Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.2.2016 16:49
Husse hävittää jäähdytysnestettä ja haisee vahvasti jäähärille ajon jälkeen. Pytty lämpenee kovalla ajolla, melko lämpimäksi, kuitenkin pystyy pitämään vielä kättä pytyllä. Syylärien alaosat lämpeävät normaalisti mutta yläosat ovat kylmät. Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? Kannentiiviste ei todennäköisesti ole palanut koska savu on normaalin hajuista ja väristä ja ei kerää painetta jäähdytysjärjestelmään.
25.2.2016 4:01
Mitä mieltä olette pyttykorosta? Onko järkevää ja onko tehot todella saman tasoset kuin wr:rässä? Vai pitääkö pyttyäkin viilailla että saa saman tehoiseksi? (sm -12 siis kyseessä)
26.2.2016 0:14
Tuskin ihan vielä WR:n tehoihin pääsee mutta aika lähelle kuitenkin, jos vanhempiin vertaa. Ja ainakaan mun tietämyksen mukaan ei pyttyä kannata viilailla ollenkaan.
27.2.2016 12:27
Sylinteri ja kansi ovat identtisia WR/CR125 osien kanssa..
SM/WRE sylinterissä vain aukot alempana, jotta saatu aukioloajoilla rajoitettua tehoja ja kierroksia.
Samoihin tehoihin pääsee pyttykoron+madelletun sylkän kanssa, kunhan muutkin osat samoja kuin vaikkapa tehdaskuntoisessa WR125:ssa.
Keinoja on monia, millä sitten saa lisää tehoa.
Toki ne tehot on erittäin helppo saada katoamaan, jos ei tiedä mitä on tekemässä.
Hussen sylinteri tai palotila ei ole mitään kovinkaan hyvin suunniteltuja loppujen lopuksi.
Tietenkin jos alkaa vertailemaan johonkin mopon sylinteriin, niin silloin Hussen sylkkäkin on ihan 'hyvä.'
8.3.2016 23:13
Moi.
otin tossa hussestani pumput irti ja huomasin etteivät ole ihan samantuntuisia kun vähän painaa kasaan. Kuuluuko näin olla että toinen pumppu tuntuu jäykemmältä tai no.. erinlaiselta kuitenkin kun se toinen.
10.3.2016 20:28
USDissa on erilaiset pumput, toinen vaimentaa ja toinen palauttaa tjsp.
Onnistuukohan WR hussen sähköjen istutus SM husseen? Pystyykö johtosarjan lyömään vain suoraan SMän vakiosarjan tilalle? Hussehan on siis -07 jossa kaikki sähköräpellykset tehty ettei varmasti toimi kunnolla. Nimittäin neubert racingilta olisi WR johtosarja sen 100€ kun SMään taas 330€.
12.3.2016 13:59
Vaikuttaako solenoidin pois otto jotenkin toimintaan vm -08? Mikä sen tarkoitus edes on koko pyörässä?
13.3.2016 8:46
Hussemies99 kirjoitti:Vaikuttaako solenoidin pois otto jotenkin toimintaan vm -08? Mikä sen tarkoitus edes on koko pyörässä?
Vastaan ilman täsmällistä tietoa, mutta oletan,että solenoidin avulla ecu säätää eritoten hidastusvaiheessa ilman lämpötilan ja kierrosten perusteella tarvittaessa lisää ilmaa kaasariin ja siten laihentaa seosta ja estää jälkisytytystä ja kait parantaa myös polttoainetaloudellisuutta.
13.3.2016 20:57
derbinisti kirjoitti:USDissa on erilaiset pumput, toinen vaimentaa ja toinen palauttaa tjsp.
Onnistuukohan WR hussen sähköjen istutus SM husseen? Pystyykö johtosarjan lyömään vain suoraan SMän vakiosarjan tilalle? Hussehan on siis -07 jossa kaikki sähköräpellykset tehty ettei varmasti toimi kunnolla. Nimittäin neubert racingilta olisi WR johtosarja sen 100€ kun SMään taas 330€.
Wr:n vauhtipyörä ei mee suoraa
15.3.2016 18:06
Kannattaako sm-husseen hankkia isompi kaasari? Miksi?
15.3.2016 19:18
Jos koskematon pytty; niin korkeintaan 32mm PWK tai TMX kaasutin.
Ja sekin vain siksi, koska paljon helpompi saada säätöihin kuin Husqvarnan alkuperäinen Dell'orton VHST tai PHBH 28mm kaasutin.
Pyttykoron, tai WR/CR 125 sylinterin kanssa sitten kannattaa hankkia 35-38mm TMX tai 36-39mm PWK kaasutin. Silloin saavuttaa jo selkeän teholisän keski/yläkierroksilla.
15.3.2016 23:00
Mites ku mulla on ny tuo sm husse ja tahtos saada sitä tehon lisäystä nii olisko tämmöne setti mitää? löytyy mikunin 38mm tmx eli sen ei pitäs olla esteenä, mitä muuta pitää huomioida? Käykö sm:än kansi yms?
http://www.sylinterikauppa.fi/product/2 ... arja-2009-
16.3.2016 10:29
Madallat vakiosylinteriä ja laitat koropalan alle niin se on täysin identtinen tuon sylinterin kanssa. Ainoastaan hinta on monikymmenkertaisesti pienempi.
17.3.2016 0:11
derbinisti kirjoitti:Madallat vakiosylinteriä ja laitat koropalan alle niin se on täysin identtinen tuon sylinterin kanssa. Ainoastaan hinta on monikymmenkertaisesti pienempi.
en rupea vakio sylkkää modailemaan , jos jotain modaan niin se on kansi
17.3.2016 15:52
Ei tule kannen madallus onnistumaan, sovitus pitää olla tiukka ja juuri millilleen tehty, että toimii. Palotilahan siis pitäisi laskea sylinteriputken sisään, joka tulee olemaan suht hankala homma. Madalla nyt vaan sitä sylinteriä, tai jos on hyvin ylitsepääsemätön ongelma sen kanssa ja lojuu 500€ taskun pohjalla, niin ostat tuon wr sylkän.