Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

20.10.2009 22:19

Jees, tampereel ku kattelin nii mittaus 85€. Huomen töitten jälkeen tarjoon räsästä. Sieltä ei vastattu, joten joutuu paikanpäälle menemään.

21.10.2009 0:23

-edu kirjoitti:Kohdassa valvontaehdot lukee esimerkiksi: RUNGONMITTAUS, VALVONTAEHDOT SIIRRETTY AKE:EN, VARAOSAKUITIT

E: Sinänsä turha tuo avk:n numero, sieltä ei vastata. Kaverillakin meni pari autoo ohi sen takia.


kumma kyllä.. ainakun minä soitan niin aina vastataan? (mutta yksi husse meni ohi työntekijöiden kämmin takia) ;(

21.10.2009 16:20

kuinka helposti tuolta saa ostettua pyörän, onko nii et annat rahat kätee vai pitääkö oottaa joku aika enneku ne myy. ja onks toi turvallista sillei et niis ei oo mitn piilovikoja paitsi runko voi olla vino. ku ainaki ku luin noita viestejä ni tuntu et saa helpolla halvan pyörän mitä joutuu vähä vaa korjailee :roll:

21.10.2009 17:22

Täytyy ottaa huomioon, että esimerkiksi koneesta voi löytyä vaikka mitä ylläreitä. Jos teet hyvän tarjouksen, saatat saada pyörän vaikka heti. Muuten niissä on joku tietty aika ja ne oottaa parempia tarjouksia, jos ei tule niin myy jopa halvalla.

19.11.2009 0:05

Itekkin tuli hommattua toi miton oro AVK:lta. Hintapyyntö tais olla 1600e sillon kun huomasin sen näihin aikoihin viimevuonna. Ooteltiin siinä sitten ettei kukaan tarjoa siitä että hinta laskee, hinta pääs laskemaan 1300:n euroon kun joku tarjosi siitä 800e. Alko siinä vaiheessa jo pelottaa että se lähtee jonku toisen mukaa nii ei muutaku paikanpäälle ja haettiin se pois. Oli vähän jännä paikka että toimiiko koko vehe koska sitä ei saanut pistää kuulemma käyntiin ennenkuin rahat on vaihtanu omistajaa ja pyörä on viety ulos alueelta :roll: Onneks se sitte lähtikin käyntii. Kyseltii sieltä tohon kuuluvia katteita mut ei ne kuulemma tienny missä ne on. Juttelin jälkeenpäin vielä miton entisen omistajan kanssa ja se vanno että anto ne katteet sinne mukaan, ei se niillä mitää olis tehnyt. Pyörä oli kaatunu paikaltaan ja se oli ajettu 10tkm. Vaiheltiin siihen mäntää sun muuta osaa. Vaihtoon meni vaihdepoljin, toisenpuolen stonga, kytkinkahva, peili ja peiliin kuuluva tuki. Lisäksi siihen hommattiin maski, molemmat sivukatteet ja tummennettu pleksi jotka puuttuivat kokonaan. Rungonmittaus oli 120e ja katsastuksen maksua en muista. Kun kaikki alkoi olemaan muuten kunnossa niin mitoon tehtiin pieniä muutoksia. Katteet maalattiin ferrarin värikartasta otetulla scuderia rosso sävyllä. Lisäksi tilasin ebaysta marlboro 2007 tarrasatsin mitoon ja ducati 916 hiilikuituetulokasuojan, minivilkut, ja 6000k xenonvalot. Nyt pyörä ainakin saa kelvata mulle. Ei tullut loppujenlopuksi kovin kalliiksi ja on edes vähän massasta erottuva vehje ;)

28.11.2009 22:39

Itteeki alko kiinnostaa noi avk pyörät, mut yks asia jäi viel askarruttaa.. Saako sieltä AVK:lta entisen omistajan tiedot, että vois soitella ja kysellä vähä fillarista ennen ostoo? ;)

29.11.2009 1:34

Baw33 kirjoitti:Itteeki alko kiinnostaa noi avk pyörät, mut yks asia jäi viel askarruttaa.. Saako sieltä AVK:lta entisen omistajan tiedot, että vois soitella ja kysellä vähä fillarista ennen ostoo? ;)

eipä saa. Paperit myöhemmin postissa jossa lukee edellinen rekisterinumero sen perusteella voit sen omistajan selvittää jos soitella haluat :)

8.12.2009 18:39

MInuakin vähän kiinnostas joku pyörä sieltä, niin saisi viikonlopuille jotain tekemistä. Kun vie pyörän katsastukseen niin kysytäänkö mitään tehoista? Jos nyt siinä pyörässä minkä ostaa on esim. tehoputki eikä alkuperäistä saa mukaan niin ei tarvitse sitten alkuperäistä ostaa.

