Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.10.2013 9:25
Tietäskö kukaan mikä -07 mitossa vikana kun akku on vähissä niin mito booa ja välillä antaa hetkeksi kipinää.
Kirkaat päällä antaa vähemmän kipinää. Ja pitäis toimia vaikka akkua ei oiskaan...
16.10.2013 3:55
JHuttunen kirjoitti:Tietäskö kukaan mikä -07 mitossa vikana kun akku on vähissä niin mito booa ja välillä antaa hetkeksi kipinää.
Kirkaat päällä antaa vähemmän kipinää. Ja pitäis toimia vaikka akkua ei oiskaan...
johtuskohan siitä et akku vähissä
mitossa taitaapi olla tyyppivikana että syö akkua
13.11.2013 20:09
Mistä 02 vuoden mitoon petilaakerit? Tai mistä yleisestiottaen löytyisi varaosia, juuri miton ostaneena ei mitään hajua..
13.11.2013 22:12
laakerikaupastahan niitä .Oikeaa koodia en jaksa nyt kaivaa, mutta skf ja c3 kannattaa ostaa. Osia saa ihan mp-racingilta joka on maahantuoja, toimitus siellä vaan päin persettä. Sitten osia myy motot.netin käyttäjä ojatalo, purkuosista saa ja ebayssäkin on jotakin. Ulkomailla pjme.co.uk myy myös jotakin ja täältä halpa mäntä:
http://www.motoracingshop.com/product_i ... cts_id=983
14.11.2013 0:30
Tuolta Motoracingista kun tilasin osia yhtä Miton moottoria laittaessa, niin yllätyin kyllä positiivisesti! Miton kiertokanki ja mäntä tuli parissa päivässä, ja vielä lähetin kotiovelle kantamana!
Lisäksi vielä mainittakoon
MC-Scatter, josta ainakin yhdessä vaiheessa sai suht hyvään hintaan muihin nähden moottorin tiivisteet ja stefat.
Laakereita suosittelen itsekin hakemaan suoraan laakerikaupasta, SKF, KOYO, FAG tms. laatumerkkiä. Kiinan Koyo-kopiot ei sitten näihin lukeudu
Itse hain omaan Mitooni kaikki laakerit Etrasta. Sieltä kun hyllystä tuntui löytyvän laakeri kuin laakeri
Ainoa taisikin olla magneeton puolen lohkossa oleva pieni neulalaakeri, johon vaihderummun toinen pää tulee, se piti aivan Mp-rahastukselta hakea
14.11.2013 8:34
Ja ojatalo on kirjoittanut että neulalaakerit vaihteistossa on pomminvarmoja, kestävät kuulemma helposti yli 50tkm. Nojoo, SKF:ää suosin itse, kahdessa laakerikaupassa kehuivat sitä parhaaksi ja seuraavaksi koyo.
14.11.2013 16:43
Löytysko jollain juuri tarkkaa mallia noille petilaakereille?
16.11.2013 21:36
hei !
juu, mainitut pienet suuri rpm neppikset ovat pommin varmoja. olivat ainakin ennen FAG ja Germany... Just nyt en muista että mitä alk '99~
mainittu Vaihderummun neppis taasen on eri kaliiberia ja olemattoman rasituksen alla, joten sen rakenne jne ei ole suurten vaatimusten alla.....Siitä huolimatta ei sekään kulu ja kestää.........
olen purkanut ja tutkinut esim moottoria jolla ajettu 3dl määrällä vaiht.öljyä. Ei mitään vikaa, ei mitään väriä tms missään Neppiksessä, yhtään missään mitään kulumaa.
on lisäksi yli 50tkm ajettuja koneita tullut tutkittua. ei mitään kulumaa.
ja muistaakseni minulla on cagivan brochuuri jossa on 100 000km kestotesti prototyyppi vaiheessa.....
++
mutta jos jollakulla on kertoa poikkeuksista ja näyttää valokuvia, ovat ne tervetulleita ja kiinnostavia.
T.m
edit:
'87~'13 petarien geneerinen koko koodi (sama mikä brandi) on "6305" (perusversiona)
mutta vain hullu käyttää täysteräksisiä, joten '87~'98 Tn9 komposiitit 6305 Tn9 C4 tai C3.
tai nykyään ETN9 ,edellisten TN9 tuotannon lopetettua jo ~pari vuotta sitten...
joskin Tn9 versiota on edelleen ympäri maailmaa keskusvarastoissa NOS, valmistettuna ainakin 3~4 eri maassa.
joskin kyllä itsellänikin on Täysteräksiset Koyo C3 yhdessä koneessa jonka kasasin '97. mutta kun osaa niin kestää enemmän kuin 20tkm....
Keskimääräisen keston takia "mattimeikäläisille", en henk.koht Täysteräksisiä suosittele, koska jos ja kun leipoo, menee turhan usein kampura ja lohkot väljäksi......
18.11.2013 13:41
Tietääkö kukaan 1-renkaiselle tasakattomännälle ja 200H kannelle sopivaa squishia?
Jos kenelläkään ei ole mitään hajua niin kannattaako mun sitten laittaa paksuin alatiiviste ihan turvallisuussyistä?
Mites, mitä kaikkea nippelitietoa ton moottorin kasauksessa kannattaa ottaa huomioon? Joskus luin jotain esimerkiksi vesipumpun akselin asennuksesta että siinä täytyy olla tarkkana...?
Pitäs viikon mittaan alkaa miton konetta niputtamaan joten vinkit ovat tervetulleita!
Myöskin kiristysmomentit ym kiinnostavat.
19.11.2013 16:56
Itsellä se vaihderummun neulalaakeri vahingoittui, kun kytkimen puolella kävi vähän suurempi tuho, ja vaihderumpu oli sitten vääntänyt neulalaakerin vähän soikeaksi. Eli siinäkään ei kuluminen ollut vaihtamiseen syynä.
Muuten en itsekään ole neulalaakereita vaihtamaan joutunut, mitä nyt kiertokammen alapäänlaakerin yhteen Miton moottoriin.
21.11.2013 20:00
Workshop manualista selviää aika paljon tietoa ja ulkomaalaisilta foorumeilta.
6.12.2013 10:22
Nyt on mitosta ensisavut otettu, mutta pyörään jäi yksi liitin irralleen enkä sille löytänyt paikkaa sit millään... Tuoreöljyvoitelu vehkeiden kohdalla, pyörän oikealla kyljellä on tommonen pieni liitin johon tulee kaksi johtoa, oranssi ja mustavalkoinen. Kuuluuko -08 mitossa jäädä yhtäkään liitintä ilman kaveria?
Selvittelin tossa että tuorevoitelu ei myöskään toimi, oliskohan tolla jotain tekemistä asian kanssa....
7.12.2013 2:07
Ota kuvaa liittimestä, en tiedä uudemmista mitoista, mutta voisko öljypumppu toimia sähköisesti?
7.12.2013 14:03
http://i832.photobucket.com/albums/zz24 ... 201508.jpgTuossa joku huono otos siitä piuhasta.
On niin lyhyt piuha että se ei oikein muualle voi ylettyä kun tohon öljypumppuhässäkälle, mutta kun ei tosiaan löydy liittimelle kaveria.
7.12.2013 17:04
Puhelin ei anna muokata edellistä viestiä, mut mittasin tohon liittimeen tulevan sähkön, 4.50V riippumatta kaasun asennosta tai kierrosluvusta. Voisko se olla joku öljypumpun syöttövirta tms?