Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.6.2005 19:39
Juha.N kirjoitti:Kyllä tässäkin hommassa voi järkeä käyttää, kyseessä nyt on kuitenkin enintään 2v alla oleva peli ja 11kw tehoihin tarkotettu. Ja turbo jossain pikkukoneessa meinaa kyllä yleensä todella paskaa ajettavuutta.
Käytetäänpä sitten järkeä: Ostat kulkuneuvon(moottoripyörä), jolla et pysty ajaan, kuin muutaman kuukauden vuodessa ja siitäkin ilosta maksat itsesi kipeäksi. Pyörän hinta/vakuutukset ym.. (Satoi tai paistoi).. Siis täytyykö kaiken aina olla järkevää ? .. Jos joku haluaa laittaa turbon kevariin, niin miksei saisi.. Jokaisen oma asia se on. Joku laittaa suuret summat postimerkkeihin... Niin, tosiaankin mikä kaikki on järkevää, jota ylipäätään teemme ?
Viimeksi muokannut xorron päivämäärä 13.6.2005 19:51, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 19:41
Noista turbon äänistä, että ei kyllä kovin paljoa ainakaan suhise, koska on niin pienet paineet.
13.6.2005 19:57
Tuohino kirjoitti:Noista turbon äänistä, että ei kyllä kovin paljoa ainakaan suhise, koska on niin pienet paineet.
ehkä turbon äänillä ei tarkoiteta niitä suhinoita......
13.6.2005 20:04
NO ei se paljon vingukkaan noissa virtauksissa, mutta kyllä se jo 0.3 ahdoissa alkaa pihistä, riippuen tietysti "pai päässistä"
Mutta miksipä ei laittaisi turboa nelariin mutta itse suosisina remmiahdinta jos vain semmoisen saat siihe nvärkättyä taisitten jos jostain saat pelkän turbon ahtopuolen eli ei ole pakokaasu puolta ollenkaan niin voisit sen raknetaa toimimaan remmiahtimena.. Itse suosisin remmiahdinta, saisi helpommin ahdot syntymään eikä ne tulisi vasta jossain 7000 rpm:än kohilla.Ja tähn ahatamiseen kannattaisin hankkia sellainen kone missä olisi moniventtiili tekniikka jotta kaikki hyöty olisi käytettävissä, mutta tietysti ihan nokukin kävisi. Ja tietysti jos tälläiseen leikkiin ryhtyy niin kone auki, paremmat laakerit (jos mahdollista), paremmat mukit ja jne.. Ja kannet kannattaa tietysti avartaa. Eli hintaahan tuolle tulee mutta oishan se porno ja kaiken lisäksi jos koneesta saisi puristettua jopa yli 25 hevosta ja se vielä toimisi!
Viimeksi muokannut Dj-Stefa päivämäärä 13.6.2005 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 20:08
mankelimies kirjoitti:Tuohino kirjoitti:Noista turbon äänistä, että ei kyllä kovin paljoa ainakaan suhise, koska on niin pienet paineet.
ehkä turbon äänillä ei tarkoiteta niitä suhinoita......
Joo voi olla, mutta se "vihellyskään" ei nyt kovin erikoinen oo, nykyään ku saa semmosia pakoputkeen asennettavia "pillejä" joista tulee turbon kaltainen vihellys.
13.6.2005 20:23
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:29, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 21:09
Autoissa (jälkeen -91 valmistetuissa) tarvii ainakin kaiken maailman pakokaasutodistuksia ja tehotodistuksia jos meinaa sen rekisteriin saaha. Eikä noita turbojakaa taia alle tonnilla pystyä rakentelemaan et siinä meni kyl ne halvan virityksen mahollisuuet. En sit noista remmijutuist tiiä!
13.6.2005 21:11
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:29, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 21:37
Skyteamin vakiokunnossa olevat koneen kulutusosat (mäntä,sylinteri,venttiilikoneisto, alakerran osat ym.) eivät varmasti tule kestämään turbotusta ilman asianmukaista vahvistusta tai uusien vahvempien osien hankintaa. taino kyllä sillä saat jonkunaikaa rullata reippaasti mutta varmasti jokin paikka pettää. kokemusta on tuosta skyteamin koneesta ja se kyllä kestää vapaahengitteisenä virittämistä esim. isompaa kaasaria, kannenmuokkausta,putkisto ja muuta, mutta turboa ei tule vakiona kestämään pitkään.
ja jäähdytykseen kannattaa kyllä panostaa, kuumana se ilmajäähy viriviri kone käy tämmöisillä helteillä niinkun tänään, öljynlauhdutinta suosittelisin. patentoi vaikka jonkun mankin lauhduttimen ja vetää letkut jostain puolelta konetta.
ihan hienoa jos tämmöiseen projektiin ryhdyt ja saat onnistumaan, onpahan ainakin erikoinen nelitahti-piikki.
