Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.2.2014 19:47

Maekine kirjoitti:EN MYY!


;_;

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.2.2014 0:56

Noniin elikkäs meneekö R etupumput X t-paloihin ja onko R, RE ja X mittarinpyörittäjillä eroa, luulis että on, tuskin ne erikseen mittareita tekee RE ja X. Olis siis tarkotus saada enskat X:ään siististi ilman jarruadapteria eli "enskajarrulla". Takavanne meneekin varmaan täysin suoraan? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2014 14:15

Noniin onkos kukaan viilaillu tota detsin pyttyä vm:2002 ?
Jos löytyy asiantuntijaa :) Ni otappas yhteyttä yv:llä!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2014 17:33

Itse en koskisi heti DT:n pytyn aukkoihin, pakoaukossa on vakiona jo enemmin asteita kuin 1991 vuoden YZ:ssa eli ajoitukset riittää hienosti 11tonniin kun vaihtaa putken ;)

Pakoaukonsäädin tosin aukenee liian ajoissa ylävireisellä putkella ja tehoalueeseen tulee aika isoja kuoppia.

Itse jouduin joskus viilaamaan pakoaukkoa kun yläreunasta lohkesi pala männänrenkaan katkeamisen takia eikä aukon korottamisesta ollut aikanaan hyötyä :roll:

Jos löytyy varalle pyttyä niin sitten vaan testailemaan, voi toimia eri dt:ssä erilailla vaikka olisi sama malli :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2014 18:48

Imukanavien ajotuksia vois ainakin muuttaa jonkun verran, kun vakiomäntä jää pari milliä niiden eteen alakuolonkohdassa. Samoin imukanavat on aika kapeita ja karheita kampikammion puolelta.

Ite konerempan yhteydessä levensin noita kanavia ja vedin niin sileiksi valupaskoista kuin hiekkapaperilla sain. Sylinterin puoleen ene koskenu. Ei mitään maatamullistavaa eroa tullut, mutta tuntuisi kiertävän hieman puhtaammin ja ei oo alhaalla ihan nii kuollu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2014 22:11

Höspö kirjoitti:Itse en koskisi heti DT:n pytyn aukkoihin, pakoaukossa on vakiona jo enemmin asteita kuin 1991 vuoden YZ:ssa eli ajoitukset riittää hienosti 11tonniin kun vaihtaa putken ;)

Pakoaukonsäädin tosin aukenee liian ajoissa ylävireisellä putkella ja tehoalueeseen tulee aika isoja kuoppia.

Itse jouduin joskus viilaamaan pakoaukkoa kun yläreunasta lohkesi pala männänrenkaan katkeamisen takia eikä aukon korottamisesta ollut aikanaan hyötyä :roll:

Jos löytyy varalle pyttyä niin sitten vaan testailemaan, voi toimia eri dt:ssä erilailla vaikka olisi sama malli :D


Hmm joo kiitos! Valaisi paljon :) Putkena toimii tällähetkelä arrowi!
Oisko paremmaks joku ktm/yz putki ?


HateCrew kirjoitti:Imukanavien ajotuksia vois ainakin muuttaa jonkun verran, kun vakiomäntä jää pari milliä niiden eteen alakuolonkohdassa. Samoin imukanavat on aika kapeita ja karheita kampikammion puolelta.

Ite konerempan yhteydessä levensin noita kanavia ja vedin niin sileiksi valupaskoista kuin hiekkapaperilla sain. Sylinterin puoleen ene koskenu. Ei mitään maatamullistavaa eroa tullut, mutta tuntuisi kiertävän hieman puhtaammin ja ei oo alhaalla ihan nii kuollu.


Joo täytynee vain noita huuhteluja siistiä :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.2.2014 10:37

Mikä hinku kaikilla on sovitella jotain crossin putkia näihin katulaiskoihin? Ei varmasti toimi täydellisesti ihan tyystin eri pelistä napattu putki, jota on vielä mahdollisesti itse peukaloitu sovitusvaiheessa... :roll:

Hyvänä esimerkkinä Sarvi-Perkeleen roplailut aikoinaan peeveen kanssa. Ennätyspytyn (121km/h) huuhtelut viilattuaan ei enää kulkenutkaan samalla, vanhalla handmade -putkella kuin noin 112-113km/h. Olisi vaatinut toisenlaista putkea tilalle.

Jos haluatte yläkirtoisen putken, ostakaa DEPpi. Se on sentään suunniteltu siihen Detsiin.

Mulla on käytössä VM-giannelli ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vääntää mukavasti, kiertää ajossa pidemmälle kuin vakioputki ja kaiken lisäksi melko edullinen putki.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.2.2014 19:18

Moro! Ei kellää olis myytävänä kampiakselia 2006 detsiin!? kiertokanki vikanenki käy. Tai mistä niitä vois löytää, muualta ku centteriltä??

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.2.2014 21:48

Onko dt:n vakiopytty kovakromattu vai onko se putkitettu alumiinisylkkä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.2.2014 15:38

Ihan putkitettu on ja porattava.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.2.2014 21:08

Mites tuo detsin tuorevoitelun säätö? gianellin tehari, johtokikka ja isommat suuttimet ni laitoin siihen 1 ja 2 puoleen väliin tai ehkä ihan vähän ylikin. ni oisko hyvä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.2.2014 22:21

http://img843.imageshack.us/img843/1537 ... stment.jpg

Siinä ohjeet. Omassa detsissä on erilainen tuo öljypumppu, ni en tunne tuon saloja. Omasta mielestä silloin on sopivasti voitelua, kun kone kuumana kierrätettäessä just ja just erottaa hennon savunpöllähdyksen pakoputkesta. Jos änkästä valuu nestemäistä tavaraa, sitten on liikaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.2.2014 15:34

Mikäs nyt avuksi, ajoin normaalia ajoa eilen ja yhtäkkiä pyörä sammui. Koitin hiukan ajan päästä käymään, mutta kun lyö vaihteen silmään niin sammuu, jalkaan ei mene yhtäkään johtoa :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.2.2014 17:05

Varmaan vaan huonosti tehty sen seisontatuen sammuttimen poisto ja se nyt alko oireilemaan. Eli tutkaileppa sieltä ilmanputsarin "katon" lähistöltä josko siellä olis se seisontatuen johto. Muistaakseni niiden piuhojen piti olla kytkettynä toisiinsa että seisontatuenkatkaisin on poissa pelistä (jos muistan väärin niin korjatkaa).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

17.2.2014 23:44

_rieska_ kirjoitti:Varmaan vaan huonosti tehty sen seisontatuen sammuttimen poisto ja se nyt alko oireilemaan. Eli tutkaileppa sieltä ilmanputsarin "katon" lähistöltä josko siellä olis se seisontatuen johto. Muistaakseni niiden piuhojen piti olla kytkettynä toisiinsa että seisontatuenkatkaisin on poissa pelistä (jos muistan väärin niin korjatkaa).

Onko ne piuhat väriltään mustia? :)