Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.7.2014 7:41
En ole huomannut niissä eroja joten laittaisin huhupuheen piikkiin.
19.7.2014 22:39
Ampsilla ainakin on eri pytyt yzärille ja husselle...
Eikä sen ampsin pytyn kanssa joudu kantta nostamaan 2mm vaan 0.8mm....
20.7.2014 8:52
Kyllä kyllä, siitä huolimatta koneet on teknisesti samat. Iskunpituus ja sylinterin halkaisija on kaikissa Minarelleissä sama. Husseen tilattiin pytty ja sieltä saatiin se joka heidän sivustolla on Yamahaan tarkoitettu Kitaco ja vaatii 2mm paksun alatiivisteen koska mäntä on liian korkea. Toinen pyttysetti jota he myy, menee suoraan kiinni ilman virittelyjä.
AMPS myy mitä millonkin hyllyssä sattuu olemaan, ilmeisiesti Kitacon setti on sutta ja sekundaa koska oli valmis lähettämään uuden setin kun tämän kanssa tuli ongelmia. AMPS on pelkkä jälleenmyyjä eikä pyttyjen valmistaja.
Toinen juttu. Kannattaa olla varuillaan AMPS:in kanssa, lupasivat lähettää uuden pytyn postikuluja vastaan. Maksun jälkeen heistä ei ole kuulunut mitään, ei seurantakoodia, ei vastauksia säköpostiin eikä vastaa sivuston kautta tehtyyn kyselyyn.
Asia on vireillä PayPalin kautta ja vaatimuksena on täydellinen rahojen palautus.
Kannattaa suosiolla maksaa se 150€ enemmän ja ostaa kotimaasta Malossi tai Athena, jos tulee ongelmia niin on pikkusen helpompaa hoitaa asiat kuntoon ja niihin löytyy tiivisteitä ja mäntää suomesta.
Viimeksi muokannut Murska päivämäärä 20.7.2014 11:30, muokattu yhteensä 1 kerran
20.7.2014 10:33
Sääli.. Itse voin olla tyytyväinen, nyt menty 1400km ilman ongelmia.
En vaan meinaa saada säätöihin millään. Tuntui että käy laihalla vaikka pätki yläkierroksilla. Kokeilen nostaa neulaa ja laittaa pienemmän pääsuuttimen...
Edit: ja siis laihalla käyminen näkyi osakaasulla matka-ajossa lämpenemisenä.
20.7.2014 11:29
Osakaasulla suurin vaikuttaja on neulan muoto ja korkeus. 1/4 kaasulla seosruuvi sekä tyhjäkäyntisuutin on vielä osittain mukana ja ne kannattaa huomioida kun kaasaria säätää.
Pääsuutin kannattaa ensin hakea kohdalleen vaikka ajamalla isolla vaihteella eri kierroksilla ylämäkeen, tai kääntää tupin nurin 6 vaihteella jostain 40-50kmh vauhdista. Jos kone alkaa hyytymään niin ps on liian iso.
Kun ps on kohdallaan niin sen jälkeen vasta kannattaa alkaa muuttamaan neulan korkeutta.
Välillä tuntuu siltä että porukat laittaa liian isoja pääsuuttimia lisätehojen toivossa, väärin. Rikas seos tekee moottorin luonteesta aavistuksen laiskemman oloisen.
20.7.2014 21:20
Mulla kiihtyy pätkien nyt kun kutosella ~4000rpm kääntää tupin nurin. Eli rikkaalla on. Silti vesi lämpenee syyläristä mitattuna ~60 asteiseksi matka-ajossa 100km/h.
Ennen isompaa pataa ja nokkaa oli selvästi viileämpi.
Silloin lämmöt oli matalammat kun oli vielä rikkaamalla kun nyt. Rikkaalla seoksella lämmöt siis laskee?
Neulaa nostettu nyt n. 1mm, tarvii ehkä nostaa lisää. Täytyy ensin hankkia pienempi pääsuutin.
Mulla oli luistissa kaksi jousta "päällekkäin". Onko normaalia vai joku entisen omistajan viritys?
20.7.2014 22:06
Muistikuva on että luistin päällä olisi yksi jousi.
Laske neula takaisin alkuperäiseen korkeuteen ennen kun vaihdat pääsuutinta, voi olla että pelkästään se riittää.
