 20:38
No kyllä kuulostaa sytytyksen vialta, nimenomaan sytytystulpan toimintahäiriöltä.
Normi B9ES-tulpat ei kestä mulla hiukka rikkailla seoksilla sitten yhtään. EG-päätteinen on huomattavasti parempi, eikä kauhean kalliskaan.
Kahtokkee ihmeessä allekirjotuksen myynti-ilmotus.
22.5.2014 15:43
Mullahan tekee tuota samaa tällä hetkellä, mutta putken piikkikin puuttuu ja vauhti ei nouse yli 110. A-J Bikeltä sanoi että kaasarin neula paskana. Tulpan ku vaihdoin niin alko pelaamaan, mutta ei kauaa mennyt kun uusi tulppa karstoittunu. Mulla saa selvästi liikaa bensaa.
22.5.2014 15:59
Voisitko vähä valasta mitä sie meinaat putken piikillä ja pakoaukon piikillä?
22.5.2014 16:47
Pyörästä tulee kaks piikkiä. Ensimmäisellä alkaa vetää ja toisella vielä kovempaa loppuun. Jälkimmäinen puuttuu kun mennään kakkosvaihteesta ylöspäin.
22.5.2014 17:10
Maekine kirjoitti:No kyllä kuulostaa sytytyksen vialta, nimenomaan sytytystulpan toimintahäiriöltä.
Normi B9ES-tulpat ei kestä mulla hiukka rikkailla seoksilla sitten yhtään. EG-päätteinen on huomattavasti parempi, eikä kauhean kalliskaan.
Seiso tuon jälkee muutaman tunnin, sen jälkee starttasi normaalisti. Imassu vähän vettä?
Tyhjäkäynti-suutinhan on mulla turhan iso, Eipä se kyllä tulppia syöny edes 45 tyhjäkäynti suuttimella (mikuni). BR9ES käytän..
24.5.2014 13:09
Ei tule kipinää. Puola ja tulppa vaihdettu. staattorilta tulevat johdot mitattu ja se ainakin toimii oikein, CDI:ltä tuleva oranssi johto puolalle antaa vain noin 2V ja välillä 9V. Sattuuko kukaan tietämään mitä sen kuuluisi antaa? Kytkennät ovat myös kaikki oikein, jokainen johto ja liitos käyty läpi.
25.5.2014 2:24
Pienin eturatas ja isoin takaratas DTseen mitä saa? Linkkejä?
25.5.2014 12:53
Nooni deeteessä pienehkö vika! Mikäs on ku ajoin kotiin toimi normaalisti käy hiukan rikkaalla.. sitten jätin seisomaan katokseen , hana unohtu auki seiso siinä noin 2 tuntia. Sitte tulin ja polkasin käyntii kävi noin 1 minuutin ja sammu eikä sen jälkee oo lähteny käyntii kipinän se on kai hukannut.. ja sillee
26.5.2014 19:36
lareeee kirjoitti:Nooni deeteessä pienehkö vika! Mikäs on ku ajoin kotiin toimi normaalisti käy hiukan rikkaalla.. sitten jätin seisomaan katokseen , hana unohtu auki seiso siinä noin 2 tuntia. Sitte tulin ja polkasin käyntii kävi noin 1 minuutin ja sammu eikä sen jälkee oo lähteny käyntii kipinän se on kai hukannut.. ja sillee
Lisäystä että nyt on puola vaihettu eikä toimi silläkään mikä perskrle vaivaa cdi vaiko staattori ?
27.5.2014 14:34
Olisin 125 detsiin hommailees isompaa kaasarii nii mikäs olis se raja millo pystyy viel käyttää tuoreöljyvoiteluu ja ettei tarttis ryhtyy viilailee mittää muit röörei
Nyt on siis vakio paikas
27.5.2014 16:30
Tuorevoiteluhan tulee nipan kautta suoraan imukaulaan ja isompaa kaasaria laittaessahan yleensä joutuu vaihtamaan myös imukaulaa, eli jos haluu sen toimimaan, saattaa joutua jonkin sortin patentin tekemään. Sanoisin kyllä että vakioöljypumppu riittä isommallekin kaasarille, jos ei muuten hirveän agressiivisesti viritä.
28.5.2014 17:31
Täytyykö pakoaukonsäädin säätää uudestaan ku mul oli se akseli ulkona mutta vaijerit on edelleen samassa asennossa!