Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

1.6.2010 21:58

Kytkinkahva pohjassa ----> menee eteenpäi vähän . kahvansäätövara loppu. Eli eikös sieltä öljytarkistuspropun vierestä saanu säädettyy ? Kytkin narahtelee/metelöi liikkellelähdöissä,syytä huolestua ?

3.6.2010 12:10

Leipoi tossa rässä kiinni. nyt pitäs uutta mäntää laittaa. mitäs merkkiä suosittelisitte?

3.6.2010 13:41

lacce kirjoitti:Leipoi tossa rässä kiinni. nyt pitäs uutta mäntää laittaa. mitäs merkkiä suosittelisitte?


Mikä on sylinterin vointi ?

3.6.2010 14:37

Johani kirjoitti:
lacce kirjoitti:Leipoi tossa rässä kiinni. nyt pitäs uutta mäntää laittaa. mitäs merkkiä suosittelisitte?


Mikä on sylinterin vointi ?


En tiedä tossa kohtapuoliin pitää katsoa. mut meinasin et mikä mäntä kannattais laittaa sitten ku on porauttana jne?

3.6.2010 14:39

lacce kirjoitti:
Johani kirjoitti:
lacce kirjoitti:Leipoi tossa rässä kiinni. nyt pitäs uutta mäntää laittaa. mitäs merkkiä suosittelisitte?


Mikä on sylinterin vointi ?


En tiedä tossa kohtapuoliin pitää katsoa. mut meinasin et mikä mäntä kannattais laittaa sitten ku on porauttana jne?

Ei sitä välttämättä tarvi porauttaa jos ei isoja naarmuja ole... Ja ite suosittelen Vertexiä. Sitä ei vaan Suomesta tahdo saada. :|

3.6.2010 16:53

Ei pinnotettua pyttyä pysty porauttaa. Se on joko pinnotettava uudestaan ulkomailla tai ostettava kokonaan uus sylinteri. 200-600e.. :|

3.6.2010 17:34

Voihan sen hoonata jos ei ole leiponut niin pahasti että koko pinnote paskana ;)

3.6.2010 20:04

No ei sitä kyllä kauheesti voi hoonailla. Hoonatessa se pinnote vaan lähtee, siinähän hiotaan vaan lisää pois sitä... Sitäpaitsi ei sen koko pinnotteen tartte olla paskana, pienestä kohasta lohjennu pinnotetta niin se on entinen.

11.6.2010 0:14

^ Hyvin on itsellä toiminut hoonautettuna ja palakin puuttuu pinnoitteesta, tosin n. 1x2mm kokonen, mutta kuitenkin... :roll:

11.6.2010 15:25

lacce kirjoitti:Leipoi tossa rässä kiinni. nyt pitäs uutta mäntää laittaa. mitäs merkkiä suosittelisitte?


Asso on hyvä. Itellä kesti Vertex 2 kilomeetteriä ennen kuin meni muodottomaksi. Tosin kiertokanki oli väljässä. ;)

Kylvettäkää ne sylinterit hapossa niin tekee ihmeitä..

11.6.2010 15:36

On Vertexi yksi parhaista. Ei se tietty Wisecolle pärjää mutta on se parempi kun prox tai mitaka ;)

11.6.2010 17:20

hei !

myytävänä vielä 2kpl tehdas uusia Gilardoni 125cc orkkis Nicasil sylintereitä.
http://s721.photobucket.com/albums/ww21 ... G_2389.jpg

tällä kertaa ei tarvetta antaa vaihtosylinteriä..

t.m

12.6.2010 14:05

Baw33 kirjoitti:No kierrosten seilaamiseen viittaa yks asia. IMUVUOTO. Kaasari on huonosti imukaulassa, imukaulassa on halkeema tai reikä.. Tarkasta myös imukaulan kiinnityksen tiivisteet jne. Helppo katto toi imuvuoto ku ruikkii crc:tä sinne. Ja eihän sitä tiiä jos sulla tulee kaasuvaijjeri jotenki huonosti, ja on liian kireellä.. ;)

Itsellä oli niinkin jännä vika kuin bensaletku. Oli hiukan mutkalla ja ei päästänyt sitten bensaa läpi=oireet samat kuin imuvuodossa ja ihmeteltii imukaulaa sitten ennenkuin huomattiin toi. :D

13.6.2010 13:54

volvomies760 kirjoitti:Kytkinkahva pohjassa ----> menee eteenpäi vähän . kahvansäätövara loppu. Eli eikös sieltä öljytarkistuspropun vierestä saanu säädettyy ? Kytkin narahtelee/metelöi liikkellelähdöissä,syytä huolestua ?



Kytkimen narahtelu liikkeelle lähtiessä johtuu kytkinlevyjen välissä olevista metallilevyista, ne eivät ole enää suorat. Myös levyt voi olla huonot...

15.6.2010 12:45

Mikähän vois olla pielessä ku räsä booaa tyhjäkäynniltä laitettaessa täyskaasulle? Samaten liikkeelle lähdettäessä ei jaksaa vetää vaan sammuu. Täyskaasulla kyllä pääsee ja tuntuis yläkerrokset olevan kunnossa. Ryypyllä homma vähän korjaantuu, mutta oireelee yhä enemmän mitä lämpimämmäksi kone tulee. Tarpeeksi lämmin kun on niin ei lähe enää ees käyntiin ennenku antanu seistä.