Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
1.4.2005 8:46
juu enhäm mä onnistunu löytää tuolt ees laippaa..
saatika sit miten tilattas tai postikuluja ym.....?
2.4.2005 21:28
Mulla kun on tossa pyörässä tt -putki ja rave... Ja sain talven aikana siitä raven laipan päässä olevasta tapista sen pään poikki, eli en saa sitä vaijeria siihen kiinni...
Ja nyt oon ajellu sillain, että se laippa on siellä paikallaan, mutta vaijeri ei oo kiinni. Mutta nyt on alkanu tuntuun siltä, että se menee ihan saman lailla mitä sillonkin kun se rave oli kiinni, oikeestaan en huomaa yhtään, että se rave on irti. Ja se kumminkin kesällä toimi ihan hyvin ,että se tosiaan nosti se laipan, ja oli ihan innoissaan, että kyllä nyt potkii hyvin, mutta nyt tuntuu, että se potkii samanlailla, vaikka se ei oo ees kiinni...
Eli kysymykseni on, että voiko sillä raven säädöllä on niin suuri merkitys, että jos se on ollu mulla koko viime kesän väärin säädetty (vaikka sen mielestäni ton ohjeen mukaan oikeen säädin), voiko se vaikuttaa niin paljon sen toimintaan?
2.4.2005 22:33
No jos sulla nyt on laippa koko ajan alhaalla niin sullahan pitäis olla vähemmän tehoa kuin olisi kurilaippa paikoillaan, koska raven laippa on pidempi kuin kurilaippa. Eli tonhan pitäis olla sitten melkein A1 tehoissa.
2.4.2005 23:34
Juu se on alhaalla, mutta silti se ottaa ihan mukavan tehopiikin jossain 8500rpm, kun se rave oli toiminnassa, niin se otti sen siinä 7800rpm, mutta ei siinä muuta eroo ollu, piikki tuli vaan aikasemmin.
Tai siis se oli jumissa alhaalla, mutta onko se voinu ittestään nousta ylös, kun se on nyt muutaman kerran tullu ajettua kuumaks, ja jos se karsta olis palanu sieltä pois.... Kun eiks se sillon kulkis ihan hyvin, jos se laippa on ylhäällä. Että voiko se itestään nousta paineen avulla sieltä ylös???
Kun tunne on se, että se rave olis toiminnassa, vaikka se raven moottori on sähköistään irti, ja vaijeri on nippusiteellä rungon kyljessä kiinni...
3.4.2005 1:25
micho kirjoitti:juu enhäm mä onnistunu löytää tuolt ees laippaa..
saatika sit miten tilattas tai postikuluja ym.....?
Otat tuolta ekaksi "special catalogue", sitten "rotax 122 engine", sieltä "cylinder/piston" ja sitten kuvasivu 2 ja alin-oikean puoleinen kuva ja siitä numero 86030
Tilaus tapahtuu sähköpostilla ja maksu suoritetaan etukäteen niitten tilille.
Aamen.
3.4.2005 10:26
Laastine kirjoitti:Micho: Kato tuolta mun galleriasta RAVEn säätöohjeet. Ja asennuksessa auttaa Mentulan sivut -->
http://mentula.motot.net/
Miten hyvin toi asennusohje sopii MX:ään?
3.4.2005 10:34
Kiitoksia sake^ selvennyksestä..
ootkos itte tilannu tuolta? miten kauan kesti tulla? oliki postikulut noi 17e mikä ois ton 3 luokan tost?
3.4.2005 12:39
nks kirjoitti:Laastine kirjoitti:Micho: Kato tuolta mun galleriasta RAVEn säätöohjeet. Ja asennuksessa auttaa Mentulan sivut -->
http://mentula.motot.net/
Miten hyvin toi asennusohje sopii MX:ään?
Sama moottori ihan hyvin sopii. Solenoidille ja ohjainboksille on vain eri paikat, mutta pienellä oma aloitteisuudella nekin löytää...
3.4.2005 14:19
-
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 18.12.2017 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran
5.4.2005 22:31
kertokaapa joku mistä sais halvalla raven laipan ja kuvun jos itselläsi on jääny tarpeettomaksi niin pistä yv:tä ostan pois
7.4.2005 17:45
Paljon raven laipan pitää olla pakoaukossa ala-asennossa? itelläni ei peitä ihan puolta..
7.4.2005 18:06
niin olis sellane kysymys että.. kun tolla aprilialla on hetken ajanu ja sitte pysähtyy ja pistää kytkime pohjaa ja kierrokset nousee sitte siihe 3000 (normaalisti 2000 tyhjäkäynnillä) ni voiko se johtua ravesta ja sen säädöistä?
7.4.2005 18:07
Ei. vaan tuo johtuu kaasarin säädöistä.
7.4.2005 19:28
Mikä virka sillä vaijerilla on mikä tulee raveen? Siis vaijeri mikä menee sit takajarrupolkimeen. Muita vaijereita siihen ei tulekkaan ja ihmetyttää vähän,että mikä idea siinä on!?
7.4.2005 20:05
Various kirjoitti:Mikä virka sillä vaijerilla on mikä tulee raveen? Siis vaijeri mikä menee sit takajarrupolkimeen. Muita vaijereita siihen ei tulekkaan ja ihmetyttää vähän,että mikä idea siinä on!?
Siis raven vaijeri nostaa raven laippaa, takajarrupolkimeen ei kuulu mennä mitään vaijeria!:-D
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 7.4.2005 20:07, muokattu yhteensä 1 kerran