Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: VASTATKAA

2.6.2008 19:29

rajis kirjoitti:
^^888^^ kirjoitti:Mikäköhän mun DT:n kaasarissa vois olla kun se työntää välillä kaikki bensat ylivuoto letkuista ulos. Itse luulisin että koho jää jumiin ala asentoon. koitin vikaa etsiä mutta en löytänyt kaasarista mitään vikaa, kohokin liikkui herkästi. Mielestäni vika on todella outo koska tekee sitä vain sillointällöin.
ittelläni aivan sama vika mikä vikana?

mulla vähän samanlaista ongelmaa..

5.6.2008 13:00

Tukkikaa sivuist ne ylivuoto "nipat" jos niit tarkotatte nii ei työnnä sielt bensaa...

Mistä mahtaa johtua moinen ku dt:ssä on nyt 35mm mikuni kii ja säädöt viel vähä hakuses nii savuttaa ja ei pysy tyhjäkäynnil sekä röpöttää vaik on kokeiltu eri suuttimil,täl hetkel pääsuutin on 300 ja tyhjäkäynti 40 ja neula matalimmas asennos? Sit se viel ihmetyttää ku se ilma/tyhjäkäyntiruuvin ku kiertää pohjaa asti nii ottaa luistimee kii joten luistin ei liiku et onko siinä liian pitkä se ruuvi?

5.6.2008 13:36

mulla on tällähetkellä 35 millisessä. 340 pää, 50 tyhjäkäynti, neula keskellä, 3.5kierrosta ilmaruuvi auki.

muita virejä pipercross suodatin, hiilikuituläpät ja sit tyhjä vakioputki, vapariänkkä.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 14.7.2008 22:24, muokattu yhteensä 3 kertaa

5.6.2008 18:14

[quote="Sguugel"]Tukkikaa sivuist ne ylivuoto "nipat" jos niit tarkotatte nii ei työnnä sielt bensaa...

no ompa järkee tukkii ylivuoto nipat koska se kertoo että kaasari tulvii, todennäkösesti koho vittuilee ja kaasari ei toimi oikee ja eise sitä ongelmaa poista.. ja tuskinpa se mopokaa toimii kunnolla jos sieltä letkuista tullee bensaa

5.6.2008 19:29

ei tulvi kaasari ku kokeilin ei ne tunnu vaikuttavan mitää mut nyt ne on auki nii työntäköö jos työntää... :D

5.6.2008 20:09

Sguugel kirjoitti:ei tulvi kaasari ku kokeilin ei ne tunnu vaikuttavan mitää mut nyt ne on auki nii työntäköö jos työntää... :D

joo tukin pian ite kans tosta oikeelta sivusta lähtevän letkun kun vuotaa bensaa siittä.

7.6.2008 21:25

Kaasuttimen ilmaletkuja ei kyllä kannata mennä tukkimaan koska sen jälkeen kaasari ei kyllä toimi niinkuin pitäisi.
Yleensä jos kaasari vuotaa yli niin vika johtuu kohon neulaventtiilissä olevasta roskasta. Ei muuta kun neulaventtiili irti ja katsomaan.

dellorto 30mm luistinohjattu kaasutin

8.6.2008 7:03

Tervehdys, itselläni on dellortossa 50 ast,, luistin pitäis löytää tilalle 40 asteinen

8.6.2008 12:06

Turhaan niitä ylivuotoja ei kannata tietenkään tukkia mut ei ole kovin suurta haittaa jos tukkii.

Esim. omasta mankista löyty letkut yhteen koska muuten tyhjentää kaasaria kun sillä keulitaan :)

2.7.2008 23:01

Saako mikunin tmx litteäluistikaasaria 32mm ja jos saa niin mistä saa? Kumpaa suosittelette huussiin, 32mm mikkee vai 32mm lorttoo?

5.7.2008 15:26

poppana kirjoitti:Saako mikunin tmx litteäluistikaasaria 32mm ja jos saa niin mistä saa? Kumpaa suosittelette huussiin, 32mm mikkee vai 32mm lorttoo?

Osta 34 vhsb, ryyppy vaan täytyis vaihtaa käsikäyttöseen.

6.7.2008 12:41

-Epeli kirjoitti:
poppana kirjoitti:Saako mikunin tmx litteäluistikaasaria 32mm ja jos saa niin mistä saa? Kumpaa suosittelette huussiin, 32mm mikkee vai 32mm lorttoo?

Osta 34 vhsb, ryyppy vaan täytyis vaihtaa käsikäyttöseen.

On tässä nytkin käsikäyttöne ryyppy et ei sil mtn välii.. Ajattelin et 32mm olis sopiva ja mikuni taitaa olla paljo parempi ku dellorto. Laitan mpt:lle viikolla s-postii et onko 32mm flattii, jos ei ole niin mikä muu liike myy mikunia?

10.7.2008 17:33

Olis sellanen propleemo että kiihyttäessä mennään helposti 7k kiekoille, sitten alkaa kauhee röpötys ja se kestää n. 8k asti. Tuo 7k-8k väli on erittäin hidas päästä yli, eikä siinä ole mitään tehoja vaan jos vaihtaa neloselle niin että vaihdon jälkeen kierrokset on 7500rpm niin kierrokset tippuu samantien alle 6500rpm. Säädöt on nyt: Neula keskiasennossa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki, pääsuutin 120. Pyörä siis on vakio Aprilia Af1 eli 28mm kassu on. Tiedän kyllä et kokeilemalla saa toimimaan, mutta kaasarit on pyörissä asia, mistä en oikeen tiiä mitään. Sen tiedän että moottori saa liikaa bensaa/liian vähän ilmaa, mutta mitä alan säätää ja mihin suuntaan?

14.7.2008 21:17

JerQQ kirjoitti:Olis sellanen propleemo että kiihyttäessä mennään helposti 7k kiekoille, sitten alkaa kauhee röpötys ja se kestää n. 8k asti. Tuo 7k-8k väli on erittäin hidas päästä yli, eikä siinä ole mitään tehoja vaan jos vaihtaa neloselle niin että vaihdon jälkeen kierrokset on 7500rpm niin kierrokset tippuu samantien alle 6500rpm. Säädöt on nyt: Neula keskiasennossa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki, pääsuutin 120. Pyörä siis on vakio Aprilia Af1 eli 28mm kassu on. Tiedän kyllä et kokeilemalla saa toimimaan, mutta kaasarit on pyörissä asia, mistä en oikeen tiiä mitään. Sen tiedän että moottori saa liikaa bensaa/liian vähän ilmaa, mutta mitä alan säätää ja mihin suuntaan?


Tuohan taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus Aprilioissa joissa on tuo 28mm kaasutin. Saa säätää pirun tarkasti ennenkuin saa tuon röpötyksen katoamaan. Itselläni on sama vika, 5. vaihteella pystyy ajamaan x-70km/h, sen jälkeen alkaa röpöttää ja sitten herää henkiin siellä 85km/h.

14.7.2008 23:03

Tiedätkö että muuttuuko se isomman kaasarin myötä? Olen meinannut jotain 30-34mm kaasaria ostaa.