Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 23:06

Pandemic kirjoitti:No sit sei kerää painetta eli jossain tukos tai ilmaa.

kansi vai muuten vaan ilmaa syyläris?ei kyl ny tehny sitä ku kävin ajaa mut häirittee tuo mgpuoli ku nii kuuma o? :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2014 14:27

Tännää tul tollane 06 detsi hankittua niin mitenkäs näihin isompaa kaasaria? Minkä pyörän imukaula menis suoraa tähä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2014 17:28

Ei maha mikään mennä mut pienellä soveltamisella YZ ainaki

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.5.2014 23:15

32mm menee dremelillä hiomalla ja lämmittämällä aika helposti vakio imukaulaan, jotkut laittaneet isompaaki vakio imukaulaan.
Honda cr imukaula sopii.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.5.2014 23:47

Selittäkääs mulle miten tuo Detsin öljyvalo toimii? Pyörä on käynnissä ja vapaalla palaa myös öljyvalo. Sammuu kun iskee vaihteen silmää. Toiseksi onko -07 DT:ssä bensavaloa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 1:45

Öljyvalon kuuluukin palaa vaihde vapaalla ollessa. Näin varmistuu sen toiminta. Jos säiliössä on öljyä anturin mielestä, valo sammu vaihteen päälle laittaessa. Jos säiliössä ei ole öljyä, jää valo päälle. Tuo on hyvä systeemi, sillä tietää aina välittömästi toimiiko öljyvalo eikä sitten leikkaa kone kiinni kun ei tienny öljyn loppumisesta.

Ei ole tietääkseni bensavaloa, mutta on varatankillinen bensatankki. Ei sitten kun päätankista loppuu bensa, käännetään varatankille ja ajetaan pumpulle.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 11:15

Kiitoksia. Kauanko varatankki kestää?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 14:30

1,8 litran verran ? eli hissukseen ajeleskellen, kulutuksen ollessa 6 luokkaa vajaa 40 km.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 17:54

juu eli nyt joku kertoo mikä vois olla dt x:ssä on vikana ku akku on täynnä mutta ei anna virtaa vaikka akun navat on kiinni? polkimesta tai pukkaamalla kyllä lähtee..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 18:15

patuu kirjoitti:juu eli nyt joku kertoo mikä vois olla dt x:ssä on vikana ku akku on täynnä mutta ei anna virtaa vaikka akun navat on kiinni? polkimesta tai pukkaamalla kyllä lähtee..


ootko kokeillu yleismittarilla paljon antaa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 19:38

12.8 nii eikö sillon pitäs olla akku kunnossa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 20:13

patuu kirjoitti:12.8 nii eikö sillon pitäs olla akku kunnossa?


On kunnossa. Mut eli siis startti ei saa virtaa? jarruvalo ja vilkut toimii ilman että pitää olla käynnissä, et jos sulla on näin niin ainakaan akussa ei se vika ole. Tapahtuuko siitä startista mitään kun sitä nappia painat? jos ei niin kokeile laittaa joku meisseli tai joku sähköä johtava esine sen starttireleen kahden mutterin väliin ja niin että virrat on päällä. kerro sitten mitä tapahtui.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 20:49

en tiiä, onks tää nyt ihan oikea topikki tälle, mut jokatapauksessa...

eli nopeaa vastausta, kiitos!

Mikä nippa tossa Mikuni TM28 kaasuttimessa on tuorevoitelunippa ja mikä alipaine??

kaasutin peräisin Derbi GPR125:sta, jossa siis sama kone, ku Detsissä!

itselläni tällä hetkellä 70cc derbissä, jossa EI ole alipaineella toimivaa bensahanaa tai tuorevoitelua.. siksi kysyn.

ja onks noilla pääsuuttimilla mitään eroja keskenään.. eli pyöreillä ja kuuskantti suuttimilla? lähinnä virtausarvoja mietin, ku oli aiemmin pyöreä #150 ps ja nyt kuuskantti #165 ja ei kulje kunnolla täydellä kaasulla (booaa).. saattaa tosin olla jokin muukin asia aiheuttamassa sotkemassa seoksia.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 21:18

Ei siinä ole tuorevoitelunippaa. :lol: Se tulee suoraan imukaulaan.
Ne päällä olevat on jäähytysnesteen kiertoon, lämmittää kaasaria kylmällä kelillä niin bensa kaasuuntuu paremmin. Eikä taia bensahana toimia alipaineella, vaan itellä ainaki lorahtaa bensat tankista ulos jos hanan vivun aukasee..
Kokeile isompaa pääsuutinta, kuuskanttista.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2014 21:27

aa.. :lol:

no, hyvä ettei ole.. eipähän mene säädöt täysin uusiks.

eli joku #175-180 kuuskantti ps vois olla melko lähellä, koska ryyppy päällä kävi hiukan laihalla (ja siis booas) täydellä kaasulla. ;)

paikallisessa mp-liikkeessä sano, et ei oo mitää eroa pyöreillä ja kuuskantti suuttimilla.. :roll: