Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.9.2014 0:59

Jaa a tuossa kunnossa en tiiä mitä siintä joku maksais, jos siedettävää tarjousta pukkaa ni sais mennä vaikka tuollai purettuna kiertoon :roll:
Tarkotus hankkia joko joku leimassa oleva halpa auto, projektiautoon osia
tai vaan "johonkin" vaihdossa mikä herättäs tuota frecciaa enempi kiinnostusta :)
Halvin ehjäys konsti ois varmaan ehjän käytetyn pytyn osto ja siihe uus mäntä,
jotta vois ajella. Tai jos tuurilla edullisen koneen löytäs :roll:
Sitte vaa yrittäs malttaa olla ajelematta kyläkauppareissuja kummempia, neki ajelis tyyliin sen 2½% seoksien sijaan 3% 2t seoksilla.

Vanhempien nurkissa touhuuminen on vaan sellasta "kepillä jäätä" meininkiä.
Nyt on kahen auton tallissa mun autoprojekti ilman tekniikkaa levällää
ja sit on viel joku cagivaki levällää, talveks tarvis vanhempien autoille tilaa tehdä...
Meinaa sanomista tulla ja sekös tappaa hyvin inspiraatiot tehdä paljon mitään,
vaikka visioita kyllä olis ym... :|

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.11.2014 22:15

Iltaa!
Alkaa mennä hermot ku Miton osat on nii harvassa joten sattuuko joku tietämään, että mistä sais Mitoon uutena kampuran :D
E: Unohin mainita, että kyseessä on 2003 vuotine paskalaitos ja koneeks on tulossa 7-vaihteine en tiiä onko 6- ja 7-vaihteisen koneiden kampuroissa eroja :D

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

17.12.2014 22:31

-Voiko miton tuoreöljyvoitelun poistaa käytöstä irroittamalla pumpun ja tukkimalla reijät? Jos ei, niin miten?

-Voiko miton pakoaukonsäätimen poistaa ja onko siitä hyötyjä/haittoja?

-Oisko kellään kuvaa miton koneesta ilman kytkinkoppaa ja kytkintä, niin näkis että miten ne rattaat yms. sielä on ja puuttuuko jotain? Räjäytyskuva kytkimen alta ?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

4.1.2015 21:09

Missä mahtaa olla vika? Pyörä mallia sp525, täystehoinen.

Ongelma: Vaatii käynnistyäkseen +5 asteen kelissä luokkaa 50 starttausta ja mitä lämpimämpää on, sitä helpommin lähtee. Laakista tai toisella starttauksella lähteekseen vaatii hellekelin. Näin siis mikäli edellisestä käynnissäolosta on kulunut luokkaa 8-10 tuntia tai enemmän, mutta esim. parin tai muutaman tunnin levon jälkeen lähtee huomattavasti helpommin käyntiin (vaikka kone kylmä), vaikkakaan ei lähimainkaan normaalisti. :x

Huomioitavaa:
-Kaasarin tarkistin jo ja puhtaalta näytti. Suuttimet: TK: U34, ryyppysuutin: 60 ja pääsuutin 136. Säädöt ok.
-Startti pitää kolinaa eikä montaa sekuntia putkeen pyöritä (liekkö ominaisuus vai vika). :s
-Kaasarin tarkastuksen jälkeen lähti käyntiin heti +8 lämmössä, mutta seuraavana aamuna ei enää lähtenytkään +2 asteen lämpötilan valliessa (20-30 kertaa starttasin) eli vika ei hävinnyt kuitenkaan :paha:
-Ei lähde mäkistartillakaan
-"Tulpanreiästä teelusikallinen bensaa" -kikka saa pyörän käymään pari sekuntia, mutta sammuu ja eikä senkään jälkeen startilla taaskaan käynnisty kunnes tavanomaisesti starttia on parikymmentä kertaa pyöräytelty
-Ajossa toimii hyvin ja ajosta lämpimällä koneella lähtee aina kerrasta käyntiin
-Yhtä huono käynnistymään myös auton akun virralla kaapeleilla käynnistäessä
-Ihme ja kumma, mutta joka ikinen kerta loppujen lopuksi lähtee käyntiin (olosuhteista riippuen 1-60 starttauksen jälkeen)

Tätä on nyt kestänyt aina viime keväästä eiliseen kun kävin tallissa kokeilemassa. Alkaa pikkuhiljaa kypsyttämää... :lol:

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

7.1.2015 22:43

onkos kesä säädöissä ? eöi käykö laihalla ?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

11.1.2015 17:52

Samoilla säädöillä on kuin kesälläkin eli aavistuksen laihalla saattaa käydä. Voishan sitä käydä koittamassa vähän rikkaammalle säätää jos auttais mitään!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.1.2015 10:03

Hei Kävi nii että kone junttas kiinni tos keväällä.. Epäilen että starttimoottorista joku koneenpyörittäjä junttaa konetta.. onko tämä edes mahdollista?

