Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.5.2014 16:36
kyl mä sen tiiän et e on vaa se et kui isot ne on mut muistan joskus lukeneeni jostain just ku puhuttii detsin välityksistä että jos vaihtaa noihi isompii ni et ei mee saman kokosilla rattailla et ja sit siin oli esimerkki mikä vastaa mitäki... en oo iha varma muistanko väärin
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/24060 ja nuo mä meinasin ostaa ku nyt ainaki on halvat :O
8.5.2014 16:50
Juu, joutuu vaihtamaan rataskokoja, kun ei mahtuis 16 hampainen 520 ratas pyörimään suojuksessa. Ellen ihan väärin muista, 13 tai 14 on isoin mikä mahtuu jammuun. Vakiovälejä lähimpänä on 13/47 ja 13/46, joista edellinen vakiota aavistuksen lyhyempi ja jälkimmäinen pidempi. Laskimella voi laskea mitenmitkäkin välitykset eroaa vakioväleistä
8.5.2014 20:14
Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??
8.5.2014 21:42
Valmeksi kirjoitti:Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??
A1 tehoraja on 11kW
8.5.2014 22:28
NYT KAIKKI DETSIMIEHET AUTTAKAA!! pyörä on todella lussu vaikka on kiinni giannelli,tt-suuttimet ja pakoaukonsäätimen säätö ei vaikuta mitenkään. kyseessä vanhanmallin detsi. pääsuutin 270 ja neula keskellä mutta silti häviää Yamaha WR:älle ja KTM Dukelle kiihtyvyydessä että huippunopeudessa. tarvisin pikasesti apua koska ei oo hirveen hauskaa kun oma kevari on kylän laiskin. MITÄ VAAN VOITTE EHOTTAA JA JOS JOKU ON OIKEASSA KIITÄN SUURESTI!
8.5.2014 22:58
Jonscii, ota ypvs:tä se muovilaippa johon vaijerit tulee irti, pyöräytä sitä akselia mihin se kiinnittyy 180 astetta ja laita takas paikallee. Itellä talven jälkee oli tosi lussuna kaikkialla muualla paitti pienillä kierroksilla, tein tuon niin alko pelittää taas normaalisti.
8.5.2014 23:12
Suomenpaskin kirjoitti:Jonscii, ota ypvs:tä se muovilaippa johon vaijerit tulee irti, pyöräytä sitä akselia mihin se kiinnittyy 180 astetta ja laita takas paikallee. Itellä talven jälkee oli tosi lussuna kaikkialla muualla paitti pienillä kierroksilla, tein tuon niin alko pelittää taas normaalisti.
kiitti! kokeilen viikonlopun aikana ja ilmotan jos tepsi
9.5.2014 2:34
Valmeksi kirjoitti:Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??
Ihan normaali kevytmoottoripyörä on kyseessä, eli menee A1 kilpiin. Olettaen tietenkin että on katsastusmiehen mielestä vakiotehoinen. Täystehoisena on sitten tuo noin 25hp. En usko että saa (ainakaan helposti) rekisteröityä A2 pyöräksi, kun ei ole tyyppihyväksyntää täystehoisena.
9.5.2014 3:22
oma pyörä on 12kw -1990, ja EU:n 11kw raja tuli -1996 eli todellakin on tyyppihyväksyntä täystehoselle ainaki vanhemmissa, kun ei ole ollut aiemmin tehorajoitteisia.
tänään kävin kysymässä konttorilta että jos turbotan että minkälaiset tehot sallittu niin tuumas että tuplat = 24kw, mikäli päivittää jarrut niille tehoille.
9.5.2014 8:04
Turbotatko sä sen 250 koneen?
9.5.2014 13:36
Tulviiko teillä miten herkästi nuo Mikuni TM28 kaasarit?
Itselläni mopo-derbissä (70cc) tulvii aika herkästi.. jos endoo vähänkin liian kovassa kulmassa, mopo sammuu / kaasutin tulvii. Sama juttu keuliessa..
Bensapinnan säätöruuvi on ilmeisesti kohon pohjassa? Itselläni se on paskana siinä, eikä sille pysty tekemään juuri mitään.
Jotenkin veikkaan, että johtuu bensapinnasta.. vai onko se herkkä tulviminen näissä TM kaasuttimissa ns.
"tyyppivika" tms.?
Mistä noita 5DP39 neuloja saa? Tai millä muilla nimillä ko. neula liikkuu? Paikallinen mp-liike ei pysty tilaamaan / toimitus kestää liian kauan, Mikunin maahantuonti
ongelmien vuoksi. Itselläni on jostain syystä vääntynyt se neula sieltä kärjestä.. taitaa aiheuttaa hieman ongelmia kaasuttimen toiminnassa..
Ja näköjään #150 pyöreä pääsuutin vastaa suunnilleen ~210 kuuskantti pääsuutinta. Eli nyt tartteisin ~220-230 pääsuuttimen tohon.
Tällä hetkellä #185 pääsuutin, #25 tk suutin ja neulan sokka keskellä.
Kylmänä booaa ja pätkii jonkun aikaa, jos kokeilee kiihdyttää täydellä kaasulla.
Ryyppy päällä joutuu ajamaan.. muuten booaa, eli käy laihalla.Sori jos nää miun jutut ei oikein kuulu tänne.. täällä tuntuu vaa saavan paljon nopeammin parempia vastauksia, kuin "kaasuttimet" topikissa.
9.5.2014 15:19
Suomenpaskin kirjoitti:Turbotatko sä sen 250 koneen?
125cc mennään toistaiseksi.
9.5.2014 19:25
J11, ei näissä maha olla säätöruuvia bensanpinnalle, sitä säädetään taivuttamalla sitä lärpäkettä joka sulkee bensantulon kohokammioon.
Laitat siihen vaan sen 220-230 kuuskantti suuttimen...
11.5.2014 13:40
kertokaa ihmiset mistä sais samal tilauksel kiertokangen ja laakereita suhkot halval ku pitäs ne vaihtaa?Ja sais ensviikolle
11.5.2014 16:08
Mikäs on mun detsissä vikana kun ei lähde käyntiin? On toiminut moitteettomasti pitkän aikaa, mutta nyt enää ei lähde käyntiin. Kipinää tulee, putki ei tukossa tai vuoda, kaasari saattaa olla tukossa, mutta ei siltikään hörähdä edes hieman kun laittaa bensaa tulpan reiästä sisään. Startti toimii, ei lähde edes työntämällä. Eikä ole leiponut, joten nyt apua ihmiset!