Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

5.11.2006 13:43

Nyt rupee oleen kone kasassa, ekan kerran ku kokeeksi veettiin lohkot toisiinsa, ja ruvettiin vaihteistoa testailemaan, niin toimi muuten ihan täydellisesti kaikki, mutta ei ykköstä millään päälle :D Siinä meinas jo tuskan hiki tulla ottalle. Noh avasin lohkot ja siinä sitten ja ruvettiin kaverin kanssa käymään listaa läpi, ei löytynyt rattaista mitään vikaa ja olivat oikeilla paikoilla, siinä vaiheessa alkas jo raastaa, sitte kaveri siinä hoksas, että perkele, päällimmäinen ratas väärinpäin :D Kai se viimene meni sitte vähä kiireellä :D Noh sen jälkeen tutkittiin kaikki, kaikki tuntuu nyt toimivan täydellisesti, ja kone onkin enään sylinteriä (putkituksessa vieläkin) ja magneeton puolta vailla valmis.

30.11.2006 23:15

Pitkästä aikaa jokin oikeasti hyödyllinen topicci!!!

Joo-o pitäisi varmaan itsekkin aloittaa kahden kemexin koneremppa... Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.
Näistä ohjeista on varmasti hyötyä!

2.12.2006 14:06

...niin, tosimies huoltaa pyöränsä itse, mut näyttää kyllä niin vaikialta että taidan jättää huollot ja muut ihan ammattimiehille :D

2.12.2006 17:44

En mä tiiä kannaattaako tota koneremppaa sillai pelätä, koska kyllä se loppujen lopuksi on melko yksinkertainen homma. Tietysti, jos alkaa siltä tuntua, että oikeasti kannattaa se jättää ammattilaiselle, niin se on sitten parasta tehdä niin. Varmasti kuitenkin saat täällä apuja, jos kuitenkin päätät ryhtyä hommaan, ja toki kaikki muutkin jotka ovat hommaan ryhtymässä, täältä mototista kun olettaisin löytyvän useita henkilöitä, jotka on ko. homman suorittanu.

2.12.2006 22:31

Varmasti löytyy apua. Jos on muutakin täytettä korvien välissä kuin sahanpuru (homehtunut sellainen) homma onnistuu.

mbx 125 F

15.12.2006 19:33

Niin oisko teillä hon´da 125 f mbx räjäytys kuvia koneesta ??
kun aloin purkaamaan konetta ja nyt koko kone on purettu ja en varmaan enään osaa kasata ilman "räkäkuvia"

Niin voisko joku laitta mulle tänne YV:ellä tai emailiin : dj_sammy90@netti.fi räjäytyskuvia??

kiitos jo rtukäteen

Re: mbx 125 F

5.1.2007 15:54

pvsuzukipv kirjoitti:Niin oisko teillä hon´da 125 f mbx räjäytys kuvia koneesta ??
kun aloin purkaamaan konetta ja nyt koko kone on purettu ja en varmaan enään osaa kasata ilman "räkäkuvia"

Niin voisko joku laitta mulle tänne YV:ellä tai emailiin : dj_sammy90@netti.fi räjäytyskuvia??

kiitos jo rtukäteen


Kannattaa maahantuojalta tai merkkiliikkestä käydä kysymässä, josko voisivat hommata sulle ne räjäytyskuvat. Maahantuojalta yleensä saa ilmaiseksi kun vain pyytää :P.

7.1.2007 13:33

Nyt tarvittaisiin taas viisaamman neuvoja.. Eli siis olis tarkotus saada tuo kytkimen puolen runkolaakeri tohon lohkoon kiinni ja ei mee sitten millään. Lohkoa oon lämmittäny ja laakeria jäähdyttäny. Vanhan laakerin laitoin kokeilun vuoks vasaran avulla paikalleen ja menihän se, mutta en tiedä uskaltaako tuota uutta laakeria lyödä kovin kauheasti. Mikähän neuvoksi? Ja laakeri on oikean kokoinen.

7.1.2007 13:37

kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)

7.1.2007 13:47

turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?

7.1.2007 13:49

-Make kirjoitti:
turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?
kyllähän ulkokehään kärsii nuijia, sisäkehään ei.

7.1.2007 13:51

turhake kirjoitti:
-Make kirjoitti:
turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?
kyllähän ulkokehään kärsii nuijia, sisäkehään ei.


Jeps. Täytyis vielä vissiin kokeilla pistää toi laakeri ihan pakastimeen asti kun tuolla pihallakaan ei pakkasta oo ku jokunen aste. Kiitoksia neuvoista.

7.1.2007 14:42

En löytänyt mistään suzuki rm topikkia täältä. Onko se jossain?

Niin kysyn sitten täältä että kannattaskohan vaihtaa jo mäntä kun katoin imuaukosta niin alareunassa oli jtn pieniä naarmuja ja ylempää näytti ihan normaalilta. Vois kyllä aukasta eka pytyn ja sitten kysyä. Mutta saako tuommoset pienet naarmut hiottua ihan jollain vesihiomapaperilla vai kannattaako vaihtaa koko mäntä?
Ei yhtään tietoo kuinka monta tuntia ajettu :D mutta ei sillä paljoo ole ajeltu siitä kun koneremontti on tehty.

Kyseessä -82 rm125

7.1.2007 14:53

TRUIJO kirjoitti:Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.

Toivottavasti tuossa on yksi nolla liikaa :D

7.1.2007 14:54

Juhve kirjoitti:En löytänyt mistään suzuki rm topikkia täältä. Onko se jossain?

Niin kysyn sitten täältä että kannattaskohan vaihtaa jo mäntä kun katoin imuaukosta niin alareunassa oli jtn pieniä naarmuja ja ylempää näytti ihan normaalilta. Vois kyllä aukasta eka pytyn ja sitten kysyä. Mutta saako tuommoset pienet naarmut hiottua ihan jollain vesihiomapaperilla vai kannattaako vaihtaa koko mäntä?
Ei yhtään tietoo kuinka monta tuntia ajettu :D mutta ei sillä paljoo ole ajeltu siitä kun koneremontti on tehty.

Kyseessä -82 rm125


Suzuki RM topicci löytyy tuolta Enduro/mx/fmx puolelta ;)