Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.7.2013 14:24
Olen kasaamassa miton konetta mutta kun kiristän lohkojen pultit kampiakseli menee todella jäykäksi. eli kun pultit on löysällä niin kampura pyörii hyvin. Olen vaihtanut uudet runkolaakerit ja kiertokanki on vaihdettu myös, laitoin mangeetonpuolelle kampiakselin ja laakerin väliin prikan mikä on räjäytyskuvissa.
Missä vika? pikaisia vastauksia kiitos!
9.7.2013 15:33
Napauta pari kertaa kampuran akselien päähän kevyesti, mutta paa mutteri kierteille suojaksi, se voi olla vaan jännityksessä. Tai sitten uudet stefat jarruttelee laakeria ennen kun asettuvat. En usko että on vakavaa jos oikein olet kasannut ja kampuran laakerit pohjassa asti, mutta joku paremmin tietävä valaiskoot.
11.7.2013 11:52
Miteköhä noitte lootaöljyjenkaa ku oon käyttäny 10w30 aina ei tunnu ihan vaihteet löytyvän että oisko jotkut muut paremmat? Ku esim räsässä neuvotaan käyttää 75-90
11.7.2013 12:03
Mikä vois ollaa vikana kun tuorevoitelu öljyy menee 1l ku on ajanu noin 300km ? Cagiva on 2010 joten pumpussa ei vissiin ole mitään säätöä?
11.7.2013 14:06
jonttu-13 kirjoitti:Miteköhä noitte lootaöljyjenkaa ku oon käyttäny 10w30 aina ei tunnu ihan vaihteet löytyvän että oisko jotkut muut paremmat? Ku esim räsässä neuvotaan käyttää 75-90
Motul 5100 10w40 täyssynteettinen on paljon suositeltu ja hyvin toimii itellä.
11.7.2013 15:52
Mistähän mahtaa johtua kun mito mooaa vähän kun kääntää kaasua nopeasti tyhjäkäynnillä ollessa ja tyhjäkäyntiruuvi saa olla melkein pohjassa että pysyy tyhjäkäynnillä?
Tyhjäkäyntisuutin on 65 ja sen alla oleva emulsioputki myös kokoa 65 ja pääsuutin 145. Neulaa ja seosruuvvia säädelty mutta ei vaikutusta
11.7.2013 18:06
Miten tasapainoakseli pitää ajoittaa, kokeilin niitten pikkurattaiden merkit laittaa kohilleen mutta täristää aivan helvetisti. Onko missään ohjetta siihen?
12.7.2013 0:58
1. Aseta mäntä yläkuolokohtaan, jolloin ensiövedon rattaan pistemerkki osoittaa kohti kytkinakselin keskipistettä. (vasemmalle)
2. Aseta tasapainoakselin ja -tuplarattaan pisteet kohdakkain. Eli hammaskosketuksessa olevissa hampaissa pisteet kohdakkain.
3. Aseta kytkin paikalleen niin, että pisteet tulevat kohdakkain ensiövedon hammaspyörän sekä kaksoishammaspyörän päällimäisen pyörän kanssa.
Tällaiset ohjeet sain mp-racingilta
12.7.2013 13:08
Varmaan kysytty moneen kertaan täällä, mutta mikä mahtaa olla vikana kun cts ei aukea kun antaa kierroksia? Tekee tarkistuksen kun laittaa virrat päälle.
12.7.2013 13:33
Veikkaisin että puolalta lähtevä johto irronnut, poikki tai huono kontakti. Se kun saa kierrosluvun sytytyspuolalta, sieltä tulee tieto sille cts tietsikalle joka ilmottaa servolle millon servo aukeaa.
13.7.2013 15:50
Nyt apua äkkiä !! Eli kävi näin: Mitolla ajaessani suht reipasta vauhtia, kierrosten ollessa noin 9000 ja lämmöt 80 pintaan, yht äkkiä kierrokset alkavat laskea. Pyörä ei kolissut tai kärynnyt tai mitään, ikäänkuin olisi vain katkaissut virrat vauhdista. Sammutin pyörän ja yritin käynnistää sitä, kone pyöri aivan normaalisti ilman ylimääräisiä ääniä, muttei käynnistynyt. Tulppa antaa kipinän, putsasin kaasarin, ja läpät vikuttavat olevan kunnossa. Missä siis vika kun ei käynnisty vieläkään? Onko cts rikki vaiko männänrengas tai vastaavaa. Paineet tuntuivat kanssa olevan tallella kun tulpan aukosta koitin.
13.7.2013 16:04
Saako bensaa? Kokeiles laittaa tulpanreiästä bensaa. 80 astetta kuulostaa omaan korvaan suht korkeelta, itellä siinä 65 pintaan yleensä.
13.7.2013 16:32
Itsellä kävi samalla lailla viime vuonna, oli lämpöleikannut... Pytyssä ei ollut mitään jälkiä, männässä pari pientä mutta puristukset olivat täysin kadonneet.
14.7.2013 16:19
Euronjuusto3 kirjoitti:Itsellä kävi samalla lailla viime vuonna, oli lämpöleikannut... Pytyssä ei ollut mitään jälkiä, männässä pari pientä mutta puristukset olivat täysin kadonneet.
avasin tänään koneem, oli täysin entisellään. Ja saa bensaa, muttei vain syty koneessa sitten millään. Ja puristukset ovat tallella.
14.7.2013 23:11
Vauhtipyörän kiila ehjänä? Jos on se murtunut ja vauhtis muuttanut asentoaan niin että sytyttää väärään aikaan. Jos ihan varmasti saa kipinää (kunnon kipinä, uusi tulppa) bensaa ja ilmaa?