Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.4.2014 12:44
Miten ottaa kierroksia? Ei sen pitäis olla välityksistä kiinni, kun mulla käytännössä täsmälleen samanlaisella pyörällä vakioväleillä huiput on yli 130 ja kierrokset on siinä vauhdissa jotain 10,5k. Senhän pitäis pystyy jo vitosellakin menee yli 100. Sanoisin, että jos yläkierroksilta puuttuu teho, ei ole YPVS säädetty kunnolla.
17.4.2014 16:37
HateCrew kirjoitti:Miten ottaa kierroksia? Ei sen pitäis olla välityksistä kiinni, kun mulla käytännössä täsmälleen samanlaisella pyörällä vakioväleillä huiput on yli 130 ja kierrokset on siinä vauhdissa jotain 10,5k. Senhän pitäis pystyy jo vitosellakin menee yli 100. Sanoisin, että jos yläkierroksilta puuttuu teho, ei ole YPVS säädetty kunnolla.
no siis mitä meinaat miten ottaa kierroksia? Jos sillä että kun ajaa ni kyllä se sinne 10-11k kiertää ihan mukavasti mut ei ota sellasta piikkiä mitä luulisin että pitäis? ja ei se mene ku vitosella jotain sitä 90 kierroksista en tiiä
Mutta jos apuja keksitte muita niin kirjottakaa ihmeessä vaihtoehtoja
17.4.2014 16:49
Jos kiertää normaalisti, en kyllä keksi muita vaihtoehtoja kuin että YPVS toimii väärin tai on väärin säädetty.
YPVSän pitäis virrat päälle laittaessa pyörähtää myötäpäivään ja takasin. Jos se pyörähtää väärään suuntaan, sulla on vaijerit ristissä. Akselin pitäis olla myös pakoaukon kanssa samantasoinen tarkistuskierroksen jälkeen. Ota pakoputki irti niin pitäisi näkyä selvästi. Virrat päälle laittaessa akseli pyörähtää kiinni ja takaisin auki. Jos akseli ei ole kohdillaan, säädä se kohdilleen vaijereita säätämällä.
17.4.2014 17:23
Jonsciii kirjoitti:nyt ois semmone juttu et katos mittarinpyörittäjän ja keskiön välist joku jutska mist ottaa sen nopeuden? kenellä kuvaa minkälainen välikappale siihen kuuluu ja mistä sais?
nii nyt apua tähän! pyörä -02 125R missä X:än smotot
17.4.2014 19:06
Löytyykö joltakulta VM-detsi, joka saisi olla hiukan pirteämpi, nätimpi ja jossa saisi olla paremmat jarrut?
Jos löytyy, niin luepa etiäppäin. Toki saa lukea, vaikkei löytyisikään.
Nyt lähtis VM-detsin rakentelusarja pakettihintaan.
-Mustat 6-puola smotot, jotka sovitettu deeteeseen. Etujarrulevy on vakiota reilusti isompi, sille tulee adapteri mukaan, että saa vakioetujarrua käytettyä. Jarru huomattavasti tehokkaampi, kuin vakiolevyllä.
Kaikki holkit ja taka-akseli sorvattu ja katsottu ketjulinja ym. kuntoon.
520-jakoisilla ketjuilla ja rattailla. Hyväkuntoinen ketjurataspaketti mukaan.
Eturengas on melko hyvä, takana rupeaa olemaan kohta vaihtokunnossa.
Laakerit uusittu jokin aika sitten.
Kuvat:
http://aijaa.com/GM7Mch
http://aijaa.com/m86B8P
-Musta katesarja, sis. Polisport MMX-maski, Smotolokari, Etusivukatteet, leikatut takasivukatteet, takalippa ja UUSI kilventeline LED-valolla.
Jos hyvän haluaa, niin kannattaisi hioa ja maalata uudelleen, mutta menee näinkin.
Maskista puuttuu polttimo. Kuva:
http://aijaa.com/kSFhqL
-Viime kesänä ostettu Giannellin tehoputki. Lämpöraudan kiinnikkeillä.
Putki hyvässä kunnossa. Kiinnikkeet ehjät, ei minkään sortin lommoja.Lähes uudenveroinen. Vaimenninta ja lämpörautaa ei ole antaa mukaan.
Kuva:
http://aijaa.com/kvh9jIJos kiinnostaa, kysy hintaa/tarjoa YV:llä.
Erikseenkin voin myydä.
17.4.2014 21:55
Millasta toimenpidettä kaipaa tai voiko mitään tehä ku mun mielet ypvs kolisee vähän :/
18.4.2014 3:18
Sinne voi sellaset messinkiholkit vaihtaa päätyihin mutta siitä kolinasta ei käytännössä ole mitään muuta haittaa kun se ääni mikä siitä lähtee.
18.4.2014 9:52
No mistäs saan sellaset holkit? Ja mites tuo niiden vaihto sitten onnistuu?
18.4.2014 14:54
V_H kirjoitti:Eli täytynee sit vissiin laittaa tuo alkuperäinen kansi takasin tuohon jos se kerta on vääntynyt. Menipä tämäki sit putkeen
tulihan tiiviste palotilan ja kannen väliin, itellä eka unohtu ja tuli nesteet tulpan reiän ympäriltä
18.4.2014 16:29
Masai<3<3 kirjoitti:No mistäs saan sellaset holkit? Ja mites tuo niiden vaihto sitten onnistuu?
Ite vaihdoin toisenpuolen holkin toisinpäin jotta sai suoravetosen ypvs toteutettua, ihan ruuvipenkissä sopivilla holkeilla onnistu. jossai amiksella teetätät sorvissa siihen uudet.
19.4.2014 10:53
Mistäköhän sais ostettua vakiokaasariin uuden imukaulan ku näyttää tuo vanha vuotavan ja mistään en löydä uusia?
19.4.2014 13:04
Mitäs vaihteistoöljyjä ootte detseissänne käyttänyt? Ja paljonko sitä nyt sit pitää laittaa sinne? Onko se sen 7,5dl kun täyttöaukon vieressä lukee 750 cm3 OIL? Bensan seassa käytän sitä legendaarista Teboilin 2t-öljyä
. Olisko näissä Teboilin öljyissä joku kelpo litku tonne vaihteistopuolellekin?
19.4.2014 13:33
Ite käytä Motul Transoil 15w40 ja hyvin toimii eikä oo kallistakaan, taitaa olla manuaalissa suositeltunaki
19.4.2014 13:58
Itellä on pyöriny Castrolin MTX ja sitten joku Valvolinen 10W40 moottoripyöräöljy. Sanosin, että laatikkoon käy mikä tahansa laadukas 10W30/40 moottoripyöräöljy. Juuri se 7,5dl sinne menee. Jarrupolkimen alla on katselusilmä. Sen puoleenväliin kun tulee öljyt pyörä vaakatasossa, on oikee määrä öljyä.
19.4.2014 15:38
Noh ei ollutkaan imuvuoto ku paikkasin reijän ja ei mitään vaikutusta (oli vaan imukaula lohkeillut) Eli onko kellään tietoa mikä on vikana eilen toimi hyvin mutta nyt ei pysy tyhjäkäynnillä eikä lähe ku työntämällä käyntii ja ajaessa ei mitään vikaa paitsi tuo tyhjäkäynti ja pyöränä on juuri ostettu dt 125x -06 vakiokaasarilla joten vähän vielä uusi tuon pyörän kanssa eli onko edessä vain perus kaasarin putsaus etc. vai ?