Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.2.2014 18:57
Kumpi lämpöarvoinen tulppa olisi parempi 8 vai 9 tälle kokoonpanolle: 34mm mikuni + pipercross ja avarrettu imukaula, arrow, johtokikka ja kantta hieman madallettu? tähän asti on ollut 9 iridium kiinni mutta vakionahan näissä on 8 kiitos jo etukäteen
18.2.2014 19:19
Pidä ysi vaan.
20.2.2014 14:49
Eilen tuli haettua itelle piikki detsi!
Toimiva, mutta laittoa vaativa peli. Mutta halvalla sain!
Tosiaan, tossa ei sähköstartti pelaa eikä poljinta ole ollenkaan. Mäkistartilla lähtee käyntiin. Mikäs tossa sähköstartissa olis? Virrat päällä ja kun painaa sähköstarttia niin kuuluu vain "klik" (starttirele?) ja siihen sitten jääkin. Ideoita mikä on vikana? Ja saako ton iha fixattuu suht helposti vai kannattaisko ruveta ettii jostain purkupyörästä toimivaa osaa..?
20.2.2014 15:08
Todennäkösesti startin hiilet menny kuten itsellä. Yamaha Centeriltä/jälleenmyyjältä n. 15€ uudet, eikä ole paha homma vaihtaa.
20.2.2014 15:22
Okei, tutkin vähän asiaa ja tätä vähän arvelinki.
Täytyypi käydä ostamassa uudet hiilet ni joskos sais sen toimimaan!
Kiitosta!
20.2.2014 17:31
Kannattaa toki myös tarkistaa perusasiat, niin kuin akun kunto ja lataus sekä startin johdot.
22.2.2014 12:57
Onko normaalia että mäntä jolla on ajettu alle 2000 on napannu tollasen värin jo ?
https://www.flickr.com/photos/90890776@N02/12692953504/
23.2.2014 11:58
Yamaha TZR pyörissähän on melkeen sama tekniikka, ni oisko mahollista ottaa tezarista käynnistyspolkimen + koko mekanismin ja laittaa sen Detsiin? Ku näissä uudemmissa ei vakiona ole käynnistyspoljinta, mutta paikka sille kyllä löytyy...
23.2.2014 15:57
Kyllä menee! Käynnistyspoljin on vähän erilainen kuin detseissä mutta kyllä senkin luulis menevän.
28.2.2014 1:32
Minkähän kokosella suuttimella lähtis kokeileen, 170cc ja tt putki + vakio kaasari
1.3.2014 13:18
Onkos jollain tietoo paljo mahtaa olla heppoja detsis jossa on arrowi,johtokikka ja isommatsuuttimet kaasaris?
1.3.2014 14:00
Sen verran että kyllä sillä kortin kuivumaan saa.
9.3.2014 16:58
Männässä ainakin on kaksi läiskää voitelunpuutteesta tuossa pakoaukon sivuilla ja pientä ohipuhalluksen tekemää rusehtumista renkaiden alla.
Voi olla että on jätetty "varman päälle" väljäksi koneistamolla joka ei ole koskaan hyvä juttu tai sitten laihat seokset tuorevoitelun puolesta.
Jos tuorevoitelu on säädetty vaikka 2% tehtaalta niin sieltähän tulee reilusti vähemmin suhteessa öljyä kun laitetaan isompaa suutinta ja parannetaan ilmansaantia
Noita syitä on monia.
Tuli mieleen hissuteltu sisäänajo jolloin männänrenkaat ei hioudu kunnolla ja ohipuhallus syntyy heti alussa joka taas polttaa öljykalvon männältä pois sekä huonot pakoaukon pyöristykset joka on myös mahdollista
10.3.2014 16:53
Mikähän mahtaisi olla Dtssä kun pistin tänään kasaan tasapainoakselin korjauksen jälkeen ja kun iskee käymään niin hetken lämmöt näyttää normaalia ja sitten yhtäkkä mittari hyppää punaseen. Täytin jäädytysjärjestelmän ja päästin pumpun reijästä ilmat pihalle mutta ei auttanut.
10.3.2014 17:52
Unohtuko vesipumpun muoviratas jos kerta kytkinkoppa oli auki? Kierääkö nesteet? Pitäis erottua kun laittaa käyntiin ilman syylärin korkkia. Jos ei, pumppu hajalla tai termostaatti jumissa. Ja ilmaushan näissä tapahtuu:
1.Täyttö 2. Käyntiin ja kierroksia muutellen lämpimäksi ilman syylärin korkkia 3. Täyttö