Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

23.10.2009 15:43

jocke- kirjoitti:
renesanss| kirjoitti:H4 on paras, mut valokeilan kanssa saattaa tulla ongelmia, kun lyhyellä on paras valokuvio ja pitkillä huonoin, ainakin minulla oli =)(kyseessä mmx umpio)



MMX umpio on täyspaska xenon käyttöön :s ( H4 xenonin kanssa )


Jep, oliko sulki mmx umpio, vai hussen? Pitää kattoo et jaksaako hussen umpioo hankkia. On kuiteski vakio maski, mis on hyvä valokuvio :)


ps: vaikka tossa mmx ja hussen umpios lukee Rinder jne, sinä hussen umpiossa on parempi valokuvio ;)

23.10.2009 20:50

Xenonit suoraan hong kongista ~40e pari http://pc-link.biz/index.html . Itselleni tullut tuolta sekä lyhyet että pitkät todella nopealla toimituksella (Lähetetty päivän, parin sisällä tilauksesta).

Wihonen joensuussa näkyi lehdessä mainostavan h7 xenon settiä ~40e ja h4-settiä ~56e?

23.10.2009 21:22

renesanss| kirjoitti:
Jep, oliko sulki mmx umpio, vai hussen? Pitää kattoo et jaksaako hussen umpioo hankkia. On kuiteski vakio maski, mis on hyvä valokuvio :)

ps: vaikka tossa mmx ja hussen umpios lukee Rinder jne, sinä hussen umpiossa on parempi valokuvio ;)

Jep mulla oli molemmat käytössä, hussen umpiossa ( 09 ) oli ihan jees. Samoin 03 hussen (H4 ) umpiossa rokkas hyvin.

Minigrip kirjoitti:Xenonit suoraan hong kongista ~40e pari http://pc-link.biz/index.html . Itselleni tullut tuolta sekä lyhyet että pitkät todella nopealla toimituksella (Lähetetty päivän, parin sisällä tilauksesta).

Jep, itsekkin olen tilannut tuolta kolmet xenonit ja ihan kelpo tavaraa. Yhdestä setistä oli tosin ballasti rikki :s

24.10.2009 19:04

Löysin xenonit ba20d kannalla: http://www.xenonkungen.com/fi/art/bike- ... urrency=14 Ei kuulemma ole eroa oikeastaa yhtään lyhyillä ja pitkillä luin jostain foorumilta

29.10.2009 21:48

Kaverinkaa ajateltiin vaihtaa separeihin xenonit talven aikana joten onko niiden asennus kovin vaikeeta?
Ja kanta on lampuissa molemmissa kaiketi H7 ainaki kun purettiin toisesta niin oli H7.
Ja lamput olis tuollaiset http://www.euro1supply.com/xenon-muutos ... anguage=fi .
Onko nuo kovin hyvät valot ja kuinka helppoa on tuon balllastin kiinnitys pyörään?
Ja mitä eroa on tuolla sivuilla olevissa H/ ja H7R valoissa?

30.10.2009 0:38

H7r vähentää haittaheijastusta. Eli osta normaali vaan, koska sulla on ilmeisesti heijastinumpio. Kyllähän Xenonit ovat tehokkaita ja parempia kuin normaalit halogenit. Eikä ballastin kiinnityksen pitäisi olla vaikeaa, kunhan soveltaa sopivaan paikkaan ;)

30.10.2009 20:04

Juu ja se on ihan sama onke se setti tollanen moottoripyörään tarkotettu vai ns. normaali. Normaali olis vaan halvempi.

31.10.2009 13:11

Täähän ei kevareiden tekniikkaan liity, mutta ostin mankiin auton xenon sarjan ja toisen asensin alkuperäisiin sähköihin. Xenonit ei pala koska taitaa tulla vakiovalolle vaihtovirtaa ja xenonit ottaa vain tasavirtaa. Miten vaihtovirta muutetaan tasavirraksi niin, että valot toimii? Koitin 4 diodia ja tasasuuntaajaa mutta kummallakaan ei toiminut vaan valot vilkkui nopeasti. Suoraan akkuun ei voi kytkeä koska ei lataa tarpeeksi.

1.11.2009 23:21

Onko kukaan asennellut mopoon derbi drd racing xenoneita ja ne alkavat räpsymään vähän ajan kuluttua.. aiemmissa viesteissä puhuttiin tuosta latauskäämistä niin pystyisikö esimerkiksi derbissä muuttamaan lataukselle jotain toista käämiä myös.? etuvalollehan tulee suoraan vaihtovirtaa, voisiko sen muuttaa lataamaan akkua säätimen kautta? Mahtaako kenelläkään olla kokemusta/tietoa :nörtti:

2.11.2009 1:15

sepo kirjoitti:Täähän ei kevareiden tekniikkaan liity, mutta ostin mankiin auton xenon sarjan ja toisen asensin alkuperäisiin sähköihin. Xenonit ei pala koska taitaa tulla vakiovalolle vaihtovirtaa ja xenonit ottaa vain tasavirtaa. Miten vaihtovirta muutetaan tasavirraksi niin, että valot toimii? Koitin 4 diodia ja tasasuuntaajaa mutta kummallakaan ei toiminut vaan valot vilkkui nopeasti. Suoraan akkuun ei voi kytkeä koska ei lataa tarpeeksi.


http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 08cjf4rsd1

Tällanen + 16voltin 10.000uF konkka perään.

2.11.2009 9:46

Johani kirjoitti:
sepo kirjoitti:Täähän ei kevareiden tekniikkaan liity, mutta ostin mankiin auton xenon sarjan ja toisen asensin alkuperäisiin sähköihin. Xenonit ei pala koska taitaa tulla vakiovalolle vaihtovirtaa ja xenonit ottaa vain tasavirtaa. Miten vaihtovirta muutetaan tasavirraksi niin, että valot toimii? Koitin 4 diodia ja tasasuuntaajaa mutta kummallakaan ei toiminut vaan valot vilkkui nopeasti. Suoraan akkuun ei voi kytkeä koska ei lataa tarpeeksi.


http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 08cjf4rsd1

Tällanen + 16voltin 10.000uF konkka perään.


on mulla tossa jo 12v sähköt jos sitä tarkotit kun linkkasit tuon jännitteentasaajan. Eli laitan tasasuuntaajan + konkan niin pitäis toimia pätkimättä?

2.11.2009 15:02

Paljonko se tasasuuntaaja kestää virtaa ? riittävän paljon että kestää xenonien sytytysvirran. ja juu, konkan ku laitat vielä olettaen että muut kunnossa niin toimii.

3.11.2009 17:20

Noniin eilen kolvailin tasasuuntaajan ja konkan. Tänään menin innolla laittamaan xenoneita, mutta EI TOIMI vieläkään :/. Nyt valot vilkkui paljon hitaammin eikä toiminut vieläkään edes yläkierroksilla.
Kokeilin myös kytkeä akkuun, mutta ei ladannut tarpeeksi ja valot sammui 2tunnin ajon jälkeen.
Ladataanko akkua vaihto- vai tasavirralla? Jos tasavirralla niin voiko ladata akkua tuolla pätkivällä virralla? Eli laittaisin tasasuuntaimen alkuperäisien valojen johtoihin ja ne lataisi akkua. Xenonit pistäisin kytkimen kautta akkuun kiinni.

3.11.2009 18:31

Akkua ladataan tasavirralla

3.11.2009 19:58

Xenonithan vaativat tasavirtaa ja tietyn jännitteen, että saadaan valo "sytytettyä." Sen jälkeen annetaan virtaa, jolla valo pidetään päällä. Luulisin.