Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

29.8.2013 15:27

Kertokaas nopeesti et mitkä on 6-puolasen vanteen pyöränlaakereitten koot? Siis eteen ja taakse tartteis laakerit! En löytäny mistään niitä kokoja, ku voisin töistä ottaa ilmaseks laakereita, mut koot pitäis tietää :s

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

29.8.2013 18:34

Mulla ois kans pari kysymystä noista laakereista. Tuleeko koneeseen C3 vai C4 välyksen laakereita?

Ja sitten mitäs kaikkea kannattaa koneremontissa vaihtaa 18 000km ajettuun mitoon?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

3.9.2013 15:39

Onko toi miton vakio kaasari 28mm? Ja mistä löytyis siihen sopiva imukaula/kurkku

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

4.9.2013 8:35

On 28mm, kysy mp-racingilta imukaulaa.

Mites tuo messinginvärinen nippeli tossa vaihderummun päässä, onko se oikealla paikallaan?

http://i832.photobucket.com/albums/zz24 ... 5804-1.jpg

Ja mites, koneeseen C3 vai C4 laakeri?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.9.2013 18:49

]tomi[ kirjoitti:Mites tuo messinginvärinen nippeli... ...onko se oikealla paikallaan?
Ja mites, koneeseen C3 vai C4 laakeri?

Koneeseen C3-laakerit on passelit, ja kyllä se messinkinen tappi siihen paikkaan tulee, muistaakseni vain toisin päin.
Ja koneremontissa vaihdat kaiken tarvittavan, mittailet kytkimen välykset ym. Runkolaakerit kannattaa vaihtaa aina, kun lohkot auki, sekä esim. kytkin- ja vetoakselin laakerit itse olen tavannut moottoreihin vaihtaa samalla, ne kun myös tapaa joutua sen verran rasitukseen, että parempi vaihtaa kuin katua vähän myöhemmin..

Täältä löytyy Cagivan repair/workshop manuaalit, joista löytyy paljon apua koneremonttiin, sekä esimerkiksi moottorin osien välysten mittaustavat ja toleranssit.

Pemppis kirjoitti:6-puolasen vanteen pyöränlaakereitten koot? Siis eteen ja taakse

Tuolta löytyy etu- ja tuolta takarenkaan laakerit ym.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

16.9.2013 13:14

Jos joku tarvii mitoonsa kiertokankisarjaa niin mulla ois uusi Proxin kankisarja ylimääräsenä!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

23.9.2013 10:13

Mikä kierre on 2004 miton vauhtipyörän keskellä (ulosvetäjää varten)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

26.9.2013 17:23

Sopiva squish 200h kannelle ja tasapäiselle männälle? Pienet ohjeet tuon squishin mittaamiseksi kelpaa myös :)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

26.9.2013 18:19

Squishia en muista, mutta mittaamiseen löytyy monia tapoja, itse olen tehnyt niin, että tulpan reiästä sylinterin seinään asti juotostinalankaa, sen jälkeen moottorin pyöräytys, ja tinan paksuudesta saa suoraan squishin mitattua, kun se männän ja kannen välissä litistyy.

Ja tim02, ulosvetäjä tulee kolmella M8/M10-pultilla (taisi olla M8) startin rattaan kiinnityspulttien kierteisiin, ja keskellä isompi, esim M10 tai M12 pultti jonka pää sitten työntää vauhtipyörää ulos kampiakselin päätä vasten.
Äkkiä googlailtu mallikuva

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.9.2013 13:13

Mikä on startissa vikana kun se saattaa joskus harvoin toimia mutta kun ottaa startin irti ja pyöräyttää käsin starttia niin se toimii muutaman kerran. Hiilet on hyvkuntoiset, mikään osa ei ole hankaantunut pilalle ja puhdistin startin bräkleenillä. Ja laitoin kontakti spraytä mutta ei vaikutusta niinja olen vetänyt johdot suoraan akulta

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.9.2013 13:23

Mitoissa on tuo startti aina vähän tuollainen, että toimii jos on sillä tuulella.
Kolisee myös oudosti.. mutta normaalia se kai on.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.9.2013 13:39

Kyllä se Mitonkin startti toimii kuin unelma, jos se on kunnossa. Tuossa tapauksessa epäilisin ensimmäisenä silti hiiliä, tai reittejä joita virta startin sisällä kulkee, jossakin on kosketushäiriö, tai esim johto poikki kuoren sisällä tms. Ja se startin kolina aiheutuu, riippuen kuuluuko se starttia pyörittäessä vai sen jälkeen, kun starttinappi on päästetty, jokovsiitä, että startin ratas ei ota kunnolla vauhtipyörän rattaaseen, ja pomppii sitä vasten, tai ettei se startin ratas irtoa vauhtipyörän rattaasta kun startti lakkaa pyörimästä.
Viimeksi muokannut Zande päivämäärä 30.9.2013 16:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.9.2013 16:32

Mulla ois sellane ongelma että mito leikkas kiinni ja se sisält tuolloin tän 200h kannen kanssa käytettävän "kisa"männän. Niin mistä noita kyseisiä mäntiä saa kun tuntuu tuo tarjonta Suomen maalla olevan varsin tiukka :nolo: AUTTAKAAA!!!!!!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

30.9.2013 16:38

eetute kirjoitti:Mulla ois sellane ongelma että mito leikkas kiinni ja se sisält tuolloin tän 200h kannen kanssa käytettävän "kisa"männän. Niin mistä noita kyseisiä mäntiä saa kun tuntuu tuo tarjonta Suomen maalla olevan varsin tiukka :nolo: AUTTAKAAA!!!!!!

jos prox kelpaa http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=35715 ...

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

1.10.2013 10:17

HOXHOX kaikki cagiva tietäjät.

Tasakattomännälle ja 200H kannelle sopiva squish?