Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 18:54

Mikäs vois olla ongelmana ku Aluks oli liian rikkaalla seos ja nyt nostin neulansokkaa ylöspäin ja nyt kun laittaa käyntiin , niin kierrokset ovat todella korkealla ja ei tunnu laskevan vaikka kääntää tyhjäkäynti ruuvia ... Kaasarina mikuni vm34 .. neula 3 lovessa... Helppiä vähä :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 19:00

Imuvuoto

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 19:47

Tallista löytyy -06 Yamaha dt 125 re
ongelmana on se, että vaikka takakatteen ruuvit on hyvin kiinni, kate repsottaa ja heiluu käsin vääntämällä. Haittaa jo kun pyörä on paikallaan mutta näkisittepä ajaessa.
Onko muilla samaa ongelmaa ja onko tähän jotain hyviä patentteja olemassa???

Toinen "ongelma" on se, että kaasarissa suuttimien päällä on sellainen muoviläpyskä, eli auttaako sen poisottaminen mitään tehoissa ja mikä sen tarkoitus on? Luin jostakin, että sen poisottaminen lisää tehoja, mutta voiko tämä pitää paikkansa ja mihin se perustuu?? kokemuksia?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 19:56

No se SAATTAA haitata bensanvirtausta suuttimeen, hieman, sen poisottaminen voi tehdä samanlaisen vaikutuksen kuin isomman suuttimen laitto, ei välttämättä sitäkään.
Ite saanu takakatteet kiinni ku on puskenut takalokaria päin ja taltalla pyörittänyt sen ruuvin kireälle.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 21:28

Johani kirjoitti:Imuvuoto


Onko näin ? Mitenkäs kun laitan ryypyn päälle ni kierrokset tasoittuu sillon mutta sillon "käy rikkaalla"...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 22:35

Mikäköhä o RE 06 (170cc) ku lämpiää paljo?mg puoliki o sillee et justii kärsii kädel koskee :s eihän sen pitäs lämmetä hirveesti?onko tuo vakio syyläri sit nii huono ettei oikee jäähytä.merkkivalo ei oo kyl vielä syttyny.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2014 22:37

Kiertääkö nesteet? Ootko ottanu letkuja jossai vaiheessa irti ja sit et oo lisänny sinne nestettä ku oot kasannu yms? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 3:51

turbomankeli kirjoitti:Tallista löytyy -06 Yamaha dt 125 re
ongelmana on se, että vaikka takakatteen ruuvit on hyvin kiinni, kate repsottaa ja heiluu käsin vääntämällä. Haittaa jo kun pyörä on paikallaan mutta näkisittepä ajaessa.
Onko muilla samaa ongelmaa ja onko tähän jotain hyviä patentteja olemassa???

Toinen "ongelma" on se, että kaasarissa suuttimien päällä on sellainen muoviläpyskä, eli auttaako sen poisottaminen mitään tehoissa ja mikä sen tarkoitus on? Luin jostakin, että sen poisottaminen lisää tehoja, mutta voiko tämä pitää paikkansa ja mihin se perustuu?? kokemuksia?


se läpyskä on sellanen loiskesuoja että kun bensapinta hölskyy niin suuttimet ois aina bensanpeitossa eikä pääse haukkomaan ilmaa välistä, eikä sen pois ottaminen lisää tehoa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 11:16

lareeee kirjoitti:Kiertääkö nesteet? Ootko ottanu letkuja jossai vaiheessa irti ja sit et oo lisänny sinne nestettä ku oot kasannu yms? :)

en oo ottanu letkui irti nii ei oo joutunu ilmaa.Samote se kusi siit letkust mikä tulee syylärin korkin vieree.Oisko kannes vika?jos ottais irti ja ma ottais mm pois koulus :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 12:29

Se letkuhan menee paisuntasäiliöön, joten ihmekkö tuo jos kusee kun ei letkut oo kiinni, kansihan ei vaikuta siihen lämpenemiseen ellei se sit vuoda eikä välttämättä edes silloinkaa, aukase vesipumpun koppa ja tarkista siipipyörä, syökö se sitä nestettä? Jos syö nii kato öljyt et vuotaako stefa ja sit se kansi, yleensä se savuttaa valkosta savua käynnissä jos palotilaan vuotaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 12:45

Pandemic kirjoitti:Se letkuhan menee paisuntasäiliöön, joten ihmekkö tuo jos kusee kun ei letkut oo kiinni, kansihan ei vaikuta siihen lämpenemiseen ellei se sit vuoda eikä välttämättä edes silloinkaa, aukase vesipumpun koppa ja tarkista siipipyörä, syökö se sitä nestettä? Jos syö nii kato öljyt et vuotaako stefa ja sit se kansi, yleensä se savuttaa valkosta savua käynnissä jos palotilaan vuotaa.

eiku toine menee paisuntasäiliöö ja toine lähtee syylärin korkin vierest ja loppuu moottorin alle.ei syö nestettä ja lähtee hyvin käyntii eikä savuta :s ja mites tuo ku mglohko lämpiää aikas reippaasti?kuuluuko sen ku eihä siin oo muut ku mg ja staattori :eek:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 13:20

Räjäytyskuvan mukaa menee syylärinkorkin ohut letku paisuntasäiliön alempaan lähtöön ja paisunta säiliön ylempi letku korvausilmalle, ja otappa akku pois ja kokeile sit lämpiääkö.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 13:49

Pandemic kirjoitti:Räjäytyskuvan mukaa menee syylärinkorkin ohut letku paisuntasäiliön alempaan lähtöön ja paisunta säiliön ylempi letku korvausilmalle, ja otappa akku pois ja kokeile sit lämpiääkö.

aijaa pitääpä viel tarkistaa :lol: mites se akku siihe vaikuttaa? 8o

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 22:08

mirö16 kirjoitti:
Pandemic kirjoitti:Räjäytyskuvan mukaa menee syylärinkorkin ohut letku paisuntasäiliön alempaan lähtöön ja paisunta säiliön ylempi letku korvausilmalle, ja otappa akku pois ja kokeile sit lämpiääkö.

aijaa pitääpä viel tarkistaa :lol: mites se akku siihe vaikuttaa? 8o

juu noinhan ne letkut oli.eilen kusi ajon jälkee siit korvausilman letkust nestett?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2014 23:01

No sit sei kerää painetta eli jossain tukos tai ilmaa.