Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.3.2014 19:20
HateCrew kirjoitti:Unohtuko vesipumpun muoviratas jos kerta kytkinkoppa oli auki? Kierääkö nesteet? Pitäis erottua kun laittaa käyntiin ilman syylärin korkkia. Jos ei, pumppu hajalla tai termostaatti jumissa. Ja ilmaushan näissä tapahtuu:
1.Täyttö 2. Käyntiin ja kierroksia muutellen lämpimäksi ilman syylärin korkkia 3. Täyttö
Eikös muoviratas ole kiinni kiinteästi sokalla pumpun akselilla? Voiko se pudota irti asennuksessa?
10.3.2014 21:07
No niinhän se pitäisi, mutta mitä mielenkiintoisimpia asioita voi aina sattua kasausvaiheessa...
18.3.2014 22:05
Noniin elikkäs minkälainen putki on tuo uudenmallin giannelli? Onko piikki korkeammalla kuin esim. Athenassa? Ja mitäs suuttimia sen kanssa laitetaan?
20.3.2014 8:52
Riippuu minkäkokonen kaasari sulla on. Jos on 28mm niin sitte 300-350 jos 32mm niin 230-300.
25.3.2014 21:50
Missä vois olla vika kun 04 detsi ei anna kunnolla kipinää ? Pyöräyttää konetta niin kipinä vaan "välähtää" Ja antaa vaan kerran, sitten kun uudestaan pyöräyttää niin taas... Tulppa, hattu, johto, puola yms vaihettu ? Mitä pitäs seuraavaksi vaihtaa ? Cdi, magneetto ? Kertokaas jos jollain muulla ollu samanlaista vikaa,kiitos jo valmiiksi !
26.3.2014 19:40
mites tuo ypvs putsaus? sitähän suositellaan putsaamaan pari kertaa kesässä niin mites tuo tapahtuu? jos joku osais neuvoo?
26.3.2014 19:54
Irrotat sen pakoaukonsäätimen ja jonkun liuottimen kanssa hinkkaat sen puhtaaksi. Vaikka bensalla.
26.3.2014 20:18
Mun mielipide on se, että ei sitä välttämättä tartte edes vuosittain putsata. Ellei sitten tietty ajele jollain +3% öljyillä ja rikkailla seoksilla "varmuuden vuoksi".
Jos se on pahasti likanen, niin avainta kääntäessä surahtaa laiskasti.
26.3.2014 20:39
Itse juuri hinkkasin 26tkm ajetun TZR250:n akselit puhtaaksi. Käytin hyväksi havaittua hieman karhunkielilaikkaa muistuttaavaa, rosterin kiillotukseen tarkoitettua puhdistuslaikkaa pylväsporakoneeseen kiinnitettynä.. Hienosti lähtee karsta pois, jättää kiiltävän pinnan eikä syö materiaalia. Mutta tosiaan, ei sitä akselia tartte jatkuvasti olla hinkkaamassa, itse olen noissa piikkisissä männänvaihdon yhteydessä ottanut sen käteen ja tarkistanut sen. Kun sen kerran on kiillottanut, yleensä on sitten myöhemmin piisannut vain WD-40:llä ja rätillä pyyhkäisy sen puhdistamiseksi.
Ei sovi myöskään unohtaa niiden holkkien puhdistusta, ne pikeentyvät ja aiheuttavat tahmausta akselin liikkeessä. Tuossa TZR:ssä lähti ihan nätisti WD:llä ja kankaalla jynssäämällä. Sitten kasatessa sinne kannattaa laittaa jotain hyvää lämpöä kestävää vaseliinia hieman, niin se pysyykin vetreänä eikä pikeenny niin nopeasti.
27.3.2014 0:27
Nyt kun on YPVS:stä puhe, onkos kellää kokemusta noitten akselin puslien vaihdosta?
Itellä ku 40tkm ajetussa DT:ssä akseli kalattaa inhottavasti ja siitä löytyy noin millin päittäis- ja poikittaisvälykset. Ite olin miettiny että veis koneistamolle ja sais sorvata sopivat uudet puslat ja vetää akselin takas pyöreäks. Onkos tuo paras vaihtoehto? Entä löytyykö niihin keltään mittoja? Poikittaisvälyksenhän saa helposti pois, mutta päittäisvälyksen parantamiseen pitäis saaha akseli keskitettyä kunnolla.
Vähän semmonen kutina tästä että ei ainakaan uusia osia kannata ruveta tilaamaan, kum jammu-sentterissä maksaa kumminkin satasia.
En tiedä onko tuo välys nyt niin akuutti ongelma, mutta ei se ainakaan hyvää tee. Mielipiteitä?
29.3.2014 13:34
Noniin elikkäs mitä suuttimia muilla on uudenmallin giannellin kanssa 28mm vakiokaasarilla. Itellä on tötsä pois putsarista ja 280ps, tk suuttimesta ei tietoa kun ei ollut sopivaa ruuvaria. Vaikuttas toimivan tolla aika hyvin, tosin vapaalla kaasupohjassa pätkii ylhäällä mutta ajossa ei mitään ongelmaa.
29.3.2014 13:40
Pikkusen vois ola ehkä isompi pääsuutin. Mulla on detsissä 28mm kaasarilla 350ps ja tuntuu olevan just sopiva.
29.3.2014 15:01
Tuli tilattua netistä Yamaha dt 125 LC:n käynnistyspolkimen aksila (oli halpa joten ajattelin koittaa sopisko). mutta paketista puuttuikin kick idle gear.. siis se ratas joka tulee aksilan ja kytkin kruunun väliin. LC:ssä tämä ratas on 29 piikkinen ja R:ssä 25 piikkinen. kumpaakohan tässä kannattaisi koittaa tilata...?
29.3.2014 18:39
mulla ois tälläne probleema:
http://aijaa.com/GHRead ois männävaihto eessä ja toi pakoaukonsäätimen laippa näyttää oudolt ni mikä vikana? vai pitääkö näyttää tuolta
29.3.2014 23:48
Pytyn oikealla puolella on sellanen pyöreä laatta, pyöritä se auki ja kiristä kuusiokoloruuvia ni pitäs mennä takas yhteen.