Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 16:19

Juu kiitos, tuossa tuli ostettua puteli tota Castrolin MTX:ää että sen luulisin ainakin kelpaavan koneelle! :lol: Mutta sitten tarttisin aika pikasesti apua, kun on tossa kiksin asennus menossa RE-detsiin. Kaikki on sujunu ongelmitta ja hyvin, mutta nyt kun olen laittamassa kytkinkoppaa paikoilleen niin siinä kiksin ulostuloreiässä on se "tulppa". En odottanut että siitä muodostautuisi ongelma, mutta niin kumminkin teki :lol: Eli miten se on siinä kiinni ja miten saan revittyä pois? En oo hirveen voimalla uskaltanu hakata sitä tms. ettei vaan mee mikään hajalle. Eli auttakaas! :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 18:16

Eikö kukaan osaa auttaa? Kokeilin äsken jo vähän kovemmalla voimalla, mutta ei se lähe mihinkään :| Haluisin saada ton valmiiks ennenku meen saunomaan ettei tarvi sit sen jälkeen liata käsia heti uudestaan :lol: :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 18:39

rkallio kirjoitti:Eikö kukaan osaa auttaa? Kokeilin äsken jo vähän kovemmalla voimalla, mutta ei se lähe mihinkään :| Haluisin saada ton valmiiks ennenku meen saunomaan ettei tarvi sit sen jälkeen liata käsia heti uudestaan :lol: :lol:


käytä hanskoja ;) ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 20:53

Tämä aikalailla selvisi jo toisaalla, mutta sitten olisi toista kysymystä. Elikkä osaisko joku neuvoa miten ottaa tuorevoitelu taas käyttöön? Kun edellinen omistaja oli ottanut pois käytöstä, mutta ainakin kaverien puolesta detseissä toi voitelu tuntuu pelaavan oikeen mallikkaasti ni ajattelin josko sen ottais takas käyttöön. Kaikki hilppeet (säiliö, letkut jne.) näyttäs olevan pyörässä, mutta mitä pitäs tehdä? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 21:16

Säiliöön ölppää, se koppa auki, laita kaasusta tuleva vaijeri siihen kiinni, laita pyörä tulille ja kato puskeeko se sieltä öljyä siihen letkuun joka tulee imukaulaan (otat sen siis irti sieltä kopan puolelta, imukaulassa taitaa olla aika lujasti kiinni..)
Laita se vaijeri vaikka niin tiukkaan koloon kuin mahdollista, ja siitä säätelet, että on sopiva seos. Tai otat kaverin dtstä mallia.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 22:36

HateCrew kirjoitti:Jos kiertää normaalisti, en kyllä keksi muita vaihtoehtoja kuin että YPVS toimii väärin tai on väärin säädetty.

YPVSän pitäis virrat päälle laittaessa pyörähtää myötäpäivään ja takasin. Jos se pyörähtää väärään suuntaan, sulla on vaijerit ristissä. Akselin pitäis olla myös pakoaukon kanssa samantasoinen tarkistuskierroksen jälkeen. Ota pakoputki irti niin pitäisi näkyä selvästi. Virrat päälle laittaessa akseli pyörähtää kiinni ja takaisin auki. Jos akseli ei ole kohdillaan, säädä se kohdilleen vaijereita säätämällä.



Niin siis kun ei se jaksa kutosella kunnolla vetää loppuun eikä kyllä vitosellakaan että tasasella kierrokset tippuu niin olisiko ainut tuo ypvs?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2014 23:22

Kuten jo sanoin, ei mulle tuu muuta vaihtoehtoa mieleen, siis jos kaikki muu on OK. Voihan sitä kokeilla myös, että ottaa vaijerit irti servolta ja lukitsee YPVS-akselin auki. Sitten kyllä häviää kaikki alaväännöt, mutta selviääpähän johtuuko tehottomuus siitä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.4.2014 14:41

Miten teidän deeteissä menee toi sytytys sähköstartin kanssa, ku ittellä painaessa sähköstarttia lyö yhden kipinän ja siihen se loppuu ja sitteku päästä irti startista niin lyö monta kipinää? Onko tämä vika vai joku ominaisuus. Tulpan jo vaihdoin ei eroa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.4.2014 15:48

Mittaappa akun jännite ja latausjännite. Akussa pitäis olla noin 12,5V levossa ja yli 13 kun kierroksia noin 3000. Jos ei löydy kotona välineitä, akkuliikkeessä mittaavat halvalla/ilmaisksi. Sitten tarvittaessa lataus/uusi akku.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.4.2014 18:40

juu akussa löyty tuon verran virtaa. Ei lähde pyörä vielläkään startilla käyntii ja sammuu tyhjäkäynnillä heti... Kaasarin putsaus seuraavaks

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.4.2014 14:20

jupeasd kirjoitti:Niin siis kun ei se jaksa kutosella kunnolla vetää loppuun eikä kyllä vitosellakaan että tasasella kierrokset tippuu niin olisiko ainut tuo ypvs?

Liian pitkät välitykset, seokset viturallaan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.4.2014 17:10

myykää mulle mittarinpyöritin!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.4.2014 19:26

Elikkäs itellä on 170cc 06 re.Itellä ilmeni kaksi ongelmaa.Joskus startti pöyrittää tyhjää kuuluu kyllä surina.harvoin siis tekee se auttaa et lykkää vähän matkaa et kone pöyrähtää.Toinen olin tnää laittamas vilkkui nii ilmeni sellanen ongelma et kun kytkee vilkut nii ne alkaa vilkkumaan heti eikä sammu millää paitsi kun katkasee virrat.oisikohan vika kytkimes? :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.4.2014 21:32

mirö16 kirjoitti:Elikkäs itellä on 170cc 06 re.Itellä ilmeni kaksi ongelmaa.Joskus startti pöyrittää tyhjää kuuluu kyllä surina.harvoin siis tekee se auttaa et lykkää vähän matkaa et kone pöyrähtää.Toinen olin tnää laittamas vilkkui nii ilmeni sellanen ongelma et kun kytkee vilkut nii ne alkaa vilkkumaan heti eikä sammu millää paitsi kun katkasee virrat.oisikohan vika kytkimes? :roll:


Oliskohan vilkun releessä ennemmin vika?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.4.2014 22:45

Noniin nyt on semmonen ongelma et onko 120km/h normaali huippunopeus Dt125 smotoilla jossa on arrowi,34mm ,madallettu kansi,motorex vapari ja ypvs:toiminnassa ?
Välit o. 12-45 (520 jaolla) ?