Eli siis startti paukku ja huuti ja sen jälkeen alkoi hiipumaan ja hiipumaan lopuksei sitten koulun pihassa iltapäivällä oliki kone jumis, aamulla sain tuurilla käyntii kun startti oli niin heikko...


Ja toinen juttu on että ei kierrä niin puhtaasti (pätkii hetken aikaa ja sen jälkeen alkaa kiertää puhtaasti) piikinjälkeen.. voiko tämä johtua pa säätimen karstottumisesta? Miten se putsataan?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

26.1.2015 9:42

Mitenkä tota Miton pa-säädintä putsaillaan ja säädetään? Ongelmana siis että isoilla kierroksilla pätkii jonkin aikaa kunnes alkaa kiertämään kunnolla.. Mahtaako johtua pasäätimen huonoista säädöistä? Kyseessä siis -10 sp525 Mutta taitaa niis olla samanlaiset hilppeet ku muiski mitois... ja minkalaista kaasaria suosittelisitte arrowin kanssa? Tulis kivasti alavääntöjä! kiitos jo etukäteen! :)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

28.1.2015 18:48

Ostin tos viikonloppuna 2012 sp525 miton. Koneeltaan uudet mitot ei vissiin eroa evo mitoista? Mitä muita eroja niillä on? En ny oo ihan varma onko se tt vai ei ku ei oo jaksanu viel irrotella putkee ja kattoa mitä se on syöny. Kiertää jonnekki 11t paikkeille nii luulis olevan tt? Laittaisko joku tt suutinten yms. koot niin katon onko nekin vaihdettu vai ei.
Jos laittaa esim jollymoton putken eroaako säädöt tt säädöistä? Kiitoksia vastauksista etukäteen! :)

E:mikä pytty on sp525 malleissa?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

28.1.2015 19:10

Koneellisesti ei eroa Evo II mallista.

Tietopankki:
Gilardoni#1 A0401, joka on 98--> Mitojen vakiosylinteri. Sylinteri on muutoin sama kuin 73037, mutta se on 1,4mm matalampi.


Et sie niillä TT suuttimilla tee yhtään mitään.. todennäköisesti kaasutin ei ole kovinkaan hyvissä säädöissä niillä.
• Tietopankin "2-T kaasuttimen säätäminen" -artikkeli kannattaa lukea ajan kanssa..
Tuolta huoltomanuaali.

Jollymoton kanssa n. 99,9% todennäköisyydellä joudut koskemaan kaasuttimen säätöihin, jos haluat moottorin toimivan oikein.
Ja Jollymoto on pakoputkien valmistaja, jolta löytyy 3 eri pakoputki mallia Cagiva Mitoon:
• Jollymoto Std.
• Jollymoto Sport Production
• Jollymoto Corsa

Jos yhtään haluat lisää tehoa, ensimmäisenä kannattaa vaihtaa kaasutin 32-35mm:seen litteäluistiseen kaasuttimeen (esim. Mikuni TM35).
Seuraavaksi sylinterin alle 1,4mm korotuspala ja sylinterin yläpäästä 1,4mm pois, jonka jälkeen tarkistat squishvälyksen. Optimaalinen squishvälys on n. 0,65-0,75mm tämän kokoluokan vehkeissä ja katukäytössä. (huom: oma henk.kohtainen mielipide).

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

11.2.2015 19:20

Mulla on alkanu kuulumaan outoa vinkumista/kohinaa kun laitan virrat päälle ja cts tekee tarkistusliikkeen. Mikä on vikana ja mitä pitää tehdä ? :s

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

3.3.2015 14:43

Pystyykö ton pytyn korotuspalan tehdä eri paksusista alatiivisteistä? esim 2 0,4mm paksuista ja 1 0,6mm paksunen tiiviste
Ja onko kukaa onnistunu käsin hiomal laskee tota pyttyä ylhältä?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

3.3.2015 18:35

Ei onnistu tuolleen.
Ne tiivistepaperit litistyy kirittäessä 40-50%.

Ja joutuu aika pitkään hiomaan tota kantta hiekkapaperin + lasin päällä..

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

9.3.2015 22:07

Jos kantta laskee vain hiomalla, niin O-rengas urista tulee liian matalat ja kansi jää kantamaan niiden varaan. Ne O-rengas urat täytyy myös syventää. Sorvilla onnistuu aika hyvin.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

26.3.2015 13:30

Minkä merkkisiä mäntiä ootte vaihtanu mitoon, onko vertex vai wiseco parempi? Tasakattomäntä vissiin pitää laittaa 200H kannen kans jos oikeen oon ymmärtäny ?Myykääs ny joku mulle 200h kansi!