8.12.2009 23:19

mikael34 kirjoitti:MInuakin vähän kiinnostas joku pyörä sieltä, niin saisi viikonlopuille jotain tekemistä. Kun vie pyörän katsastukseen niin kysytäänkö mitään tehoista? Jos nyt siinä pyörässä minkä ostaa on esim. tehoputki eikä alkuperäistä saa mukaan niin ei tarvitse sitten alkuperäistä ostaa.

tarkotakko mopoo vai kevarii? mopoo ne yleens kierrättelee, joskus ei kato onko viritetty vai ei, mut jos teharilla meinaat katsastaa niin kannattaaa varmistaa että on e-hyväksytty, ja se kurin lyömine ois suotavaa sinne putkeen ettei rahat mee katsastukseen turhaan.
JOS taas on kevari, se penkitetään erikseen jotta saa varmistuksen että on se alle 11kw.

...jos jotain selvää sait :D

9.12.2009 0:00

kimmog kirjoitti:
mikael34 kirjoitti:MInuakin vähän kiinnostas joku pyörä sieltä, niin saisi viikonlopuille jotain tekemistä. Kun vie pyörän katsastukseen niin kysytäänkö mitään tehoista? Jos nyt siinä pyörässä minkä ostaa on esim. tehoputki eikä alkuperäistä saa mukaan niin ei tarvitse sitten alkuperäistä ostaa.

tarkotakko mopoo vai kevarii? mopoo ne yleens kierrättelee, joskus ei kato onko viritetty vai ei, mut jos teharilla meinaat katsastaa niin kannattaaa varmistaa että on e-hyväksytty, ja se kurin lyömine ois suotavaa sinne putkeen ettei rahat mee katsastukseen turhaan.
JOS taas on kevari, se penkitetään erikseen jotta saa varmistuksen että on se alle 11kw.

...jos jotain selvää sait :D


Hmm, mulla ei ainakaan mitoo penkitetty, se ajo sillä vaa konttorin päästä päähän ja kokeili jarrut ja töötin ym. Sit se ajo sen sisälle ja katastusmies varmisti runkonumeron ja katto vielä valot ja vilkut. Ja siinä se oli.

9.12.2009 18:27

Hmm, mulla ei ainakaan mitoo penkitetty, se ajo sillä vaa konttorin päästä päähän ja kokeili jarrut ja töötin ym. Sit se ajo sen sisälle ja katastusmies varmisti runkonumeron ja katto vielä valot ja vilkut. Ja siinä se oli.

joskus näinkin, paljon katsastusmiehestä kiinni :D

10.12.2009 23:46

en kyll oo kuullu et ois kevareita penkitetty ku uudelleen rekisteröidään :eek: .. Noh keväällähä se nähää kaks piikkiä pitäis katastuksee viedä 8)

11.12.2009 18:44

kimmog kirjoitti:
mikael34 kirjoitti:MInuakin vähän kiinnostas joku pyörä sieltä, niin saisi viikonlopuille jotain tekemistä. Kun vie pyörän katsastukseen niin kysytäänkö mitään tehoista? Jos nyt siinä pyörässä minkä ostaa on esim. tehoputki eikä alkuperäistä saa mukaan niin ei tarvitse sitten alkuperäistä ostaa.

tarkotakko mopoo vai kevarii? mopoo ne yleens kierrättelee, joskus ei kato onko viritetty vai ei, mut jos teharilla meinaat katsastaa niin kannattaaa varmistaa että on e-hyväksytty, ja se kurin lyömine ois suotavaa sinne putkeen ettei rahat mee katsastukseen turhaan.
JOS taas on kevari, se penkitetään erikseen jotta saa varmistuksen että on se alle 11kw.

...jos jotain selvää sait :D


Kevari olisi tarkoitus katsastaa, jos sellaisen saisin hommattua. Muiltakin tuli selväksi eli ihan katsastusmiehestä kiinni.

16.12.2009 16:31

välzy kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:Itteeki alko kiinnostaa noi avk pyörät, mut yks asia jäi viel askarruttaa.. Saako sieltä AVK:lta entisen omistajan tiedot, että vois soitella ja kysellä vähä fillarista ennen ostoo? ;)

eipä saa. Paperit myöhemmin postissa jossa lukee edellinen rekisterinumero sen perusteella voit sen omistajan selvittää jos soitella haluat :)

Lukeehan se nimi siinä rekisteriotteessakin :)

:SS

26.12.2009 21:34

Mää ostin viime kesänä honda nsr:än ruttutukusta.. mulla oli sinänsä helppoa kun mun tuttu mittaa niitä runkoja nii ei tuu kalliiks..