Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

15.7.2008 18:48

JerQQ kirjoitti:Tiedätkö että muuttuuko se isomman kaasarin myötä? Olen meinannut jotain 30-34mm kaasaria ostaa.


Jos isompaa kaasaria meinaat niin laita ehdottomasti tuo aprilian TT-kaasari Dellorto VHSB. Eilen laittelin ite ton isomman paikalleen ja nyt jaksaa vetää kutosellakin koko kierrosalueen läpi, eli kyllä häviää kunhan on säädöissä.

16.7.2008 22:57

JerQQ kirjoitti:Olis sellanen propleemo että kiihyttäessä mennään helposti 7k kiekoille, sitten alkaa kauhee röpötys ja se kestää n. 8k asti. Tuo 7k-8k väli on erittäin hidas päästä yli, eikä siinä ole mitään tehoja vaan jos vaihtaa neloselle niin että vaihdon jälkeen kierrokset on 7500rpm niin kierrokset tippuu samantien alle 6500rpm. Säädöt on nyt: Neula keskiasennossa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki, pääsuutin 120. Pyörä siis on vakio Aprilia Af1 eli 28mm kassu on. Tiedän kyllä et kokeilemalla saa toimimaan, mutta kaasarit on pyörissä asia, mistä en oikeen tiiä mitään. Sen tiedän että moottori saa liikaa bensaa/liian vähän ilmaa, mutta mitä alan säätää ja mihin suuntaan?

Juu kallistun kans et kyseinen homma on ominaisuus 28 phbh kaasarissa kun kaasari on säädetty suht rikkaalle.
Itellä oli sama homma tai vika mx:ssä mut 34 vhsb:llä sai säädettyä rikkaalle mut silti ei keränny bensaa niin kuin ennen hiljaa ajettaessa :P
Eli seokset koko ajan rikkaalla mut kaasu avatessa hetken miettii ja sit ampu ;)

24.7.2008 22:36

Minkä kokoinen suutin olisi sopiva dellorton 32 kaasariin? Kyseessä on yamaha DT 125cc Re -04

3.8.2008 3:26

Joo totaniin tuo nasseni mun niin röpöttää 5.5-6 kierroksilla!! röpöttää jos vedättää mutta jos lujaa kiihdyttää niin sitte ei röpötä. että pitääkö tota ilma ruuvvia pistää kiinni vai aukipäin että tuo römpsän röpötys loppuis?!?

3.8.2008 3:45

Jukkade kirjoitti:Minkä kokoinen suutin olisi sopiva dellorton 32 kaasariin? Kyseessä on yamaha DT 125cc Re -04


Mikä putsari, putki ?

3.8.2008 19:48

Terzon kirjoitti:Joo totaniin tuo nasseni mun niin röpöttää 5.5-6 kierroksilla!! röpöttää jos vedättää mutta jos lujaa kiihdyttää niin sitte ei röpötä. että pitääkö tota ilma ruuvvia pistää kiinni vai aukipäin että tuo römpsän röpötys loppuis?!?


Ilmaruuvi ei vaikuta kuin lähinnä tyhjäkäynnin ja 1/5 kaasun seoksiin. Voit kuitenkin koittaa säädellä sitä molempiin suuntiin kun kone on lämmin ja käy tyhjäkäyntiä, kun kone käy nopeimmin, seos on ok. Yleensä oikea kohta löytyy 1-3 kierroksen väliltä.

Veikkaan, että tuo röpötys johtuu liian ylhäällä olevasta neulasta?

4.8.2008 0:14

neulaa on jo nostettu yksi pykälä

5.8.2008 15:04

Terzon kirjoitti:neulaa on jo nostettu yksi pykälä

siis neula on liian ylhäällä eli sokkaa ylöspäin jolloin keskialueen röpötys saattaisi kadota?

Kaasarit

5.8.2008 20:36

Eli nassen kaasarin kans on kans onglemia. Käy tyhjäkäyntiä 5tonnia... en saa niitä laskemaan ollenkaa vaikka kuinka ilmaruuvia säätelen. Sitte ittellä kans röpöttää siellä 5 ja 6 tonnin paikkeilla. Neula on nyt toisiksi alimmassa lovessa pitäisikö laskea alimpaan?

5.8.2008 20:52

Imuvuoto jossain.Aloita siitä.

Siis neulan sokka on toisiks alimmas? Pistä puoleen sokka.

6.8.2008 0:24

Pärrääjä_91 kirjoitti:Eli nassen kaasarin kans on kans onglemia. Käy tyhjäkäyntiä 5tonnia... en saa niitä laskemaan ollenkaa vaikka kuinka ilmaruuvia säätelen. Sitte ittellä kans röpöttää siellä 5 ja 6 tonnin paikkeilla. Neula on nyt toisiksi alimmassa lovessa pitäisikö laskea alimpaan?

Mitä sul on kiinni? Neula keskelle, 135 pääsuutin (teharilla 140) ja ilmaruuvist ensin kiinni ja sit 2,5 kierrost auki. Sen jälkeen ilmaruuvista lämpimälle koneelle seokset kuntoon, ettei röpötä ja tyhjäkäynti on vaivatonta, ja lopuks tyhjäkäynnin voimakkuus.

6.8.2008 16:17

astr0 kirjoitti:
Pärrääjä_91 kirjoitti:Eli nassen kaasarin kans on kans onglemia. Käy tyhjäkäyntiä 5tonnia... en saa niitä laskemaan ollenkaa vaikka kuinka ilmaruuvia säätelen. Sitte ittellä kans röpöttää siellä 5 ja 6 tonnin paikkeilla. Neula on nyt toisiksi alimmassa lovessa pitäisikö laskea alimpaan?

Mitä sul on kiinni? Neula keskelle, 135 pääsuutin (teharilla 140) ja ilmaruuvist ensin kiinni ja sit 2,5 kierrost auki. Sen jälkeen ilmaruuvista lämpimälle koneelle seokset kuntoon, ettei röpötä ja tyhjäkäynti on vaivatonta, ja lopuks tyhjäkäynnin voimakkuus.

Jollymoton putki ja imukaulan kuri pois. aattelin kans kokeilla laittaa tuon neulan keskelle.

6.8.2008 23:43

Kellään myynnissä 32-34 flätti Mikunia? Yv jos joltakulta löytyy?

7.8.2008 16:00

en tiiä kuuluuko tää nyt tänne mut laitapahan kuitenki...
siis Derbi gpr racing on pyörä ja sitku sillä ajelee yleensä 5. tai 6. vaihteel niin se tekee sellast et yli 7000 kierroksil yli puol kaasul se tiputtaa kierrokset eikä ota vaik kuinka venkslais kaasuu, kierrokset tippuu johonki 6000 jA sit taas toimii tai sitten jos vaihtaa pienempää vaihetta niin toimii.
oisko kaasaris häikkää vai mitäs????

7.8.2008 19:32

Jussi^ kirjoitti:Kellään myynnissä 32-34 flätti Mikunia? Yv jos joltakulta löytyy?

Tai mistä voisi saada uuden? Linkkejä kts ;)