Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.5.2008 9:48
Hmm, mikäköhän ois kun tessu vastaa kovin huonosti kaasuun. Tai siis, kone ei anna pintakaasulla (1-2/4) ollenkaan kierroksia, vaan kiihdytykset pitää aina vedellä hanapohjassa, varsinkin alakierroksilla että liikkuu jonnekin.
Liian pieni pääsuutin? Vakio kaasarilla mennään ja suutin on kokoa 180.
7.5.2008 21:04
muuten jos joku joskus miettii et saako tota tezarin sylinteriä hitsattua kunnolla niin vastaus on kyllä saa. itellä oli haljennu ku jäätynyt ja sen sai hitsattua tig hitsaamalla ihan entisen veroiseksi.
8.5.2008 2:50
Jani//92 kirjoitti:eli mulla olis tessuun toi pakoaukon säädin nii jokuhan vois kertoa että paljo sillä on arvoa jos sen möis tai miten se laitetaan paikalleen ja mihin?
Arvoa ~70¤ ja laitetaan tankin alle. piuhat piuhoihin ja vaijerit sylinteriin sellaseen koppaan ja sinne sisälle kiekkoon. tuo rutkasti alavääntöä, vähentää bensankulutusta, lisää tätämyöten ajomukavuutta.
8.5.2008 13:58
Osaatteko kertoo mikä on vikana kun jarrutan etujarrulla, niin juuri ennen kun pyörä pysähtyy etujarru päästää kauhean ulahduksen? Pyörää työntäessäkin kuuluu ulina kun painaa jarrua tarpeeksi. Onko palat vaihdon tarpeessa vai mikä on?
8.5.2008 16:21
mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)
8.5.2008 20:31
Hoi! mites te jätkät ootte noit koropaloi tehny? ihan samal tyylil kun derbeihin?
8.5.2008 20:43
[quote="jaQee"]mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)[/quote]
on se väärin säädetty koska itsellä ainakin kiersi reilusti enemmän ajossa. Ja ei se oikeastaan muuta haittaa kuin että se heittää sieltä öljyä ulos vähän ja vuotaa pakokaasua.
8.5.2008 20:45
N|ba kirjoitti:Hoi! mites te jätkät ootte noit koropaloi tehny? ihan samal tyylil kun derbeihin?
itse tein ainakin ihan kahdesta paksusta lattaraudasta johon porasin molempiin 2 reikää ja tällä tavoin laitoin toisesta reijästä vanhaan kohtaan kiinni ja toisesta jousen kiinni.
8.5.2008 22:07
partsu kirjoitti:jaQee kirjoitti:mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)
on se väärin säädetty koska itsellä ainakin kiersi reilusti enemmän ajossa. Ja ei se oikeastaan muuta haittaa kuin että se heittää sieltä öljyä ulos vähän ja vuotaa pakokaasua.
ja pakoäänet kaksinkertaistuu.
8.5.2008 22:13
juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin
8.5.2008 23:52
jaQee kirjoitti:juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin
itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti
8.5.2008 23:54
skylane kirjoitti:Hmm, mikäköhän ois kun tessu vastaa kovin huonosti kaasuun. Tai siis, kone ei anna pintakaasulla (1-2/4) ollenkaan kierroksia, vaan kiihdytykset pitää aina vedellä hanapohjassa, varsinkin alakierroksilla että liikkuu jonnekin.
Liian pieni pääsuutin? Vakio kaasarilla mennään ja suutin on kokoa 180.
liian pieni tyhjäkäyntisuutin ? missä lovessa neula ? onko pakoaukon säädin säädöis ?
9.5.2008 21:53
johani kirjoitti:itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti
juu ku otin putken irti ja ihmettelin sitä ja sitte rupesin runkkaa sit pa säädintä ja vähä sähköjä ja vähä sitä ja vähä tätä ja sit aamulla äkkii moto kasaan ja töihi. nyt sekin on kasattu 10 min
10.5.2008 0:54
elikkä tzr:än moottoriöljy lisääntyy. missä vika piilee?
10.5.2008 11:07
johani kirjoitti:jaQee kirjoitti:juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin
itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti
nojoo ei niitä pakoäänien vaihteluita tolla teharilla ja ite tehdyllä änkällä paljon huomaa on muutenkin sen verran kovat äänet...