13.6.2005 21:54
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:30, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 22:00
Mikko* kirjoitti:hJ: En edelleenkään ottais mitään jättisuuria tehoja siitä. Kunhan nyt vaan olis turbo, ja tehoo 15-20hv.
Tiedätkös hJ saako tohon jotain valmiita viriosia, kuten takomäntää, nokkaa tai muita kestävempiä/tehokkaampia osia?? Tai saako jonkun muun pyörän osia sopiin tohon? En muista kysyinkö tätä jo jossain, mutta kysympä nyt uudestaan.
hmm... mielestäni tuo kone pohjautuu jollekkin Hondan koneeseen, tosin 80-lukulaiseen sellaiseen. nettimotossa kerran selailin pyöriä ja löysin yhden honda samankaltaisella koneella, samat muodot ainakin. en muista mallia ja sitten onhan tästä se 150kuutioinen crossi versio jossa näyttää samanlainen mylly pyörivän, paitsi isompi iskuinen. tuohon merkkiin et saa valmiita osia tietääkseni eli tämän viritys on sellaista sovellusta mutta hauskaa se on
kyllä noilla tehoilla nyt jonkin määrän kilometrejä tietysti pääsee, mutta vakiotehothan tässä koneessa on 7,4kw muistaakseni että kestosta ei kyllä pitäisi mitään mennä lupailemaan.
14.6.2005 0:41
jooo! turbo separiin!
14.6.2005 8:38
Heheh onpas hauska lueskellä teidän turbo juttujanne
. Kuinkakohan monella on edes tiedossa kuinka vaikea on saada turbo asennettua tollaseen peliin, ja saada kone vielä kestämään. Suosittelen kirjastosta Turboa käsitteleviä kirjoja, ymmärrätte kuinka vaikeaa se tosiaan on.... Kylmältä voin sanoa että 1500e menee ainakin tollaseen, plus ensimmäinen konerikko/turbiinin hajoaminen.... 1500e saa sellaset kannet ja ylikoko pytyt että.... Ja että halpoja turboja alle 500e? On pojalla haaveet
. Tajuatko kuinka tarkat välykset noissa on? Ja 25hp nelarikevari on jo kuules aikamoinen, se ei tosiaankaan olis mikään ikuinen ton jälkeen, vaan huollot olis aikalailla samaa luokkaa kuin joku 2tkisaenska... Itse olen seurannut vierestä turbon asentamista Cherlovet nova kiihdytysautoon, ja muutenkin ottanut tietoa netistä sekä kirjastosta... Fiisaammat valistakoon....
14.6.2005 9:56
IR kirjoitti:Heheh onpas hauska lueskellä teidän turbo juttujanne
. Kuinkakohan monella on edes tiedossa kuinka vaikea on saada turbo asennettua tollaseen peliin, ja saada kone vielä kestämään. Suosittelen kirjastosta Turboa käsitteleviä kirjoja, ymmärrätte kuinka vaikeaa se tosiaan on.... Kylmältä voin sanoa että 1500e menee ainakin tollaseen, plus ensimmäinen konerikko/turbiinin hajoaminen.... 1500e saa sellaset kannet ja ylikoko pytyt että.... Ja että halpoja turboja alle 500e? On pojalla haaveet
. Tajuatko kuinka tarkat välykset noissa on? Ja 25hp nelarikevari on jo kuules aikamoinen, se ei tosiaankaan olis mikään ikuinen ton jälkeen, vaan huollot olis aikalailla samaa luokkaa kuin joku 2tkisaenska... Itse olen seurannut vierestä turbon asentamista Cherlovet nova kiihdytysautoon, ja muutenkin ottanut tietoa netistä sekä kirjastosta... Fiisaammat valistakoon....
Jos oot huomannut että turboja saa käytettyinäkin, mutta silloin täytyy olla tarkkana sen laakereista että ne on kunnossa. Ja hukkaportti siinä pitäisi olla että toimii kunnolla.
Ensiksi kannattaisi hommata semmoinen peli mihin sen turbon voi asentaa ja ruveta sitten miettiin tarkemmin!!!
Tää topikkikin menee ihan paskanjauhamiseks!
14.6.2005 11:13
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:30, muokattu yhteensä 1 kerran