Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.9.2011 21:49

Niin tein ja siellähän se vika oli. Kyllä on ollut entisella omistajalla hyvä muisti... Nyt vetelee oikein nätisti etiäppäin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.9.2011 22:11

Olettekos pojat onnistuneet kukaan rikkomaan tuota 7s rajaa 0-100km/h?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.9.2011 18:14

Tontsa``` kirjoitti:Olettekos pojat onnistuneet kukaan rikkomaan tuota 7s rajaa 0-100km/h?


Veikkaampa, että ei sitä vakio kokoonpanolla nsr rikota.. (Vakiolla siis tarkoitin TT nsr:ää..) :D

Katsotaan, jos saa talven aikana rakenneltua sellaisen kokoonpanon, että ei oo ennen nähty..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.9.2011 18:20

Tehasha tais luvata jotai 8,5s pintaa tt jos en iha vääri muista.

Aika paljo lisää saa olla runtua ja helvetin lyhyet välit, ku kotari tais mennä siihe 6:en pintaa, ja ei iha joka jannu saa tohonkaa :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.9.2011 18:37

Niin.. tiedustelin jo aikaisemmin, että meneekö se Mc Scatterin jäykempi kytkinjousi sarja suoraan nsr.. Kun ne jouset on n.1cm pitemmät mitä vakiot, voi tuleeko jäykkyys juuri tuosta jousen pituudesta? :s

Kun pitäs tietää, että pystyykö niitä edes laittamaan.. Kun ei jaksais tehdä turhaa työtä.. :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.9.2011 18:43

Jos ne on jotku EBC jäykemmät jouset ni kyllähä niitte pitäs mennä, aianki nettimotos on ollu myytävänä nassei noilla.

Varmaa just pituudesta ja ehkä paksuuserosta toi tulee.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.9.2011 22:43

http://s153.photobucket.com/albums/s231/SuperRKO_2007/

Onkos tuo kapeampi vanhanmallin kansi? Minäkun luulin että näissä on tekniikka sama... Tuo paksumpi ja kiillotettu yksilö kun ei mennyt tuohon vanhaan näsäriin, pinnapultit liian lyhyet.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

23.9.2011 13:15

Itel meni ainaki vanhan/uuenmallin kansi ristii ja gila1/gila2 pytty.

Ja toi kuva ei näy, herjaa jotaki log in to private album :|

Tosin toi toine kansi on aika pirusti muokattu, et en tiiä mite se vaikuttaa, mut ei ny montaa milliä pitäs vakiosta erota.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

23.9.2011 17:22

http://i153.photobucket.com/albums/s231 ... 911010.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s231 ... 911007.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s231 ... 911006.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s231 ... 1012-1.jpg


Näkyisköhän ne nyt :seko:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.9.2011 17:12

Onko arrowin tehari (http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... c2nana4vu0) hyvä malossin 180cc:lle?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.9.2011 21:10

Zogita kirjoitti:Onko arrowin tehari (http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... c2nana4vu0) hyvä malossin 180cc:lle?


Sama ajaa vakioputkella, kuin tuhlata rahat arrowiin..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.9.2011 21:18

Näsärissä taas tuota probleemaa... Elikkä, aamulla hörähti käyntiin ryypyn kanssa, mutta kun otin ryypyn pois ja vähän annoin kierroksia niin sammui kun hölläsin kaasua. Sit ei enää edes luvannut.

Koulun jälkeen vaihdoin tulpan, sytytyspuolan (oli aggregaatin puola väliaikaisesti), putsasin kaasarin ja ilmanputsarin, katoin kaikki sähköt läpi jne. Antaa hyvän kipinän ja välillä lähtee käyntiin ja antaa ottaa kierroksia (huonosti) mutta välillä ei mitään toivoa. Tyhjäkäynnillä ei edes toivoa pysyä käynnissä. Jos lähtee käyntiin niin sammuu kun höllää kaasun.

Koneremppa tehty 5k sitten, vaihdettu sylinteri, mäntä, läpät, stefat, laakerit ymsyms. Kaasarissa TT-suuttimet, putken ensimmäinen kuri ainakin porattu, imukaulan kuri otettu pois.. Imukaulassa ei hapertumia. (vakio-)Ilmanputsarin kiinnikekumi on vähän hapertunut, mutta olen laittanut elmukelmua siihen päälle ja eihän sen pitäisi edes vaikuttaa erityisen paljon?

Tätä ennen toiminut kohtuullisen hyvin. Tyhjäkäyntiä en jostain syystä ole saanut säädettyä, on koitettu ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia, ei vaikutusta. Mutta käynnissä on aina pysynyt.

Että mikäköhän on ongelmana? :roll:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.9.2011 0:11

The-Trooper kirjoitti:
Zogita kirjoitti:Onko arrowin tehari (http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... c2nana4vu0) hyvä malossin 180cc:lle?


Sama ajaa vakioputkella, kuin tuhlata rahat arrowiin..


Mikäs vika arrowissa?
Angelfire.com: "Isomman pytyn ja kaasarin kanssa on suotavaa ostaa tehari (viritetylle koneelle tarkoitettu)" ?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.9.2011 0:22

AapoV kirjoitti:Näsärissä taas tuota probleemaa... .........

Ei nyt tuu oikein muuta mieleen kun kylmät kelit ja mahd. kaasarin säädöt täten persiillään?

Tai sit vilkaiset pakoputkesta miltä mäntä näyttää, tosin vaikea uskoa että vasta 5tkm ajettu ja mäntä olisi jo piloilla.

Mites läpät? Katoitko ne?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.9.2011 7:33

Läppiä en kattonut tällä kertaa mutta aika monta kertaa olen nekin tarkistanut viimeisen parin kuukauden aikana. Säätöjen puolesta olisi kyllä pitänyt ainakin käyntiin lähteä, kuitenkin nyt oli kohtuullisen lämmin aamu, ja yleensä lähtenyt ryypyn kanssa helposti. Mäntää voisin kyllä vilkaista niin voisi tuon pakoaukon säätimen tarkistaa samalla.