Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.7.2011 10:34
Kato vielä ny ainakin aukeeko se pakoaukon säädin normaalisti kokonaan.
6.7.2011 21:46
Putken siis otan pois ja laitan virrat päälle ja tarkistan aukeaako täysin? Eikö se alussa aina pitäisi avautua kokonaan?
6.7.2011 22:14
Ja miten sitä pakoaukonsäädintä säädetään
ainaki se nuoli ja merkki oli iha vastakkain, onko muulla väliä? Yritin sitä ruuvihommelia vääntää ni koko ruuvijuttuvaa pyöri tyhjää :I
7.7.2011 20:03
Mikä tossa näsärissä nyt on..?
Välillä toimii loistavasti, mutta esimerkiksi tänään kun laitoin käyntiin, kierrokset nousivat heti 5000 rpm ja näin, muutaman sekunnin päästä yhtäkkiä sammui.. Sitten ei suostunut lähtemään käyntiin joten vaihdoin tulpan (edellinen kastunut) ja lähti heti käyntiin. Tuntui niinkuin toimisi normaalisti muttei ottanut kierroksia yhtä hyvin kuin normaalisti. Koitin lähteä ajamaan ja booasi aina jos antoi liikaa kaasua, ja välillä putki ammuskeli. Välillä kierrokset jäivät aina leijumaan 4000-5000rpm, välillä tippuivat tyhjäkäyntilukemille, välillä sammui.
Kaasari ja ilmanputsari juuri putsattu, suuttimet vaihdettu. 5000km sitten täydellisesti rempattu kone ja tekee tommosta
Voisko pakoaukonsäätimessä tai putkessa olla jotain häikkää?
7.7.2011 20:12
Kuulostaa iha tolt omalta ku siinä oli läpät tuhanne paskana, katoha ne ekaks. Muute ei tuu mielee ku imuvuoto.
Oma nostaa välillä ku käynnistää iha täysin kylmän koneen ryypyllä kiekat sellai et alkaa nostamaa ja nousee johoki 4k hitaasti ja sit laskee, mut johtuu varmaa ku käy vähä rikkaallaa ja skodeki tekee tota ni ei mittää hätää, ajos repii iha homona
7.7.2011 20:24
Kun tuon kaasarin putsasin niin samalla vilkaisin löytyykö imukaulasta sitä kuria, ei näkynyt, ja siinä samalla vilkaisin noita läppiä niin näytti olevan kunnossa.. kai se pitää sit kattoa löytyykö jostain vuotoa
Viimeksi muokannut AapoV päivämäärä 9.7.2011 16:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
7.7.2011 20:27
Vaihoitko tiivisteen ku avasit imukaulan? Omast mielest kyl pitäs mennä vanhalki ku ex mopoki meni, mut voiha seki olla syylline. Mut ite epäilen just läppiä, tai alakerran stefoja. Tai sit iha kaasaris imuvuoto, vaikee sanoo.
Itel teki just tollee, vaihoin koko yläkerran, eli pytyn ja kannen, boyensenin läpät, alakertaa stefat ja laakerit, ja joka saatanan tiivisteen, eipähä tee enää
Kalliiks tuli mut on ainaki kuoseis, alko vituttaa ku piti ihme ääniä ja leijas kiekkaa.
7.7.2011 20:38
Nyt ei tule mitään mieleen.. en ole edes varma oliko siellä mitään erillistä tiivistettä, mutta en ainakaan vaihtanut mitään.
Läpät kyllä olivat ihan kunnossa, ja konerempassa vaihettiin kyllä oikeastaan kaikki mahdollinen mitä koneesta ja laatikosta sattui löytymään joten siellä vika ei ainakaan ole. Pitää sitten kattoa tuo imukaulan kunto ja tiiviste
7.7.2011 20:41
Itsellä tuli toho läppien alle ainaki tiiviste, sellane paperine. Sit imukaulan ja läppie välii ei tuu mitää ku läppärungos on itessää se tiivsterengas. Oma vuoti siitäki ku edelline omistaja oli vetäny kunno mällit silikonia siihe, nyt o kaikki patentit pois ja pyörä kehräärääkyy.
8.7.2011 0:41
On se hienoo, että saa vakioputsarilla liian vähä ilmaa, vaikka suutin on 135... Ja pyttynä toimii malossi. Taas, kun laittoi vapaavirtaussuodattimen, niin pelas täydellisesti ja suutin oli 140... Pitää kai näyttää tuolle putsarille moraa.. :d Tai jotain, että sais enemmän ilmaa.
8.7.2011 13:05
Eikös jossaki ollu että malossin mukana tulis jopa 125 suutin, k kävis sillä, näi kuulin jostaki
8.7.2011 17:19
Nyt sitten vähän taas purin näsäriä. Imukaula näytti olevan ihan kunnossa niin sisältä kuin ulkoa, vaikka sitä puristaisi niin ei löytynyt yhtään halkeamaa. Kaasarin ja ilmanputsarin väliin tuleva kumitötsä taas oli hapertunut ulkoa aika reilusti, mutta sisältä ainakin näytti ehjältä. Eikai sillä voi olla niin suurta vaikutusta? Uskaltaakos tuommoisia kumiosia ostaa käytettynä? Tuo läppärungon ja kannen välissä oleva tiiviste oli ehjä. Yhdestä kulmasta se hieman repsotti mutta ei kai se haittaa? Jos tiivisteen vaihtaa niin kai siihen käy itse tuommoisesta tiivistepahvilevystä leikattu pala?
http://imageshack.us/g/801/kaikkeejnn013.jpg/ on kuvat noista kaikista.
E: ei kai se voi johtua bensaletkun asennosta? Näissähän ei ole alipainehanaa niin letkussa ei saisi olla ylöspäin meneviä mutkia? Mitä kautta teillä nuo letkut menevät?
Viimeksi muokannut AapoV päivämäärä 9.7.2011 16:06, muokattu yhteensä 1 kerran
8.7.2011 20:21
Katoin tonne pakoaukkoon nyt ja laitoin virrat päälle niin pakoaukon säädin jättää selvästi pykälän. Tuo mahtaa siis olla syy että ei kule. Miten mä saan sen pykälän pois siitä ku pakoaukon säädintä ei voi säätää ku rc-valve kotelo on just rungon takana.... siis eihä siihe pääse käsiksi paitsi jos purkaa koko paskan
9.7.2011 3:15
Niiin jääkö siihen pakoaukon yläosaan normaalisti yhtään pykälää ?
9.7.2011 20:23
Stilly kirjoitti:Katoin tonne pakoaukkoon nyt ja laitoin virrat päälle niin pakoaukon säädin jättää selvästi pykälän. Tuo mahtaa siis olla syy että ei kule. Miten mä saan sen pykälän pois siitä ku pakoaukon säädintä ei voi säätää ku rc-valve kotelo on just rungon takana.... siis eihä siihe pääse käsiksi paitsi jos purkaa koko paskan
Kyllä sitä pystyy säätämään. Ei siihen oikein muuta tapaa ole.