Niin kauan kun moottorin lämmöt pysyy siellä 90 asteen tutumassa eikä flekti lähde kovin herkästi päälle niin lämmöistä ei kannata olla huolissaan.
20.7.2014 22:17
Juu, no mulla oli kaksi samanlaista jousta siellä sisäkkäin.
Mulla on tossa koson kieppimittari jossa on myös lämpöanturi. Täytyy vaan hommata vesiletkuadapteri että saa sen käyttöön...
23.7.2014 2:39
Mulla riejussa nappas tänään hetkeks takarenkaan lukkoon 120km/h paahtaessa, ja sen jälkeen käy normaalisti ja toimii aikalailla normaalisti paitsi hirveä nakutus kuuluu (venttiileistä?) niin mitä kaikkea vois olettaa olevan vaihtokunnossa. (pyörä on 18tkm ajettu)
23.7.2014 7:46
Mäntä leikannut kiinni, turha arvuutella mitä kaikkea on mennyt rikki joten konetta auki ja miettimään mikä meni pieleen.
Syitä kiinnileikkaamiseen on kolme. Viallinen öljypumppu mikä on erittäin epätodennäköistä, varmempi veikkaus on öljyn vähyys tai liian kauan ajetut öljyt.
23.7.2014 14:01
-jimi kirjoitti:Mulla riejussa nappas tänään hetkeks takarenkaan lukkoon 120km/h paahtaessa, ja sen jälkeen käy normaalisti ja toimii aikalailla normaalisti paitsi hirveä nakutus kuuluu (venttiileistä?) niin mitä kaikkea vois olettaa olevan vaihtokunnossa. (pyörä on 18tkm ajettu)
Saaks kysyy millä menee rieju 120 km/h, kun mulla 180cc ja virinokka, ja alkaa toi 120km/h olee aika max?
Riejusta tosi hankalaa ottaa kone pois rungosta kun on ahdas "mopon runko". Voit tehä niin että jätät koneesta yhden takakiinnikkeen kiinni(löysäät tottakai) ja kallistat konetta taaksepäin. Näin mahtuu pinnapultit tulemaan pois. Kaveri on ihan hyvä olla pitämässä konetta kun ite vetää pultit pois.
23.7.2014 14:26
En tiiä mikä mun Riejua vaivaa sitte mut 126 oon sillä gepsittäny tosi sporttisessa imuasennos
Mutta joo, eiku konetta auki ja kohti 183cc kittiä... Onko kellään heittää alustavia säätöjä kaasariin 183cc n kanssa ?
23.7.2014 14:35
Ei ole vaikeaa ottaa riejun rungosta irti konetta. Kaikki turha hilpe vain pois edestä kuten kaasari pakoputki ja syyläri. Sitten koneen pultit ja nostaa pois. Voiko tuon öljypumpun toiminnan muuten tarkistaa jotenkin? Jos nyt samalla kun on kone auki niin kattois senkin.
Sitten tuohon oman startin kolinaan. Vika ilmeisesti löytyi kun pääsin starttikytkimeen käsiksi. Vikana luultavasti kuluma starttikytkimen osissa kuten "rullissa" jotka siellä liikkuvat ja starttikytkimen rungon kuluminen. Kahdessa rullassa kolmesta oli hirveet skradut tullut joka ilmeisesti jumitti mekanismin startatessa ---> Kolahdus? Myös siihen runkoon jossa nuo rullat liikkuvat oli kulunut urat rullien liikkeestä, jotka nekin rajoittivat liikettä. Uudet osat tilattu ja nyt odotellaan niitten saapumista
23.7.2014 17:20
Mullakin kolisee, muttei varmasti johdu startista vaan siitä puolipuristimesta vaikka jousta jo lyhensinkin.. Kolahtaa nimittäin silloinkin jos sammuu niin että yrittää hetken käydä.
Ja en oo koittanukkaan syylärin puolelta konetta nostaa. Mun mielipide on että turha sitä on nostaa pois. Mulla ainakin menee siihen paljon enemmän aikaa kuin mitä säästän sen ansiosta että kone on pöydällä.
23.7.2014 19:04
Joo sori tarkoitin tuota puolipuristinta juuri
my bad.