Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

9.11.2011 21:02

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=181

Voiko muka mikuni saada noin halvalla ? :P Onks tässä ny jotain jekkua ? tai enkö vaan tiedä joka hyvin todennäköstä.

Jos on iha normi 22mm kaasari ni kai tuommone rokkais paremmi mu hyosungis.

edit. Vakiona vissiin 18mm kiihdytyspumpulline kaasutin.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

9.11.2011 21:20

On se 22mm, tuollainen on mullakin tossa 125cc:ssä, vakiokaasari nimittäin. Muuten jees mutta säätöjä saa jonkun verran ettiä, vakio-tk-suutin on aivan liian pieni, samoin pääsuutin.

Millainen tuo imukaulatsydeemi muuten Hyosungissa on? Tuolla kaulalla menee vain vaakasylinterisiin, ns. mankikoneisiin kiinni.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

9.11.2011 22:12

ai perkele niimpä juu aivan :s iha pystysylinteri :p saispa jotai tarkempia mittoja tosta kaasarista.
Tuleeko pahaaki virtaus häiriötä jos pakoaukko onki vaikka 21mm ja kaasutin 22 ?
Mimmosil suuttimil si ittelläs toimii ?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

9.11.2011 23:15

Ei siit kyl tuu mitään virtaushäiriöö ;) Mut jos imukanava on 21mm ja kaasari 22mm (eikös toi oo viel soikee kurkkune), niin tulee tietysti pyörteitä.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

10.11.2011 0:19

Ovaalikurkkuinen muistaakseni, mutta pyöreää kokoa sen 22mm, soikeaa 26mm. Menee se Hyosungiinkin jos siinä on samanlainen laippakiinnitys.

Sehän siinä huono juttu onkin kun ei ole vielä kunnolla säädöissä, Englannista kun tilasin niin ei ollu OORacingilla varastossa isompaa tk-suutinta ku 17,5 (vakio 15), 20-25 pitäis olla tk:lle sopivat, pääsuutin väliltä 100-105 (vakio 95).

Kerro mitkä mitat tartteet niin voin katella jos intoa riittää.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 20:08

Ei tuu paineita sylinteristä kun mitattiin. Mitkä viat on mahdollisia? Paljonko voi tulla maksamaan? Eli siis mitä voi olla rikki kun ei anna painetta? :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 20:59

Siis jos tarkotat puristuspainetta, niin venttiilit joko kantaa/paskana tai männässä reikä.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 21:21

MSJD kirjoitti:Siis jos tarkotat puristuspainetta, niin venttiilit joko kantaa/paskana tai männässä reikä.

Juu niitä tarkoitan. Paljonko tuollainen remppa mahtaa maksaa? Vai tuleeko halvemmaksi ostaa käytetty kansi jos jostain saa halvalla (50-70€). :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 22:29

Kannattaa nyt avata kuitenkin ensin. Ja katos muuten sitä ennen venttiilin välykset.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 22:48

MB93 kirjoitti:Ovaalikurkkuinen muistaakseni, mutta pyöreää kokoa sen 22mm, soikeaa 26mm. Menee se Hyosungiinkin jos siinä on samanlainen laippakiinnitys.

Sehän siinä huono juttu onkin kun ei ole vielä kunnolla säädöissä, Englannista kun tilasin niin ei ollu OORacingilla varastossa isompaa tk-suutinta ku 17,5 (vakio 15), 20-25 pitäis olla tk:lle sopivat, pääsuutin väliltä 100-105 (vakio 95).

Kerro mitkä mitat tartteet niin voin katella jos intoa riittää.


Jooh mittailin ni siin oliki 26mm Hyosungin oma kaasutin.
Syö soppaa iha perkeleesti jotain +6litraa ku ajan aina jottai 80km/h kolmosella tai nelosella. Et kannattasko vaihtaan toho 22mm mikunii. Mite noita kulutuslukuja ilmotetaa tai mil perusteel ne mitataa ? ku pitäs 2-4litraa syyä maksimissaa mut onko se sit aina sitä rajotuste mukaa ajelua. Täällä landellaha niitä ei tartte noudattaa ku lähin poliisilaitos 40km päässä ja muutenki.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.11.2011 23:24

MSJD kirjoitti:Kannattaa nyt avata kuitenkin ensin. Ja katos muuten sitä ennen venttiilin välykset.

joo se on korjaamolla ollu nytten ja siellä venat säädettiin ja ilmoitti ettei puristuksia ole. Ja soittavat kun tietävät mikä on.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.11.2011 1:07

Clutch kirjoitti:
MB93 kirjoitti:Ovaalikurkkuinen muistaakseni, mutta pyöreää kokoa sen 22mm, soikeaa 26mm. Menee se Hyosungiinkin jos siinä on samanlainen laippakiinnitys.

Sehän siinä huono juttu onkin kun ei ole vielä kunnolla säädöissä, Englannista kun tilasin niin ei ollu OORacingilla varastossa isompaa tk-suutinta ku 17,5 (vakio 15), 20-25 pitäis olla tk:lle sopivat, pääsuutin väliltä 100-105 (vakio 95).

Kerro mitkä mitat tartteet niin voin katella jos intoa riittää.


Jooh mittailin ni siin oliki 26mm Hyosungin oma kaasutin.
Syö soppaa iha perkeleesti jotain +6litraa ku ajan aina jottai 80km/h kolmosella tai nelosella. Et kannattasko vaihtaan toho 22mm mikunii. Mite noita kulutuslukuja ilmotetaa tai mil perusteel ne mitataa ? ku pitäs 2-4litraa syyä maksimissaa mut onko se sit aina sitä rajotuste mukaa ajelua. Täällä landellaha niitä ei tartte noudattaa ku lähin poliisilaitos 40km päässä ja muutenki.

Miks ajat kolmosella 80km/h? Ja onkos se säädöissä?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.11.2011 11:00

Koska en tiä mistä johtuu mutta tuo ei nyt kulje vittuakaan vaikka pitäisi mennä +110km/h niin ajelen 3:lla ja 4:lla jolla pysyy sen 80...
80-85 saa pidettyä ja en usko et o säädöis ku juo kaljaaki nii paljo 110 suutin siin o nytte kii aikasemma omistaja toimesta ja oon kyllä ettiny et mikä ois vakio suutin tuohon mut ei löydy mitään arvoja edes service manualista hohojja. vähä harvinaisempaa kalustoa suomessa ilmeisesti.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.11.2011 18:22

En usko että johtuu kulutus suuttimesta. Ittellä oli 30mm dellortossa 160 suutin tossa CHssa. Ja kulutti 3,5L/100km, kun huudatti melkein koko ajan. Ja ton sun kevaris todellinen huippunopeus on siellä 90km/h (ilman munaasentoa), siis kun on kunnossa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.11.2011 23:25

Oon ite menny sillä kyl 100km/h päälle tasasella ja pienellä googlettamisella saa esiin jonkun haarukan oikeasta huippunopeudesta. Sentään 10kw ja suzuki rg:n kone ja semmone menee jotain 110-130 väliltä :)
Mut tippu teho tuossa yhessä kohtaan aika nopeasti. onkohan mäntä väsyny ku ajan tolla kolosella kierrokset aika korkeella ja ajettu sen 18tkm ny.
Veikkaan et venttiilit ois hyvä tarkistaan :p Mahtasko men supermotoilla paljonkin kovempaa ?