Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.4.2014 17:25
Jos sulla on kaasari säädöissä sekä hyvä öljy sopivalla suhteella joka palaa eikä savua niin yhtälailla se kestää.
Itellähän on siis BR9EIX (iridium)
12.4.2014 17:31
En väittäny ettei toimiskaan, jos muut on kohillaan, mutta halvempi tulppa toimii täsmälleen yhtä hyvin kuin iridium tässä sovelluksessa. Mutta ei siinä mitään, jos siitä jonkin sortin mielihyvää saa niin saahan sitä vaikka täyskultaisen tulpan laittaa.
12.4.2014 17:36
Ei liity millääntapaa kyllä mielihyvään
yhtälailla kestää kakstahtisessaki pidempään ku normi tulppa, on meinaan jo 5 vuotta vanha tuo tulppa
13.4.2014 10:23
Oisko kellää tietoa saako uudenmallin detsin (RE) CDI:tä sovellettua toimimaan vanhemmassa mallissa (R)?
13.4.2014 18:11
Putki tarttis vaihtaa. Toinen pakoaukon kiinnike muttereista on niin jumissa, että kun sitä vääntää auki niin lähteekin se sylinterin pultti aukeamaan sylinterin sisältä
Voiko sen koko pultin kiertää huoletta sieltä pois? Ja mites se kuuluu kiristää takaisin, jotta sama ei toistuisi joka kerta kun irrottaa putken?
Ei ole tosiaan koskaan tullut availtua noita sylinterin pultteja
Kyseessä on derbi gpr 125 mutta siinähän on DT:n kone.
13.4.2014 18:38
Kyllä uskaltaa, sehän on pelkkä pinnapultti. Sen mutterin irrotus irtonaisesta pinnapultista voi kyllä olla hankalaa. Varmaan kannattaa sitten putken irrotuksen jälkeen laittaa pultti takaisin kiinni ja irrotusöljyn tai crc:n kanssa saada pyörimään sen mutteri. Sitten vaan pyörittelee mutterin irti. Sitten kahden mutterin kanssa kiristää sen pinnapultin niin ei tapahdu samaa enää tulevaisuudessa
13.4.2014 19:15
Jees, kiitos. Jos voisit vielä selventää tuota kahden mutterin kiristystä?
13.4.2014 19:45
Pyörität 2 mutteria peräkkäin siihen pinnapulttii, ja kiristät esim 2 listalla ne toisiaan vasten ja sitten pyörität sen pinnapultin kii ja kiristät siitä päällimmäisestä pultista että Se kiristyy sitä alempaa vasten, ite laittasin tipan kierrelukitetta tms kierteille enne asennusta että tosiaan pysyy sitte sielä, zitte ku paikallaa Nii pyörität mutterit toisistaan irti ja pois.
15.4.2014 16:47
Noniin...
Mitä tapahtui -06 vuoden RE detsille kun n. 20 sek täyskaasuajon jälkeen sammui, eikä hetkeen lähtenyt käyntiin. 5 min odottelun jälkeen lähti laakista käyntiin ja toimi hienosti kotiin asti, mutta imukaulan kyljessä oli pieni reikä
. Nyt imukaula vaihdettu, ja toimii kylmänä hyvin (käynnistyy hienosti yms.) mutta noin 2km ajon jälkeen ku kone lämpiää, niin detsoni sammuu kesken ajon eikä lähde millään käyntiin, ei työtämällä eikä startilla. Kylmänä ajaessa toimii moitteetta, ei mitään kolinoita/rohinoita yms. mutta sitten vaan yht'äkkiä sammuu ja jää siihen. Mistä aloitetaan vianetsintä?
KIITOS
E: Kun kone lämpiää, niin näköjään siis hukkaa kipinän
15.4.2014 21:43
Vaiha aluksi vaikka se tulppa sen jälkee voisit tsekata puolan ja staattorin niistä pitäs vika löytyä jos ei tulppa auta, ajat sen lämpimäks et se sammuu ja sit rupeet nopeeta mittailee et mihin asti tulee virtaa.
15.4.2014 21:53
Pamahti detsistä staattori paskaks (yamaha dt 125x 2005)
Onko kellään tietoa että käykö vanhanmallin detsistä staattori/derbi gpr 125 vai onko se jotenki erilainen?
Ja mahollinen syy miksi meni paskaks? Jos joltain löytyy staattori saa laittaa yv.
16.4.2014 20:47
nyt ois semmone juttu et katos mittarinpyörittäjän ja keskiön välist joku jutska mist ottaa sen nopeuden? kenellä kuvaa minkälainen välikappale siihen kuuluu ja mistä sais?
16.4.2014 21:14
Onko se smoto vai enska detsi?
16.4.2014 21:22
nyt smotot alla mutta oikeesti 125r.
17.4.2014 12:38
Hei!
Tietäväiset detsi pojjaat/tytöt haluaisitteko kertoa miksi detsini ei oikein jaksa kulkea? Kutosella ei kunnolla jaksa vetää ja huiput tasasella siellä 90-95 km/h :/ Juuri vaihdettu gianellin kokoputkisto, otettu ilmanputsarista metallilevy pois, pääsuutin vaihdettu 280 ja tyhjänkäyntisuutin laitettu 25. Vakio 28 kaasarilla. Vakio välit detsissä voiko johtua siitä? Ja ypvs on käytössä ja toimii oikein (myöhemmin videota). Tämähän on Yamaha DT 125R 1991 vuosiamllia ajettu 5500km ja muutamaan vuoteen ei ole ajettu kunnolla niin olisiko mahdollisia tukoksia jossain vai mitä olette mieltä? Apuja kiitos!