Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

1.8.2013 11:55

http://www.tori.fi/uusimaa/Cagiva_mito_ ... 426683.htm minkä mallinnen jollymoto? :|

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

1.8.2013 13:25

Std malli näyttäis olevan.
Näyttäs olevan jotenkin omatekonen tuo änkän laippa. Normaalisti se änkkä tulisi pidemmälle, ja sais siten hyvin kiinni omaan kiinnikkeeseensä.
Ja näyttäs olevan tuo pytyn kiinnityskin erilainen. Tuossa on erilainen kiinnityslaippa. En sitten tiiä saako ton jotenkin tosta irti. On siellä myös jousen paikat.
Onkohan tuo ollenkaan Cagivaan tarkotettu jollymoto? :lol:

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

2.8.2013 23:52

Vaihdoin mitoon reginan o-rengasketjut ja lähdin testiajolle niin ketjut pitää ihme vinkumista :s onko normaalia kun on uudet ketjut?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

4.8.2013 20:56

Pemppis kirjoitti:Kertokaapas, et käykö 6-vaihteisen miton kytkinlevyt suoraan 7-vaihteiseen? Hallis seisoo nyt kaks italianihmettä. Se virallinen, käytössä oleva mito vm -04 ja vieressään majailee vm. -91 mito, jonka moottorista löytyy seitsemäs vaihde, 66650e pytty, 200H kansi sekä 34 lortto. Tarkotuksena on laittaa tuo kone siihen -04 mitoon kiinni, niin johan alkaa pienen tuppukylän muut pyörät jäämään :D . Pienen koeajon aikana huomasin vaa et siitä 7-vaihteisesra mitosta luistaa kytkin niin perkeleesti. Öljyt minä siitä tiputin ja ne oli varmaan 100 vuotta vanhat, mut ajattelin samalla vaihtaa kytkin levyt, JOS ne 6-vaihteisen miton levyt menee. <- sori, mikä tarina tuommosesta pienestä asiasta :nörtti:

Avaa kytkimen puoli ja vertaa niitä levyjä uusiin ja tee siitä omat johtopäätöksesi.
Jos ei sovi, niin älä laita :)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.8.2013 7:57

Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.8.2013 14:27

Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.8.2013 17:03

Tunico kirjoitti:
Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?

Jos hinnasta sovitaan ;)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

8.8.2013 17:23

Pemppis kirjoitti:
Tunico kirjoitti:
Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?

Jos hinnasta sovitaan ;)

yv ->

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

9.8.2013 7:19

tukzkalakati kirjoitti:Vaihdoin mitoon reginan o-rengasketjut ja lähdin testiajolle niin ketjut pitää ihme vinkumista :s onko normaalia kun on uudet ketjut?
Rasvasitko ketjut? Itellä ei ainakaan uusista ketjuista ole koskaan sen erikoisempia ääniä tullut.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

10.8.2013 18:53

Elikkä nyt on semmonen vika mitossa et startti kilahtaa ja pyörii vaa tyhjää... :| missä mahtaa olla vika? ja minkälainen ääni yleensä miton startista kuuluu :x

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

19.8.2013 19:25

Osaako kukaan sanoa minkä kokoiset laakerit miton takarenkaaseen menee? Kun pitäisi laakerit vaihtaa muttei innosta erikseen mittausta varten takapyörää irroittaa.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.8.2013 14:29

Kummin päin toi eturatas menee ku entinen omistaja on laittanut sen "paksunnuksen" pois päin koneesta, mutta katoin netistä nii jollain oli se uloke koneeseen päin.... Eli kumminkoha päi sen kuulus olla?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

21.8.2013 15:34

jonttu-13 kirjoitti:Kummin päin toi eturatas menee ku entinen omistaja on laittanut sen "paksunnuksen" pois päin koneesta, mutta katoin netistä nii jollain oli se uloke koneeseen päin.... Eli kumminkoha päi sen kuulus olla?

monessa pyörässä on yleensä uloke ulospäin, en vain osaa sanoa mitosta tarkasti, koska olen sen verran vähän aikaa sen omistanut ettei eturatkasta ole tullut tutkittua. Uskoisin että uloke ulospäin.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

25.8.2013 23:11

Saisko mitenkään säädettyä tota tehopiikkiä alemmas pienemmille kierroksille?Toivoisin saavani piikin tuohon n.4000-5000rpm tienoille, tällä hetkellä se on n.6500rpm kohdalla.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

28.8.2013 23:49

Ja sitten taas tarvisin viisaampien apua, meneekö uudenmallin perä "heittämällä" vanhemmanmallisen takahäkkiin, vai onko häkit erilaiset? :s Ja onko kukaan korottanut miton perää, vinkkejä kiitos :)