Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

22.11.2007 22:14

Powr kirjoitti:...Prox ei varmaan ole mikään hyvä?

ProX on hyvä mäntä. huomattavasti parempi, mitä jotkut halvat tarvikemännät.

25.11.2007 12:17

-Zone- kirjoitti:
Powr kirjoitti:...Prox ei varmaan ole mikään hyvä?

ProX on hyvä mäntä. huomattavasti parempi, mitä jotkut halvat tarvikemännät.
On se ihan hyvä mäntä jos tarkotuksena ei oo uutta maratonin ennätystä tehdä sillä. Itellä kesti vähän vajaa 10tkm.

25.11.2007 13:49

No mikähän on sitten paras mäntä?

25.11.2007 13:58

Powr kirjoitti:No mikähän on sitten paras mäntä?
Alkuperäinen, Asso Werke.

25.11.2007 14:24

Ja sitä ei varmaan saa muualta ku NPM:ltä hintaan 145¤?

25.11.2007 15:39

Ei oo paha hinta sellasesta joka varmasti toimii.

26.11.2007 18:01

Eikö Geiwiz myy Asso Werkee? Jos sinne on tilaus lähtemässä voisin lähtee mukaan.

5.12.2007 13:36

ite laitoin ensin väärät laakerit (normaalit) onneks selvis ennen ku kasasin et pitää olla c3 välyksellä.. on ne kyl hippasen kalliimpia ku normi laakerit.. mitään hyvää vinkkiä millä mitata kampuran päittäin välys? tossa rotaxin koneessa ku se pitää simmailla kohilleen :S mittasin molemmista lohkoista laakerin sisäkoolista lohkon tasopintaan 26mm ja kampura on samoilta kohdilta 50mm päittäis välykseski jää siis 2mm.. missä mitta virhe? eihän se noin paljoa voi olla? :O paksuin simmilevykin on 0,5mm mitä saa ostettua..

17.12.2007 19:21

Tuolla Straube motorsissa myydään alkuperäistä mäntää niin se on ilmeisesti Asso Werke? Ja se tiiviste ja stefa satsi ni siihen varmaan kuuluu kaikki alakerran stefat?

17.12.2007 22:05

Täältä varmaa löytyy porukkaa jotka on kotariin tehny koneremppaa.
Ois hakusessa yks kotari, mutta siihen pitäis tehdä ihan tässä lähiaikoina koneremppaan, niin hinnasta kysäisisin, seuraavat osat menis ainakin vaihtoon.

Mäntä
Kiertokanki
Petarit
Laakeri setti alakertaan ja tiivistesarjaa.
Kytkinlevyt.
Varmaan jotain muutakin ois hyvä uusia ku lohkot aukasee?
Pyörällä siis ajettu 220h/13000km.

18.12.2007 18:51

Moubabone kirjoitti:Täältä varmaa löytyy porukkaa jotka on kotariin tehny koneremppaa.
Ois hakusessa yks kotari, mutta siihen pitäis tehdä ihan tässä lähiaikoina koneremppaan, niin hinnasta kysäisisin, seuraavat osat menis ainakin vaihtoon.

Mäntä
Kiertokanki
Petarit
Laakeri setti alakertaan ja tiivistesarjaa.
Kytkinlevyt.
Varmaan jotain muutakin ois hyvä uusia ku lohkot aukasee?
Pyörällä siis ajettu 220h/13000km.

mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..

18.12.2007 23:12

mitäs kiertokangen ja petareiden vaihtotyö tulis maksamaan jos teettäis ihan ammattilaisella?

18.12.2007 23:24

Riippuu miten pitkälle itse purat, mutta puhutaan sadoista euroista.

20.12.2007 1:01

ripetsu kirjoitti:
Moubabone kirjoitti:Täältä varmaa löytyy porukkaa jotka on kotariin tehny koneremppaa.
Ois hakusessa yks kotari, mutta siihen pitäis tehdä ihan tässä lähiaikoina koneremppaan, niin hinnasta kysäisisin, seuraavat osat menis ainakin vaihtoon.

Mäntä
Kiertokanki
Petarit
Laakeri setti alakertaan ja tiivistesarjaa.
Kytkinlevyt.
Varmaan jotain muutakin ois hyvä uusia ku lohkot aukasee?
Pyörällä siis ajettu 220h/13000km.

mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..

Hinnat vissiin tarvike hintoina, ei maahantuojan hintoja?
Kiitti vastauksesta ja huomasin sen että osa hinnoista oli suuntaa antavaa :)

20.12.2007 17:24

Moubabone kirjoitti:
ripetsu kirjoitti:
Moubabone kirjoitti:Täältä varmaa löytyy porukkaa jotka on kotariin tehny koneremppaa.
Ois hakusessa yks kotari, mutta siihen pitäis tehdä ihan tässä lähiaikoina koneremppaan, niin hinnasta kysäisisin, seuraavat osat menis ainakin vaihtoon.

Mäntä
Kiertokanki
Petarit
Laakeri setti alakertaan ja tiivistesarjaa.
Kytkinlevyt.
Varmaan jotain muutakin ois hyvä uusia ku lohkot aukasee?
Pyörällä siis ajettu 220h/13000km.

mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..

Hinnat vissiin tarvike hintoina, ei maahantuojan hintoja?
Kiitti vastauksesta ja huomasin sen että osa hinnoista oli suuntaa antavaa :)

no kato vaikka storm motorin sivuilta hinnat tarkemmin..
Ja ktm alkuperäiset varasaot ovat melkein samanhintaisia kuin tarvikeosat,joskus jopa halvempia...